Gå til innhold

Bytte på jord i drevkontakt?

Patz

Anbefalte innlegg

Har akkurat sleeva ledningene fra PSU'en og satt på nye uv-reaktive plugger, brydde meg ikke med å merke ledningene til molex-pluggene siden jeg har andre å se på.

Det jeg lurer på er om det har noe å si om jeg har byttet om på de to jord-ledningene? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og ikke for å nevne at de begge er jord..

jord er et nullpungt.

alle jordingspungter, om de er i kina eller i pc'n din er, eller skal i teorien være, 0v.

det hender seg at man har jordingsfeil riktignok. og det er som alle vet ikke bra. :thumbup:

(litt kjedelig å få støt hver gang du tar på noe av metal i huset..)

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar
Ok, takker for svar :)

men hva er egentlig vitsen med at det går to jord-ledninger fra PSU da?

Regner med at de er for at ikke en skal måtte ta strømmen fra både 12 og 5V, blir overbelastet, smelter ned, antenner støvet i pc'n som igjen antenner hele huset. Dette antenner igjen snøen i hagen, som antenner hele nabolaget :D

Lenke til kommentar

Trur det har noe med at man ikke vill at for mye strøm skal gå gjennom ei ledning, den er ganske tynn og trenger ikke så mye strøm før den starter å utvikle varme.

Hvis du ser på de andre kontaktene har de ca like mange sorte ledninger som det er andre ledninger. (Bortsett fra den til hovedkort, den har 7 jord 8 vanlige strøm ledninger og 6 andre ledninger som jeg tror har litt forskellige funksjoner).

Endret av Kalle_^
Lenke til kommentar

Høres fornuftig ut dette... Har ikke bok her, men det er en tabell som sier hvor mye strøm du kan sende igjennom en ledning med et viss kvadrat...

Trekker du strøm fra 12 og 5volt, og kanskje via parallellkoblinger å sender det igjennom en enkelt ledning til jord blir det klart varmt, og i tillegg har du den varmen som enkelte allerede har for mye av i kabinettet sitt...

Endret av icer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...