simenss Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Jeg har fått tak i et JavaScript som beskjærer bilder. Men jeg vil heller bruke dataene scriptet finner i et PHP script, slik at jeg kan legge til tekst etc. Scriptet (JavaScript) fungerer som bildet under viser: Den blå rammen (128x128 piksler) inneholder alt som skal tas med på det ferdig beskjærte bildet. Dataene som scriptet (JavaScript) finner på bildet over er: x1=0, y1=0, x2=128, y2=128 Hvordan kan jeg bruke disse dataene til å beskjære bildet? Tenkte kanskje imagecopyresampled() kunne brukes? EDIT: Fant ut av det! Endret 29. desember 2004 av simenss Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Ja, hva var løsningen? Når du først starter en tråd om det så er det noen som blir nysgjerrig Lenke til kommentar
simenss Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Jeg skrev litt om på JavaScript-delen, så den også sende høyde og bredde på layer'et. Så brukte jeg PHP-koden: <?php header("Content-Type: image/jpeg"); $bilde = imagecreatefromjpeg($_GET['bgid'].".jpg"); $visningsbilde = imagecreatetruecolor(300, 300); $hvit = imagecolorallocate($visningsbilde, 255, 255, 255); imagefill($visningsbilde, 0, 0, $hvit); imagecopyresampled($visningsbilde, $bilde, 0, 0, $_GET['x1'], $_GET['y1'], 300, 300, $_GET['layerwidth'], $_GET['layerheight']); imagejpeg($visningsbilde); imagedestroy($bilde); imagedestroy($visningsbilde); ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå