pgdx Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Nå har jeg absolutt ingen tall. Har letet litt rundt, men finner ikke noe som helst. Saken er den at jeg gir en god faen i Thailand m.fl.-katastrofen. Enkelt og greit. Jeg blir rett og slett provosert! Hvor mange mennesker dør hver dag rundt i verden på grunn av sult, vannmangel, AIDS og andre trivielle sykdommer? Og hva gjør vi med det? Ingen verdens ting! Absolutt ikke en dritt! Plutselig kommer det tre ekstra nyhetssendinger på TV hver dag, en av de vanlige blir forlenget, og annenhver reklame sier at man må droppe raketter og annet "luxury" for å gi penger til de rammede der nede. Jada, da våkner vi, ja! Så det er det som må til. Hvor var givergleden da nordmenn ikke ferierte der? Eller da journalistene ikke gadd å reise noe sted? Hæren sender spesialister. Røde Kors hadde plenty av saker og ting på lager som bare ventet på å blir brukt, sa de. Nå sender de X fly til Thailand. Hvor var de flyene og den lagerbeholdningen da AIDS rammet n mennesker i Afrika? Hvorfor hjelper du Thailand, Sri Lanka og de andre landene? På grunn av de ekstra nyhetssendingene? På grunn av reklamene? Eller på grunn av at nordmenn står i fare for å dø? Menneskeheten er en god og ekkel samling av egoistiske hyklere! Jeg gir ikke en krone. De får søke FN om støtte til å være med i den internasjonale varslingsenheten. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Menneskeheten er en god og ekkel samling av egoistiske hyklere! Tell me something I don't know! Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Hvorfor hjelper du Thailand, Sri Lanka og de andre landene? På grunn av de ekstra nyhetssendingene? På grunn av reklamene? Eller på grunn av at nordmenn står i fare for å dø? Hvis jeg skulle gitt noe ville årsaken vært at nordmenn hadde vært involvert. Et "rekordstort" antall nordmenn også. Er sjelden så mange nordmenn blir påvirket av en katastrofe i utlandet som det nå er blitt. Alikevel akter jeg ikke å gi en krone. Årsaken er at jeg er dritt lei at folk skal gi meg dårlig samvittighet for å IKKE gi penger. Dermed skal jeg på trass ikke gi dem en dritt bare for å ødelegge hele kampanjen deres. Er nok av mindre smarte personer der ute som faktisk går på agnet og dermed blar opp lommeboken. Fyrverkeri og denne katastrofen har også INGENTING med hverandre å gjøre og skal for min del derfor heller ikke påvirke hverandre. Endret 29. desember 2004 av invictus Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg er helt enig med Drange_Net! Det var en periode jeg hadde den gamle signaturen til Nimzo (?) i MSN-nicket mitt, og da ba folk meg ta det vekk fordi de fikk så dårlig samvittighet av det! Det var den signaturen som sier at "Hvert 2,4. sekund dør et barn under 5 år" Ett ord: HYKLERE! Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Kan ikke gjøre annet enn å si meg enig jeg også. Forresten, jeg stjeler det sitatet av deg G2Petter, og putter det i nicket mitt Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Må innrømme at dette er noe overdrevet. Vi trenger ikke 20 nyhetssendinger om det samme hver dag. Men det er faktisk mange her i Norge som sitte og følger med på og håper deres kjære er i live. Her ligger en av de store forskjellene. At det er mange nordmenn der nede som trenger hjelp er også grunnen til at de sender fly og hjelp nedover. Og de kan ikke vente til neste måned. Dette er en enorm katastrofe som skjedde akkurat nå. Derfor trenger de hjelp akkurat nå. At vi får vite dette gjenoom mange sendinger per dag er også at dette er meget aktuelt. Dødstallene stiger for hver time som går. At diverse AIDS/sult/osv-rammede land ikke får samme oppmerksomhet er at dette er noe alle vet, det er noe som har pågått lenge og folk finner ikke dette interessant. At du tør å påstå at ingen gjør noe med dette synes jeg er ganske utrolig. De fleste internasjonale hjelpeorganisasjoner gjør noe med slikt, og det blir donnert masse penger. En annen ting er og at jeg tror folk føler at dette kommer mer til nytte hvis de donnerer det til katastrofen. Folk føler at det aldri hjelper å donnere det til hjelp mot AIDS. Hyklersk er jeg ikke enig i. Egoistisk er vi nok. Dette er bare en stor katastrofe som vekker manges medynk. Synes du heller burde glede deg over at folk gir penger, enn å forbanne deg over at de kune gitt det til noen andre. Når det gjelder dette med raketter synes jeg det er et flott tiltak. Flott med nyttårsfeiring. Men jeg synes vi bruker alt for mye penger på raketter. Siden du ikke vil gi det til folk som er rammet av flodbølgekatastrofen, kan du jo gi de til AIDS-rammede. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Må innrømme at dette er noe overdrevet. Vi trenger ikke 20 nyhetssendinger om det samme hver dag. Men det er faktisk mange her i Norge som sitte og følger med på og håper deres kjære er i live. Her ligger en av de store forskjellene. At det er mange nordmenn der nede som trenger hjelp er også grunnen til at de sender fly og hjelp nedover. Og de kan ikke vente til neste måned. Dette er en enorm katastrofe som skjedde akkurat nå. Derfor trenger de hjelp akkurat nå. At vi får vite dette gjenoom mange sendinger per dag er også at dette er meget aktuelt. Dødstallene stiger for hver time som går. At diverse AIDS/sult/osv-rammede land ikke får samme oppmerksomhet er at dette er noe alle vet, det er noe som har pågått lenge og folk finner ikke dette interessant. At du tør å påstå at ingen gjør noe med dette synes jeg er ganske utrolig. De fleste internasjonale hjelpeorganisasjoner gjør noe med slikt, og det blir donnert masse penger. En annen ting er og at jeg tror folk føler at dette kommer mer til nytte hvis de donnerer det til katastrofen. Folk føler at det aldri hjelper å donnere det til hjelp mot AIDS. Hyklersk er jeg ikke enig i. Egoistisk er vi nok. Dette er bare en stor katastrofe som vekker manges medynk. Synes du heller burde glede deg over at folk gir penger, enn å forbanne deg over at de kune gitt det til noen andre. Når det gjelder dette med raketter synes jeg det er et flott tiltak. Flott med nyttårsfeiring. Men jeg synes vi bruker alt for mye penger på raketter. Siden du ikke vil gi det til folk som er rammet av flodbølgekatastrofen, kan du jo gi de til AIDS-rammede. Bra innlegg, fullstendig enig med deg! Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Ja jeg gir ikke en krone til noen. Man får ta tak i problemene man har innad i landet før man løper rundt verden over for å hjelpe folk man aldri får noe igjen av. Så det gjør meg til en egoist - men det er fordi jeg er det. Dør folk i Thailand, så er det Thailands problem. Dør nordmenn i Thailand, så skal Norge gjøre hva man kan for dem og familien. Men landet i seg selv har vi ingenting med og gjøre. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg blir fylt av optimisme på menneskehetens vegne når jeg leser innleggene deres. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Ja jeg gir ikke en krone til noen. Man får ta tak i problemene man har innad i landet før man løper rundt verden over for å hjelpe folk man aldri får noe igjen av. Ja det er fullstendig urimelig at man skal hjelpe mennesker i andre land fordi de rammes av tidenes kanskje verste naturkatastrofe... Hvor godt skal vi ha det i landet vårt før vi hjelper andre egentlig? Så det gjør meg til en egoist - men det er fordi jeg er det. Det er det ingen tvil om at du er. Jeg vil ut fra ditt innlegg også betegne deg som en usympatisk, lite forståelsesfull person med vemmelige holdninger. Dør folk i Thailand, så er det Thailands problem. Dør nordmenn i Thailand, så skal Norge gjøre hva man kan for dem og familien. Men landet i seg selv har vi ingenting med og gjøre. En rørende holdning du presenterer her. Vakkert sagt! *tørker en tåre* Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Så at 80.000 Asiatere dør, ja det driter dere i? Latterlig. Jeg ser poenget, og er forsåvidt enig, men at vi ikke gjør noe for å dempe sykdommer er bare tull! Lenke til kommentar
kag Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Ja det er fullstendig urimelig at man skal hjelpe mennesker i andre land fordi de rammes av tidenes kanskje verste naturkatastrofe... Vil bare rette deg litt. Det er vår tids største naturkatastrofe. Ikke tidenes. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Ja det er fullstendig urimelig at man skal hjelpe mennesker i andre land fordi de rammes av tidenes kanskje verste naturkatastrofe... Vil bare rette deg litt. Det er vår tids største naturkatastrofe. Ikke tidenes. Ja du har et poeng der. Takker! Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Leser hva SkyMarshall skriver. Klarer ikke å se hvorfor man skal bruke hvilket land man kommer fra for å bestemme hvor mye hjelp man skal få. Det er jo ikke de omkomne og familiene deres som forårsaket dette, på samme måte som det ikke er vi her i Norge som gjør at det aldri kommer naturkatastrofer her. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Så at 80.000 Asiatere dør, ja det driter dere i?Latterlig. Ulykken blir bare satt i perspektiv. La oss si at 100.000 mennesker dør på grunn av denne ulykken. På en snau uke dør en tilsvarende mengde mennesker av sult og sykdommer som lett kan stoppes. Hvorfor er disse menneskene mindre verdt enn assorterte asiater og nordmenn på ferie? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Fordi det er asiatene som lager hw til oss. "Du må da skjønne at en amerikaner er mer verd enn en fattig unge fra Afrika som bare hadde dødd uansett." --Fritt etter JoachimR Det samme gjelder kanskje for asiater? Siden de kan "bli til noe" mer enn barna i Afrika. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Fordi det er asiatene som lager hw til oss. "Du må da skjønne at en amerikaner er mer verd enn en fattig unge fra Afrika som bare hadde dødd uansett." --Fritt etter JoachimR Det samme gjelder kanskje for asiater? Siden de kan "bli til noe" mer enn barna i Afrika. Hvis afrikanere får utdanning og muligheter så er det godt mulig at de også "kan bli noe" Men det er vel ikke så sannsynlig for "Afrikanere er late" også fritt etter Jokke... Endret 29. desember 2004 av TLZ Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Så, så. Det er tusenvis av døde mennesker vi snakker om nå, ikke en person som har fått alt servert på et gullbelagt sølvfat med diamanter på. Nok off-topic. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg synes ikke at man skal la være å sende opp fyrverkeri pga denne katastrofen - man kan da ikke stoppe opp i resten av verden fordi en slik ting skjer. Men at man bør gi støtte til landene er jeg enig i. En dag er det Norge som blir rammet av et eller annet. Man bør støtte de som er i nød. Gjør mot andre som du vil at de skal gjøre mot deg elns. Uansett så ser jeg ikke noe grunn til at vi skal føle dårlig samvittighet. Personlig så gir jeg ikke, fordi jeg har nok med meg selv. Jeg har ikke dårlig samvittighet. Men å bli sint fordi noen gir deg dårlig samvittighet synes jeg blir litt for dumt. Du bestemmer over deg selv. Har man lyst så gir man. Synes du det blir for mye nyhetssendinger så bytt kanal. Noen bryr seg og vil følge med på hva som skjer der nede, og da synes jeg det er riktig av kanalene å vise sendinger derfra. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Så sant som det er sagt, Herr. Drange. SkyMarshall: No offence, men det er en fantastisk umenneskelig og egoistisk holdning. Det er slike holdningen som gjør at situasjonen faktisk er slik Drange beskriver den. Det slår meg forøvrig at folk på din side er for "globalisering", da er det ganske selvmotsigende å gi F i verden rundt seg. Eller er globalisering bare en dårlig unnskyldning for å utnytte den tredje verden? HMMMM... Endret 29. desember 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå