Zimon Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Heisann folkens, håper noen har erfaringer gode kabinetter. Har bestillt en del varer fra komplett.no og fått beskjed om at Antec P160 som jeg hadde bestillt var blitt feil levert fra produsent og at komplett.no ikke kom til å få dem inn mere heller. Må da se å vlege ett annet kabinett. Vet at PCutstyr og Multicom blant annet ahr P160 på lager, men ønsker å bestille fra komplett.no grunnet frakt og slikt, har flere deler på vent hos komplett.no Ønsker helst disse kriteriene på kabinettet: - Midi tower - Aluminium - 120mm vifte plass front og bak (vifter kan kjøpes ved siden av. Om standard vifter så bør de ikke støye for mye og gjerne ha viftestyring. Gjerne gummi oppheng til viftene også, men kan kjøpes separat. ) - Støv filter til front vifte. - 4 interne 3,5" brønner (helst gummi vibrasjons demper) - 2 (evt 1) 3,5" ekstern - minst 3, helst 4 5,25" eksterne brønner. - Helst uten PSU, har en Enermax Coolergiant 600W som venter på huset sitt. - Uten LED fans og annet glorete/harry greier, en liten blå skimring i dør er ok, men ikke flombelysning. - Helst uten sidevindu, men skal nok overleve om det er sidevindu, bare man ikke har sterke blå LED fans. - Pris messig ikke mer enn 1500kr ca, men er litt fleksibel her. Som dere ser så bør kabinettet ikke være for tungt, ha god lufting og være litt støydempet (overlever nok litt støy da, bare det ikke er ett industri anlegg der inne, hehe). Gjerne litt pent utseende på det også. Thermaltake SViking evt Coolermaster stacker er kanskje de mest aktuelle nå, men synd at de begge er stål kabinetter. Håper noen har noen anbefalinger. Takker så meget på forhånd! Fortsatt god jul og snart godt nytt år folkens. mvh Simon Lenke til kommentar
denon84 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Så at du helst ville bestille på komplett men hva med dette Lian Li kabinettet (http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=PC61USB&toc=3050) fra microplex , blir vel ca 1500 med frakt. Ingen glorete/harry greier eller sidevindu ! Skal bestille dette kabinettet selv så snart det blir penger på kontoen igjen! Kjøpte et kabinett med lys og sidevindu når jeg bygde pcen , nå er jeg så lei av hele greia at det er til og spy av. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Hørt om funnel før ? Finner du et kabinett med bare 80mm vifteplasser så kan du bli "reddet" ved å innstallere en funnel Endret 29. desember 2004 av gixxerman Lenke til kommentar
tttomme Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Komplett kan skaffe P160. Ring dem igjen! Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Lian-Li er nok ikke uakktellt nei. Det kabinettet du linket til er ett av de bedre sett i mine øyne fra Lian-Li. Selv er jeg ikke helt Lian-Li fan, men klart kvalitet er det nok. Funnel er nok en mulighet ja, men ser at Lian-Li kabinettet har 2x80mm i fron som kan justeres i 4 nivåer, av-lav-middels-høy. Men har Lian-Li gummioppheng/knotter til hard disker? Skal lese litt om det selv. Lenke til kommentar
Penol Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Sjekk ut dette Beantech kabinettet. Jeg ble positivt overrasket. Gummioppheng til hd og filter til viftene. Kun 80mm vifter (3 stk), to av de blåser rett på hd og kjøler derfor disse ned. Dette er det beste kabinettet jeg har hatt, fint å se på er det også. Prisen er også veldig fin, kun kr. 595. Se min produktanmeldelse (jostein28) i linken ovenfor for litt nærmere beskrivelse av kabinettet. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Lian-Li er nok ikke uakktellt nei. Det kabinettet du linket til er ett av de bedre sett i mine øyne fra Lian-Li. Selv er jeg ikke helt Lian-Li fan, men klart kvalitet er det nok. Funnel er nok en mulighet ja, men ser at Lian-Li kabinettet har 2x80mm i fron som kan justeres i 4 nivåer, av-lav-middels-høy. Men har Lian-Li gummioppheng/knotter til hard disker? Skal lese litt om det selv. Seier det samme Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Komplett kan skaffe P160. Ring dem igjen! Ifølge komplett.no salg så er det feil var og de 11 tilgjengelig på websiden blir nok fjernet snart tenker jeg. Fikk info om at kabinettet var fjernet fra ordren min og at de da bare ventet på hovedkortet som kommer snart. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Hva med dette Lian-Li PC-V1000B kabinettet da? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304464&view=detailed 120mm vifte og ikke 80mm blant annet. Men ligner veldig i design på Øyvind Dahle's super PC prosjekt og han slet med temperaturer i kabinettet. Noen som ahr andre erfaringer? Endret 29. desember 2004 av Zimon Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Da stikker du heller til microplex å kjøper Lian Li PC6277B - Stort miditower som er meget bra med tanke på utbygging til vannkjøling f.eks. Skal ha det selv. I mellomtiden, om du bare skal ha vifter, plasseres en 120mm foran som suger inn, en 120mm bak som suger ut, en 120mm i topp som suger inn. Så burde du velge en PSU som har innsug i topp. Knall kabinett, litt dyrt, men man får hva man betaler for Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 V2000 fra lian li... Har ikke funnet noe bedre til dags dato... Vanvittig bra løsninger, og enormt god plass. Oser kvalitet. Ser mye bedre ut i virkligheten enn bildet skulle tilsi. Riktig nok dyr, men man får hva man betaler for... Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Ser muligheter i denne kabinettet ja Lian Li PC6277B, men så langt så ser det ut som PC61USB vil duge for meg. Sjekket litt rundt og Netshop selger PC61USB mye billigere!!! Netshop = 995,- Microplex = 1365,- For PC6277B derimot er Microplex billigst. Netshop = 1990,- Microplex = 1795,- Har ikke planer om å kjøre inn vannkjøing per dags dato, klarer litt vifte støy bare det ikke blåser orkan. Ser så langt ut til å bli PC61USB fra netshop.no, om det ikke spretter opp noen tips som tar tronen da. Takker for info og linker så langt. Lenke til kommentar
underground Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Hva med dette kabinettet da. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3705 Så etter og ha lest litt nøyere at du ville ha midi tower. Men dette er jo ikke like høyt som f.eks image and shapetec kabinettene. Endret 29. desember 2004 av underground Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Hva med dette kabinettet da. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3705 Så etter og ha lest litt nøyere at du ville ha midi tower. Men dette er jo ikke like høyt som f.eks image and shapetec kabinettene. Har sett på coolermaster stacker, men synes at det er for tungt + for stort. Men en kompis av en kompis av meg. har det og han er strålende fornøyd, så det har vært inne blant mine alternativer. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Flyttes til KABINETT katergorien som OVERKLOKKING.NO har.. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Da er Lian-Li PC-61USB bestillt fra Netshop. Takker så meget for hjelp til å finne gode kabinett alternativer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå