ADT Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Heisann, har en kjempegod Aspire 500W strømforyning (testet på overklokking.no), men fikk litt lyst på en vannkjølt Strømforsyning istedet. Noen som vet om noen slike, evt. har noen erfaringer? (burde helst koste under 1000 lappen, og ha mer enn 400W) edit: sett på denne, men blir litt drøyt dyr... Endret 29. desember 2004 av ADT Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 du får nok ikke KJØPT en billig vannkjølt psu.. men du kan jo alltid prøve å lage Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Ja, bygge selv kan gå greit, men er ikke barebare... Det er en fordel med erfaring innen både elektronikk og mekanikk. En smule forsiktighet og respekt for det en holder på med likeså. Og egnet verktøy selvfølgelig. Skal ikke påstå at jeg får terningkast 6 på alt dette selv, elektronikk er mitt svakeste punkt. Men holder man tungen beint i munnen og monterer ting og tang tilsvarende slik det var så bør det gå greit. Mine to har funket i ni og elleve mnd. Vannkjølt PSU Lenke til kommentar
ADT Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Ja, bygge selv kan gå greit, men er ikke barebare... Det er en fordel med erfaring innen både elektronikk og mekanikk. En smule forsiktighet og respekt for det en holder på med likeså. Og egnet verktøy selvfølgelig. Den forrige klokka jeg tok i, mista to visere, og den var digital. RAM brikkene mine sitter feil vei i maskinen. Når jeg er i syden, spiller jeg GameBoy på flytemadrass i bassenget, og forrige gang jeg fiksa DVD spilleren, ble hammeren flittig brukt. Bør jeg prøve å lage en vannkjølt strømforsyning selv? :!: hehe, får vel bare spare opp Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 tror jeg også du ska Lenke til kommentar
jingt Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Her er det en 15åring som prøver å lage en vannkjølt psu http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=347698 Det beviser bare at hvem som helst kan gjøre det, bare de prøver. edit. Her er en til: http://forum.overklokking.no/index.php?sho...=213395&st=1460 Endret 29. desember 2004 av illvit Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Ja det gikk jo veeeldig bra da (for den ene) Men som jeg har sagt før: lykke til Edit: Har ikke påstått at bestemte personer ikke kan klare det. Bare at utfordringene står i kø Endret 29. desember 2004 av OogaBooga Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Dem har jo gjort det på overklokking.no også Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Den der var ikke skrevet når jeg laget min første Hadde ikke lest om det andre steder heller. Jeg svevde da den funket Edit: Men at hvem som helst kan lykkes med det er vel å tøye strikken vel langt. Enkelte bør faktisk ikke prøve engang. I allefall ikke slike folk som mister visere på digitale klokker... Endret 29. desember 2004 av OogaBooga Lenke til kommentar
ADT Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 hehe, var vel strengt tatt en liten spøk det der. Men jeg er desverre særdeles lite elektronikk kyndig. Roting med 500W blir vel ikke akkurat forsvarlig (og ja, har lest artikkelen her på overklokking.no, men fremdeles litt skummelt...) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Og nok et alternativ er et ferdigmontert og vannkjølt PSU, fra Alphacool. Fåes hos Komplett. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) jepp, det er den jeg har linket til i første post, sparer opp penger nå. Vurderer forresten å teste ut en liten vannkjølingsmod på en gammel Q-Tec jeg har slengende. Blir vel en worklog ut av det hvis jeg beslutter meg for å prøve (bare for øvelse, ville aldri puttet noe slikt inn i maskinen min ) Endret 29. desember 2004 av ADT Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Tror jeg vil satse på noe slikt selv også, (a la Alphacool) på senere prosjekter. ( Been there, done that ) Tryggest i lengden Det som er best for mange er vel PSU med store, stille vifter. Nevnte ikke at mine er Q-Tec 450W Gold Dual Fan Dere behøver ikke forelle meg om Q-Tecs rykte... Endret 29. desember 2004 av OogaBooga Lenke til kommentar
ADT Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 merket hvor utrolig forskjell i støy det var med vannkjøling. Er helt i hundre jeg nå. Prøvde å stoppe viftene i PSU, og jeg ble rett og slett forundret over at PC'en ikke gav en eneste lyd fra seg! Slik vil jeg ha det... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Sorry ADT, overså nok i farten at du allerede hadde lagt ut en link. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Sorry ADT, overså nok i farten at du allerede hadde lagt ut en link. hehe, den er grei, hadde jo ikke lagt ut bilde, så det var en ærlig tabbe Nå fikk jo alle se den også Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Ser den er luftig på toppen slik mine er moddet også. Viktig at varmen får slippe ut Vannet tar ikke all varmen Endret 29. desember 2004 av OogaBooga Lenke til kommentar
jingt Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Edit: Men at hvem som helst kan lykkes med det er vel å tøye strikken vel langt. Enkelte bør faktisk ikke prøve engang. I allefall ikke slike folk som mister visere på digitale klokker... Greit da Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Her er det en 15åring som prøver å lage en vannkjølt psuhttp://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=347698 Det beviser bare at hvem som helst kan gjøre det, bare de prøver. Ja, ehem...nå gikk det ikke så veldig bra for meg som noen andre kommenterte tidligere...men nå tror jeg jeg vet hva jeg gjorde feil og har nettopp fått en ny (billig) PSU for å prøve på nytt igjen. Feilen jeg gjorde var egentlig at jeg brukte en utrolig dum ledning. Den var altfor tjukk i tillegg til at den var delt opp i mange veldig tynne, og mindre kobbertråder innenfor isoleringa. Så derfor, når jeg prøvde å stappe ledningen igjennom hølet den skal bli lodda fast i, så var det noen få av disse små kobbertrådene som blei igjen på den andre sida (hvis dere skjønner) og kortslutta flere av pinnene som kommer ut av transistorene. Så da er det nok ikke så rart at den ikke ville starte Meen, nå har jeg lært av mine feil (hvis dette egentlig var grunnen til at den ikke funka da ), og skal prøve på nytt igjen nå Sorry hvis detta blei litt uoversiktlig og dårlig forklart, det gikk bare litt fort. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) hehe, forstår. Jeg må altså passe på å bruke "hel" ledning, ikke tvinnet. Endret 29. desember 2004 av ADT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå