pcp160 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Ja, topic. Tenker da på cpu vifter med 4 pinner vs 3 pinner? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hvis kablene er gul, svart, svart og rød er det er rett og slett vifter med vanlig drevkontakt med 5/12 V, som brukes til harddisker osv. Da er i så fall svart jord, og disse har ikke avlesning for turtall (de kan ha det, men du får det ikke gjennom drevkontakten). Viftene drar strøm fra 12V. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Nja, det er jeg enig i, men jeg tenker egentlig på boxed vifta på 775, men jeg husker ikke hvilke farger den har, men tenker ikke på vanlig drevkontakt. I bios står de benevnt som hhv PWM 4 pins og DC 3 pins. Lenke til kommentar
shebban Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Temp sensor? turteller? kan være så mye rart. Lenke til kommentar
SadoZorro Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Den 3. pin er sensor (avlesing av turtall). Den 4. pin er kontroll av vifta (turtall), dette kan du enable/disable i bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå