Gå til innhold

First hammer-test!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

joa, de vil tiden vise, men amd må no ha en grunn for å gå rundt å skryte av den hammeren sin, så viss dem ikkje har lygi alle langt oppi trynet skulle de no komme noke godt ut av clawhammeren når den blir lansert, og den der var jo på 800mhz, kommer sikkert til å bli lansert på en god del meir mhz...håper eg i alle fall

Lenke til kommentar

joa, de vil tiden vise, men amd må no ha en grunn for å gå rundt å skryte av den hammeren sin, så viss dem ikkje har lygi alle langt oppi trynet skulle de no komme noke godt ut av clawhammeren når den blir lansert, og den der var jo på 800mhz, kommer sikkert til å bli lansert på en god del meir mhz...håper eg i alle fall

den første P4 var jo prøvd ut på 900mhz og så 1000mhz, og blei ikkje satt i masseproduksjon før den hadde nådd 1300-1400, viss amd gjer de samme kan jo de bli skikkeli bra, og CPU laga jo lite varme sånn at man kan klokke monsteret

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-07 20:26, brukernamn skrev:

den første P4 var jo prøvd ut på 900mhz og så 1000mhz, og blei ikkje satt i masseproduksjon før den hadde nådd 1300-1400, viss amd gjer de samme kan jo de bli skikkeli bra, og CPU laga jo lite varme sånn at man kan klokke monsteret

hvis ikke den blir låst sikkelig da....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-07 17:25, chma skrev:

det var ikke nordskog da.....

Er det noen ytelsesforskjell på nordskog og Willamette på samme megahertz nivå da? Har ikke hørt noe om at NW yter mer pr. mHz enn Willamette...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-07 21:57, dominizer skrev:

Quote:

Er det noen ytelsesforskjell på nordskog og Willamette på samme megahertz nivå da? Har ikke hørt noe om at NW yter mer pr. mHz enn Willamette...

Hmmm,sover du i timen??

Lenke til kommentar

Ikke som jeg vet om. Overgangen til 0.13 gir ikke andre fordeler enn mindre størbruk/varme og høyere klokkehastigheter som jeg vet om. Hvis hele arkitekturen på NW er forandret fra Willamette, er det klart at ytelsen blir annerledes, men er ikke NW og Willamette akkurat samme "driten"? Eneste forskjellen jeg vet om, er størrelsen (0.18-->0.13). Derfor vil jeg tro at hvis vi hadde en NW 1.6 gHz og en 1.6 gHz Willamette, ville disse yte nærmest identisk.

Bevis meg gjerne feil folkens.

Lenke til kommentar

:eek: :eek:

Fyy flate den haMmErEn er jo dobblet så rask som en P4 på samme Mhz (800) :grin:

Dæsken han døtte jeg er gla jeg ikke gikk over til P4 :wink:

AMD = cOmPaCt pOOOWer !

its HAMMER Time :grin:

MSI Turbo II

AMD XP 1500+

256 MB Apacer SDram

Samsung CD-RW/DVD

Samsung 40 Giga 5400 RPM

Samsung SyncMaster 950P 19"

Aashima Miditower (350W PSU)

Hercules Prophet II GeForce 2 PRO

[ Denne Melding var redigert av: www på 2002-06-08 00:40 ]

Lenke til kommentar

Quote:

[...]

Har ikke hørt noe om at NW yter mer pr. mHz enn Willamette...

For future reference:

mHz = milliHertz = 0.001 Hertz

MHz = MegaHertz = 1 000 000 Hertz

</pedant>

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-07 22:45, uberboss skrev:

Quote:

Quote:

Hmmm,sover du i timen??

ehm.. 256kb cache og 512mb cache... sier seg selv..:smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-08 00:35, www skrev:

:eek:
:eek:

Fyy flate den haMmErEn er jo dobblet så rask som en P4 på samme Mhz (800)
:grin:
Dæsken han døtte jeg er gla jeg ikke gikk over til P4 :wink:

AMD = cOmPaCt pOOOWer !

its HAMMER Time
:grin:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: www på 2002-06-08 00:40 ]</font>

æsj, jeg har gott over fra amd til intel jeg.. :smile: p4 eier XP`en.. :smile: p4 2.53ghz @ 533mhz er jo ganske støgg den også vis du smeller på en god kjøler med bra ram/hovedkort

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-08 01:43, Howard skrev:

Quote:

Den 2002-06-08 00:14, dominizer skrev:

Bevis meg gjerne feil folkens.

Pentium 4 med Northwood-kjerne har 512 KB L2 cache, mens Willamette-kjernen har 256 KB. Dermed har Northwood et overtak ytelsesmessig.

Se f.eks.
og
.

Åja, selvfølgelig. Glemte cachene, my bad :smile: Men den helt store forskjellen vil jeg nå ikke si at det er. Et par fps/poeng i diverse tester er ikke akkuart noe å rope hurra for vel? 5 poeng forskjell i Lame mp3-testen. Nw har 4 mer fps enn WM i den ene Q3 demoen. 202 fps eller 208 fps, har det virkelig noe å si? På noen av testene (mest Sisoft sine) slår jo Willamette Northwood, så den enorme forskjellen denne økningen i cache utgkør, er det vanskelig for meg å se.

Men jeg bøyer meg i støvet og innrømmer at jeg hadde feil. Men Hammer blir nok bra! Leste et sted at den har 40% mer ytelse enn NW pr. MHz. Gleder meg som en unge til jeg dimmer neste sommer, når jeg dimmer fra militæret, då skal en skikkelig rå Hammer-pc kjøpes ja! :grin:

P.S. Beklager feilen med MHz og mHz og alt det der. Blir helt forvirret av alle disse forkortelsene!

Lenke til kommentar

Blit ganske forvirra jeg å av " wilma i norskogen" fortellinga..

anyway , hammeren yter noe forferdelig mye i forhold til en hvilken som helst P4, og den vil hamre vekk hele norskogen om til en fet bungalow :grin:

MSI Turbo II

AMD XP 1500+

256 MB Apacer SDram

Samsung CD-RW/DVD

Samsung 40 Giga 5400 RPM

Samsung SyncMaster 950P 19"

Aashima Miditower (350W PSU)

Hercules Prophet II GeForce 2 PRO

[ Denne Melding var redigert av: www på 2002-06-08 16:01 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...