Fry Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 ok, tenke jeg skulle mixe meg litt coctails og trenger litt hjelp, søkte litt, men fant ikke noe sånn tråd... lurer litt p hva man har i white russian? nylig sett big lebowski og kunne tenke meg å prøve denne Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 White Russian, er ikke det geitemelk og vodka da? Lenke til kommentar
Fry Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 jeg trodde det var rom i den og, men ikke sikker Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 White Russian er Kahlua, Vodka og fløte Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Har ikke navnet, men is, vodka og bringebær i mixern går fint. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Mujito: * saft fra 1/2 lime * to teskjeer hvit sukker (kan bruke brun sukker også) * 4 cl hvit rom * isbiter dette blandes godt og nytes Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 To faste travere når det festes hos meg: 98 oktan Long Island ice tea: 4 cl vodka 4 cl gin 4 cl hvit rom (f. eks. Bacardi) 4 cl tequila 4 cl triple sec (f. eks. Cointreau) 8-10 cl Rose's lemon Cola etter smak (skal sette gyllengul/brun farg) 1 skive/båt av sitron eller lime Hele driten blandes i et stort glass med isbiter. Maks. 2 per person per kveld! Ellers er bloody mary en sikker favoritt som en siste drink før man gir seg: 4 cl vodka ca 3 cl ren sitronsaft (ferskpresset sitron er best) litt hvit pepper (1/2 klype eller noe sånt) 2-3 dråper tabascosaus 2-4 dråper Worchestershiresaus 1 cherrytomat tomatjuice evt. litt salt (smak og behag) Cherrytomaten skjæres i tynne skiver og hives oppi et collinsglass sammen med de andre ingrediensene. Fyll opp med tomatjuice og isbiter til glasset er omtrent fullt. Må mikses godt. En batteridrevet mikser fra IKEA (kr. 15,-) er ideell til dette. Lenke til kommentar
nonlocality Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Tom collins, enkel,rask og drit god blanding på fest! Alt du trenger er: 1x flaske vodka (smirnoff!) 1x 1,5 liters faris 1x tom collins mix (kan kjøpes på kiwi elns) Oppskriften står bak på tom collins mix flasken Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 To faste travere når det festes hos meg: 98 oktan Long Island ice tea: 4 cl vodka 4 cl gin 4 cl hvit rom (f. eks. Bacardi) 4 cl tequila 4 cl triple sec (f. eks. Cointreau) 8-10 cl Rose's lemon Cola etter smak (skal sette gyllengul/brun farg) 1 skive/båt av sitron eller lime Hele driten blandes i et stort glass med isbiter. Maks. 2 per person per kveld! Den Long Island Iceteaen du har der river vel rimelig kraftig. Jeg liker sen god og sterk, men en longdrink med 2dl sprit er vel litt i overkant. Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Vel, det er en svært god grunn til at det står "maks. 2/person/kveld." Selv ikke jeg våger å drikke tre av dem! Ved nærmere ettertanke skal det muligens være litt mer Rose's lemon. Meningen er å fylle opp et glass som inneholder ca 0.4l. Den totale volumprosenten av alkohol vil ligge et sted mellom 20 og 25, avhenging av hvor mye is som tilsettes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå