Gå til innhold

HP Nc8000 VS. IBM THINKPAD T42

nastoisi

Anbefalte innlegg

Ser ingen fordeler med IBM? hehe

Har en T41p selv og har hatt den en stund. Har 4 kompiser som alle har forskjellige laptoper. Blant annet HP NW8000 (med Fire GL T2) og NC 8000 (radeon 9600), en whitebox 1557 (radeon 9700) og en Green 556 (radeon 9700).

IBM's kvalitetsfølelse er uten sidestykke i forhold til disse 4 maskinene. HP NW8000 har mange av de samme specs som T41p men kvalitetsfølelsen er det en enorm forskjell på. HP'ene er noen klumper av noen maskiner, i mine øyne. Jeg kunne aldri tenkt meg en HP NW8000 eller NC 8000. pga. denne kvalitetsforskjellen.

Garantiene på HP sine maskiner er vel samme som IBM tror jeg, 3 års internasjonal garanti. Dette er veldig bra.

Green 556 virker litt bedre enn whitebox-maskinen, synes jeg. Ytelsen på begge disse maskinene er veldig bra. Prisene er jo geniale. Men etter en stund vil jeg tro at ikke ytelse og pris er det eneste viktige, følelse av kvalitet på et dyrt produkt er noe jeg liker godt og gjerne betaler ekstra for, samme med skikkelige garantier.

Jeg liker heller ikke maskiner som er tykke som "berg" (HP NW/NC 8000 ? ).

Acess IBM er et fantastisk verktøy som følger med alle IBM Thinkpads. Det er så mange funksjoner der som jeg bruker hele tiden, at jeg ikke kunne vert foruten.

Jeg kommer ihverftfall aldri til å kjøpe en annen laptop en IBM når jeg engang skal ha ny (med mindre en annen aktør kommer på banen, med noe vesentlig bedre).

Ingen firewire på T41p eller T42p nei? Helt ok at dere synes det er drit, jeg er helt enig (hvem vil ikke ha alt mulig på maskinen?). Men om det er så ufattelig nødvendig å ha firewire (personlig har jeg ikke behovet), så kan man jo kjøpe et FireWire PCMCIA kort (det er nemlig 2 ledige PC-card slots på disse maskinene).

Bare 2 usb innganger på IBM maskinene? Hvor ofte har du egentlig bruk for mer enn 2 samtidig? Dette er en bærbar PC, det er ikke en stasjonær. Vil du ha 10 usb slots så kjøp en stasjonær maskin i stedet.

IBM er rett og slett kongen på haugen av alle laptops, de koster mye ja, men skal man ha det beste må man betale. Vil man ikke ha det beste men vil ha bra ytelse og dårlige garantier, kjøp whitebox eller noe annet skvip.

Endret av Madm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm

Mine foreldre har en T40 trur jeg og jeg leker meg litt med den nå. Synes ikke den er noe spesiell. Den er veldig "tight" og virker bra skrudd sammen, men det mangler mye som jeg vil ha innebygd.

Jeg vil ha firewire innebygd så jeg kan laste filmer fra dv-kamera rett inn uten å må ha med meg et kort som i tillegg koster mange penger.

Hvis den eneste forskjellen er at ibm har "kvalitetsfølelse" så kan jeg nok leve uten det. Skal bruke den ikke føle den :)

Nei trenger ikke mange usb porter, enig der. Har ikke nevnt det heller, men derimot bare b på trådløst nettverk synes jeg er for lite for en maskin som skal vare noen år.

Kom gjerne med flere grunner men det ser ut til at jeg velger hp.. Er ikke så opptatt av å betale i dyre dommer for navnet ibm...

Lenke til kommentar

IBM har kvalitetsfølelse som ingen andre.

Sony ligger ikke så langt bak.

Ble veldig sjokert over hvor dårlig sammenskrudd de Dell maskinene jeg har lånt har vært.

HP er også vært ganske godt sammenskrudd, men som tidligere skrevet, mye hardwarefeil.

Lenke til kommentar

p versjonene til Thinkpad fås med trådløs a/b/g. Jeg har det på min maskin og jeg vet at det er flere T42p som også har det. Kan godt være at det finnes en T42p som ikke har bedre enn b, men så finnes det også 8-10 forskjellige T42p med små forskjeller.

T40 som du har testet er lik T40p og T41p på utseende, men inni er det stor forskjell.

Det er klart at folk har forskjellig smak, og det er jo det dette i bunn og grunn er snakk om. Jeg hater å betale dyrt for noe og så er jeg ikke helt fornøyd. Helt fornøyd blir jeg ikke før jeg får en viss følelse av kvalitet på et produkt, det skal ikke bare funke bra, det skal også se tålig bra ut synes jeg.

Men så er det jo også mange som synes at IBM maskinene er de styggeste:)

En annen ting jeg lurer på er hvordan disse Acer Travelmate maskinene er. Er det noen som har vert borti både IBM og Acer Travelmate? Jeg synes Acer maskinene ser veldig bra ut og har flere ganger vurdert å kjøpe en sånn.

Endret av Madm
Lenke til kommentar

det er da vel ikke bafre b nettverk på T42P. det er b og g. Noe som holder.

Det er ekstremt mye som er bra med IBM. Det er ikke bare navnet. Noe må de jo ha gjort for å bygge opp det navnet. Det er de små tingene på maskinen som er veldig bra.

Masse geniale snarveier på maskinen. Tastene er sinnsykt bra.

Styrepinne og styreplate som er ekstremt responsive. Aldri likt styrpinne, men den på IBM fungerer så sykt bra at jeg har blitt vant til den.

Thinklight.

Access IBM, er helt konge. Her får du mye hjelp og her kan du gjøre mye. Det beste programmet jeg har vært borti noengang.

Å bruke mus i biosen er ikke så ille det heller.

Nei det er mye å si om IBM'en. Kunne ramset opp mer, men orker ikke. Har du råd til en IBM, så er det ikke noe å tenke på. Man må sitte å knotte med maskinen for å forstå hvorfor den ligger et stykke mer i pris enn de andre maskinene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...