E}{IT Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hei ! Sitter å plages litt med at den gamle pcen min låser seg. Jeg kan slå den på å sitte litt på internett i ca.1 time så låser den seg og det lukter svidd. Jeg tror det er cpuen som er en XP1700 som er problemet. Det er noe som bare har plutselig oppstått. Cpuen ligger på ca. 47-50 grader når jeg har hele kabinettet åpnet. Som en midlertidig løsning så gikk jeg inn i bios å skrudde ned frekvensen på cpuen fra 133mhz til 100. Slik at den tror den er en xp 1100 =D(Da ligger cpu varmen på ca 44 grader med kabinettet åpent og pcen låser seg kun av og til hvis det er varmt i rommet). Jeg egentlig ganske lite peiling på pc men tenker for meg selv at for å få tilbake min XP1700 cpu så kjøper jeg en ny vifte. Den jeg har er bare en standard liten drit vifte. Det jeg da lurer på er om jeg kan kjøpe å bruke denne vifta Arctic Cooling Copper Silent 2 TC Det er jo socket A. Skulle det være noe problem??? Er ikke den så kraftig at cpu temperaturen skulle synke betraktelig??? Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg ville gått for den nye cpu vifta til Thermelrock eller,,husker ikke helt hvordan jeg stava navnet men tror det er det..Har hørt at den vifta er helt sinnsyk..Får kjøpt den på www.pcstyling.no Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Joda, en ny vifte vil nok gjøre seg. En meget viktig faktor er kjølepasta, har du brukt det? Kjølepastaen dekker de mikroskopiske ujevnhetene i kjøleren og CPUen, samtidig som den er med på å overføre varmen fra CPUen og opp til CPU-kjøler. God Jul Mvh.Deuce Lenke til kommentar
slettmegplss Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Men CPUen burde vel overleve 47-50 grader? Du får se om det å bytte kjøler hjelper. Lenke til kommentar
E}{IT Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Skal bestille kjølepasta også. Men vifta passer til socket??? Bare lurer siden hovedkortet er gammelt og vifta ny...... Lenke til kommentar
Tofustew Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Jeg ville dobbeltsjekket at den kjøleribba du allerede har sitter riktig på prosessoren og at kjølevifta faktisk går. Det skal definitivt IKKE lukte svidd av en pc. Rens kjøleribba med det samme, et tjukt støvlag kan hindre luftstrømmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå