Gå til innhold

Hjelp, maskinen klikker!

ChristerN

Anbefalte innlegg

Plasserte denne her, for det virker som om at det kan være skjerm kortet det er noe gale med..

Maskinen klikker hele tiden når jeg spiller, kan spille alt fra 1 min - 3 timer før problemet oppstår.. Skjermen fryser, kommer ikke ut i windows eller noe, det kommer en knitre lyd i headsettet, og må reboote for å få noen reaksjon.

Det skjer kun når jeg spiller spill ,og spiller ingen rolle hva slags spill det er. Har skjedd under cs, kampen om midgard ( :p ) og Everquest2.

Cpuen er ikke for varm, den ligger på 40 grader. Har nyeste drivere til skjermkort og det som jeg tror jeg skal ha drivere til.

Har ikke PEILING på hva det kan være. NOen som har noen ide?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan jo være at skjermkortet ditt nullstiller driverne pga feil, har problemet med det, alt klikker også blir det enten uklart med masse streker og tull, etter en masiv spamming med alt-tab og ctrl-alt-del kommer den ut til skrivebordet. Det er VPU recouver som gjør det null stilt. Prøv og still ned hertzen på skjermen, jeg spilte på 160hertz og det klikket stadig, stilte ned til 120 og det har slutta å klikke. Kan hende det funker ;)

Lenke til kommentar

Jeg har også et Sapphire 9600XT kort, og opplevde at spill kunne kræsje rett som det var, ofte til en slik grad at jeg måtte trykke inn reset-knappen.

Hos meg ble dette løst ved å gå inn i bios og øke agp-volten med +0,1 V.

(Ble tipsa om dette fra sapphire support, etter å ha prøvd bortimot alt annet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...