CheGuevara Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hello everybody, nå er det på tide at jeg skaffer meg en ny PC, den jeg har nå detter nesten fra hverandre, men det jeg trenger er: DVD-spiller (kanskje) dvd-brenner Støy frie vifter (de jeg har nå er håpløse) minst 200gb harddisk minst 512mb ram minst 2,8GHz prossessor godt grafikk- og skjerm- og lydkort (vet ikke så my om det, men hvi dere haar noe å anbefaal så bare gjør det!) VIKTIG!! et kabinett som ikke er sort! VIKTIG!! ellers vil jeg bare si at jeg kan bruke ca. 13000kr er åpen for alle merker, men vill ikke bestille fra multicom (har dårlige erfaringer) takk for alle svar, hvis ingen PCer passer mine krav kan jeg godt kutte noen av krvene mine, men helt dette! btw har en 17-tommer fr før så skjerm og høytaller er ikke nødvendig at følger med, men det må tastatur og mus! Lenke til kommentar
mylife Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 For 13.000kr kan du vel unne deg mer enn du har skrevet. Ville prioritert 1GB ram! Dette må til i nye spill. Ville gått for GeForce 6800GT 256mb. Dette klokker glatt til Ultra og mer til. Et amd system føler jeg er best med tanke på gaming. Rimeligere i pris og veldig bra ytelse. Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 ikke for å lage noen diskusjoner men må den være på 2,8Ghz? du kunne jo kjøpe en bra AMD 64 S939 f.eks 3500+ ¨win¨ selv om man glatt kan klokke den oppi mot 2,8Ghz eller mer og dette hovedkorte? MSI K8N Diamond siden jeg snakker om et PCI-E skjermkort kanskje dette til det? XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCIe vel... vet ikke hva du har lyst til da, men... du kan jo høre hva de andre har å si Skrevet 29/12/2004 : 01:09 For 13.000kr kan du vel unne deg mer enn du har skrevet. Ville prioritert 1GB ram! Dette må til i nye spill. Ville gått for GeForce 6800GT 256mb. Dette klokker glatt til Ultra og mer til. Et amd system føler jeg er best med tanke på gaming. Rimeligere i pris og veldig bra ytelse. Helt enig 1gb ram er et lite must og skjermkorte er jo helt ypperlig til spilling, synes jeg da og jeg har bare prøvd 128ram Lenke til kommentar
CheGuevara Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) javel, jeg kan jo såklert h over 2.8ghz prossessor, men det er minimum! 1gb visste ikke at det fantes, men er heller ikke så oppdatert på pcer da, men takk for alle tips! Endret 29. desember 2004 av Rexton Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Rexton: Jeg kan bare si en ting: Du kan IKKE se på klokkefrekvens lengre! 3500+ basert på winchesterkjernen er like kjapp som de fleste Intel i spill (men ikke like kjapp i encoding og decoding). Her er ett fint oppsett som jeg selv skal kjøpe etter nyttår: nForce 4 SLI (uansett merke) 3000+ som skal klokkes ett stykke (her kan du heller putte inn en 3500+ hvis du ikke er interesert i klokking). ATI X800XL (skal gi mye for pengene) 2X512MB super low latency minne (alà hyperX) Er ikke helt inn på skjermene for tiden, men vet at du skal uten problemer få en brukbar LCD til 2500kr En WD 200GB (for lagring) + En Raptor 73GB Noen papstvifter Ett eller annet kabinett, det må du nesten finne selv, siden smaken er som baken. Hvilken som helst DVD spiller. Edit: Leif var innom. Endret 29. desember 2004 av Ghost Of Death Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Prøver meg jeg Skjermkort DVD-Brenner CPU Harddisk Kabinett Minne Hovedkort Lydkort Dette kom på ca. 13400kr, etter min mening er dette ett meg godt oppsett. Skift gjerne kabinettet om det ikke var "rette" farger. Ønsker dere en god jul og ett godt nyttår Mvh. Deuce Lenke til kommentar
PSV Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Rexton: Jeg kan bare si en ting: Du kan IKKE se på klokkefrekvens lengre! 3500+ basert på winchesterkjernen er like kjapp som de fleste Intel i spill (men ikke like kjapp i encoding og decoding). Her er ett fint oppsett som jeg selv skal kjøpe etter nyttår: nForce 4 SLI (uansett merke) 3000+ som skal klokkes ett stykke (her kan du heller putte inn en 3500+ hvis du ikke er interesert i klokking). ATI X800XL (skal gi mye for pengene) 2X512MB super low latency minne (alà hyperX) Er ikke helt inn på skjermene for tiden, men vet at du skal uten problemer få en brukbar LCD til 2500kr En WD 200GB (for lagring) + En Raptor 73GB Noen papstvifter Ett eller annet kabinett, det må du nesten finne selv, siden smaken er som baken. Hvilken som helst DVD spiller. Edit: Leif var innom. Hva er igrunn vits med å kjøpe ett SLI hovedkort og ett ATI-skjermkort.??? Jeg ville heller gått for 6800GT.... (Samme pris?) Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Nei, egentlig ikke, tenkte ikke så langt Lenke til kommentar
apwr Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 du kunne jo kjøpe en bra AMD 64 S939 f.eks 3500+ ¨win¨ selv om man glatt kan klokke den oppi mot 2,8Ghz eller mer Dette er vel å ta i en smule... Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Skrevet 30/12/2004 : 16:14 (thomba14 @ 29/12/2004 : 02:20) du kunne jo kjøpe en bra AMD 64 S939 f.eks 3500+ ¨win¨ selv om man glatt kan klokke den oppi mot 2,8Ghz eller mer Dette er vel å ta i en smule... joa kanskje men har sett folk som har klokket 3000+ til 2,7GHZ, men skal ikke utale meg... det jeg først og frems skulle frem til, var at man ikke skulle bare se på hva som hadde mest mhz på cpuen... selv om AMD har mindre mhz en Intel cpu'er så betyr det ikke at de er dårligere... Endret 31. desember 2004 av thomba14 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå