Gå til innhold

MSN + web cam = restart ?

Anbefalte innlegg

Har klart å rote fram gamle datadeler å lagd en "data" til kvinnfolket.

Mesterverket:

Celereon 500mhz, ukjent hovedkort, 128mb ram, Geeforce 32mb ram (det gode gamle, nekter å kaste det pga. betalte 2800 for det ;) og ordinær q-tek 350 strømforsyning --> kastet inn i Chieftec Maxitower.

Alt fungerer vel egentlig, untatt at den er farlig treig. Men når jeg skulle koble til web cam begynte ting å skje. I begynnelsen virket alt fint, både på msn og i windows. Men så plutselig så begynte den å restarte seg når du startet web cam i msn...... :thumbdown:

Har prøvd det på andre maskiner, og der fungerer camera helt fint. Har også prøvd å avinnstallere drivere og kamera, for så å innstallere igjen --> samme feil.

Er det tapt, og jeg bør bare vente til jeg finner noe bedre avdanket system til henne, eller er det en "logisk" løsning på problemet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler sterkt på at maskinen er for svak.. Hvor stor oppløsning kjører du med webkameraet?

Jeg hadde en celeron 400 med 96 ram før (med windows 98se), og jeg kunne fint bruke mitt webkamera som kjører i 640x480.

Dessuten står det vel hvor sterk maskin webkameraet krever på esken? Hvis ikke kan du sjekke hjemmesiden til produsenten.

Jeg tror du trenger å oppdatere drivere, enten til webkameraet, hovedkortet eller skjermkortet. Eller kanskje programmene til webkameraet eller msn må oppdateres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...