A.J Green Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg har sett 23 minutter. allerede og begynner å bli mektig lei... Snakker folk i filmen etterhvert? eller blir det 2 og en halv time av complete waste? please svar fort. my night might depend on it. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Stopp før det er for sent. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Det er mottat, takk for svar. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg har hørt gode ting om den. Vet ikke helt om du skal stole på niXon^^. Se filmen, du har ingenting å tape på det. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Filmen er kjempegod, men krever at du har tålmodighet og respekt for den. Hvis du setter deg ned og tenker "dette bør virkelig ikke være en kjedelig film, men like bra som jeg har hørt den er" så blir det nok kjedelig og uinteressant. Men hvis du tenker "denne filmen har jeg hørt så mye godt om at jeg har veldig respekt for den, og tar gledelig imot hva den nå har å by på, selv om det kan virke stillestående". DA blir det bra da! Er ikke mye action, men masse symbolikk og science fiction virkelig forut for sin tid! Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Men om jeg ser den med forventningene mine etter å ha sett f.eks The shining, a clockwork orange, dr. Strangelove osv, burde jeg da heller la 2001 passere glatt forbi? Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Men om jeg ser den med forventningene mine etter å ha sett f.eks The shining, a clockwork orange, dr. Strangelove osv, burde jeg da heller la 2001 passere glatt forbi? Jeg ville sett den, jeg vil se den og skal se den om ikke så lenge. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg synes den er mye bedre enn The Shining og Dr. Strangelove som du nevner. En av Kubricks tre beste tror jeg, selv om jeg skjønner at noen avviser den fordi den kan virke kjedelig. Men de første 20 minuttene er altså spesielt tunge. Det er mer dialog å høre på etter hvert. Bare se den. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Tja, den filmen er utrolig induviduell i smaken blandt folk har jeg merket. Det er veldig lenge siden jeg så den - men jeg vet jeg ikke angrer iallefall. Det er jo en stor kultklassiker, så du er jo litt "utenfor" om du ikke har sett den! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg prøvde å se igjennom den, men jeg tror jeg droppa den siste halvtimen eller noe sånt. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Enkelte finner den kjedelig. Jeg syns den var en vakker film, et must i min samling. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Tidenes kjedeligste hype. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Ja, det er verdt det. Det er en film du må se, og helst prøve å forstå. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) En perle av en film! Visste dere at HAL9000 egentlig er en IBM? Flytt bokstavene en plass til høyre i alfabetet: H=I A=B L=M Det blir IBM! Endret 29. desember 2004 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Om det er verdt å se gjennom en av de viktigste filmene menneskearten har klart å skape? Ja, jeg vil si det. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Er enig med Scarface^, filmen er et møst. Om du ikke likte den første gang, se den en gang til. Endret 29. desember 2004 av UAM Lenke til kommentar
gwh Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Bare å se på :-) Inneholder antagligvis en tidenes sterkeste tripper, så hvis du ikke har prøve før så vet du hvorfor du skal holde deg unna. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Det er diskutabelt kanskje den beste filmen som noensinne er lagd. (Selv om jeg har en tendens til å si dette jævlig ofte, jeg vet.) Vel, jeg har ihvertfall aldri sett noe så storslagent og en film som går så over hodene til folk som denne. Og ja, den er langtekkelig.. men Kubrick ønsket ikke korte, raske og underholdende 'timefilller' filmer heller. Han prøvde i store trekk å lage krypende og sterke filmopplevelser som setter seg i deg både følelsesmessig og tankemessig til den dagen du faller om. 2001 ble etter min mening kanskje hans største triumf. At den blir for treg og kryptisk for noen kan lett frakobles med "Den er vel ikke for alle"-argumentet. Skal du se Star Wars, så ser du Star Wars for pokker. Det er da derfor ikke 2001 sin skyld at du ikke liker den. S, Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Husker jeg så denne filmen første gang som 12-åring på kino *mimre*. Kanskje den filmopplevelsen som gjorde størst inntrykk på meg første gang, som jeg ble skikkelig skremt av. Skjønte ikke så mye av den, men det gjorde egentlig ikke så mye. Hvorfor må man på død og liv forstå alt? Kravene om kjedelig logisk fornuft, linearitet og enkle svar er drepen på moroa, synes nå jeg. Det ubegripelige er også en del av livet *moral-modus* Gi filmen ikke bare èn, men mange sjanser Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hvorfor må man på død og liv forstå alt? Kravene om kjedelig logisk fornuft, linearitet og enkle svar er drepen på moroa, synes nå jeg. Det ubegripelige er også en del av livet *moral-modus* Gi filmen ikke bare èn, men mange sjanser Helt enig. "I don't know why people expect art to make sense. They accept the fact that life doesn't make sense" - David Lynch. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå