MacS Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hei alle sammen Jeg har lenge brukt MSN på PC, og har den nå også på mine/våre Mac-er, men jeg savner en ting i MSN på Mac; muligheten for å ha bilde i chattevindu(ene) som man kan endre fra eget arkiv. Noen som vet om en klient som gir samme mulighet som MSN mht bilder? Takker for hjelp! Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Mener du avatar? Et lite bilde av tommelneglstørrelse? Det er i hvert fall mulig i klientene Adium og Proteus. Lenke til kommentar
Wiesen Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hva er egentlig dealen med at det ikke er avatar eller muligheten for webcam på msn til mac? Noen som vet om de noen gang har tenkt å gjøre dette mulig for oss mac frlste? Hvis du bruker et av de andre programmene kan du vel ikke chatte med folk som bruker msn, kan du? Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jo, det er jo tross alt poenget med alternative klienter at man skal kunne snakke med folk som bruker MSN selv om man ikke bruker MSN Messenger. Heldigvis, for MSNM er noe av det verste jeg har sett, både på Mac og PC. Lenke til kommentar
Wiesen Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Ok, tusen takk for svar! Godt å høre:) Men kan du fortell litt mer om fordelene ved de to nevnte programmene? Hvilke erfaringer har du i samtaler med msn messenger? Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Problemet med MSN Messenger er at den ikke har tabbede chattevinduer (man får 238923 vinduer med masse overflødig grafikk), ikke støtter avatarer, har begrensede former for formidling av uleste meldinger, er stygg, tar stor plass på skjermen, har begrensede former for tilrettelegging av kontaktliste og emoticonene er stygge som lik. Både Adium og Proteus knuser MSN Messenger på dette. Jeg har ingen dårlige erfaringer ved bruk av disse med MSN. Jeg merker derimot at jeg slipper den ekle reklamen til MSNM, spillene, webcam-styr og spesielt disse nymotens greiene (funksjoner fra helvete, om man spør meg) som går under navnene 'wink' og 'nudge'. :-) Lenke til kommentar
martbo Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Personlig er jeg mest glad i aMsn som kan lastes ned her. Med denne kan du bruke egne avatarer og også bruke avatarene til mennesker du har på kontaktlisten din. Har ikke hatt noen problemer med å snakke med mennesker med msn. Lenke til kommentar
Wiesen Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Men kan man bruke/se webcam i Adium, Proteus og aMsn? Lenke til kommentar
martbo Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Desverre, da må man nok bruke iChat, og den fungerer nok ikke med msn protokollen. Virker ikke som at microsoft prioriterer msn for mac, av en eller annen merkelig grunn Lenke til kommentar
[makeway] Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 liker ikke ichat jeg... Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 ' date='13/01/2005 : 15:43'] liker ikke ichat jeg... Nei vel. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 iChat er uansett det eneste IM-programmet jeg har kommet over med brukbar videokonferanse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå