Wizendraw Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg har lenge hatt problemer med at skjermbildet rister, spesielt nede i høyre hjørne. Jeg trodde jeg hadde funnet ut at det var skjermkortet, og sparte opp penger til et nytt et. Det nye kom istad, og jeg satte det inn og installerte drivere, bare for å oppdage at det fortsatt rista! Jeg har en 19" CRT-skjerm, og tenkte da at denne var skyld i problemene, men dengang ei. Problemet er der også med en annen CRT-skjerm. Det er imidlertid ok hvis jeg bruker LCD, men jeg har bare en 12" LCD-skjerm. Jeg ville tro at problemet ligger i at skjermkortet på en eller annen måte oppgir varierende posisjon på skjermbildet (det rister saktere ved 60hz enn 85), og at det derfor rister. Men hva som forårsaker det, klarer jeg ikke fatte. Begynte å tenke på om det var ustabil spenning i AGP-porten eller lignende, og at feilen dermed ligger i HK. Kan også ta med at feilen var vekk en stund, og kom tilbake da jeg plugga inn et ratt jeg kjøpte meg (usb). Jeg installerte driverne, og vips, *riste riste*. Noen som har noen synspunkter på saken? Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Har du noen elektriske aparater stående ved siden av skjermen. For eksempel høytalere eller transformatorer? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det høres ikke ut som hverken skjermkort eller skjerm. Årsaken kan være elektromagnetiske felter i nærheten. Hva er det som befinner seg innenfor 1 meters radius fra det hjørnet som vibrerer? TV? Høytalere? En dårlig skjermet UPS? Varmeovn? eller andre ting? NB. Det kan også være ting like bak veggen som skjermen står mot. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 fikk samme greiene da jeg installerte vannkjøling, da var det pumpa som satte igang ristinga. Bare satt PC'en lenger unna, funka fett det prøv det samme... Lenke til kommentar
Baleni Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 du har vel ikke evt. høytalere på siden av skjermen eller andre elektrikse artikkler..skal skje d samme vis du tar en stor magnet fra fks. en høytaler og tar den intill ett tv eller en pc-skjerm.(ikke prøv) Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Skal vi se... Jeg har en trådløs router og modem rett ved siden av skjermen, men problemet var der også før jeg fikk den trådløse routeren... Videre er det en telefon, og to veldig små høyttalere, en på hver side (som ikke er på nå). I tillegg er det en strømpadde med en del kontakter i, som står rett ved siden av modemet og skjermen (under skjermen). Pcen står under bordet, en halv meter i luftlinje unna skjermen. Jeg har en LCD-skjerm rett til venstre for CRTen, som jeg brukte inntil nylig (ristinga er på høyre side, though. Det er alt jeg kan komme på at the moment. Hvis det er svaret, så virker det jo som om modemet eller strømpadda er synderen. Ville det være sannsynlig at problemet vedvarer en liten stund selv om skjermen er flytta vekk fra stedet den stod? Lenke til kommentar
ADT Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 kan være, har hatt det slik med store høyttalere ved siden av TV'en... tok litt tid før magnetiske virkningen på skjermen (misfargingen) forsvant... Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Flytt litt rundt på ting å se om det blir bedre. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Nå gir det mening ja! Det at ristinga starta igjen etter at rattet var på plass, skyldtes transformatoren som sitter i strømkontakta til rattet! Og ristinga stoppa da jeg flytta skjermen ned på gulvet! Da var vel saken ganske løst, og Oh, så letta jeg blei Eneste "problemet" nå er at jeg har et radeon 9800pro til overs Lenke til kommentar
kalvesta Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg fikk problemer etter at jeg kjøpte trådløst nettverk. Jeg fikk store rystelser i bildet, flimmer men det er bare når jeg har oppløsningshastighet 85hz. Derfor bruker jeg nå 75hz og alt er fint. setter jeg tilbake til 85hz kommer flimmer med en gang. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Nå gir det mening ja! Det at ristinga starta igjen etter at rattet var på plass, skyldtes transformatoren som sitter i strømkontakta til rattet! Og ristinga stoppa da jeg flytta skjermen ned på gulvet! Da var vel saken ganske løst, og Oh, så letta jeg blei Eneste "problemet" nå er at jeg har et radeon 9800pro til overs mye selger du det for da? Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 mye selger du det for da? tenkte på 1000kr, koster 1749 på komplett Vifta har jeg dog "mista" (satte den på en skoeskebåt engang ), så det må skaffes selv (kan evt. sette på en, men det er like greit å ordne selv. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 "mista" kjøleren på et helt nytt skjermkort Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 "mista" kjøleren på et helt nytt skjermkort Nei, nå var vi over på salg av det gamle 9800pro-kortet mitt... Men kjøp og salg er jo ikke lov, så vi tar det på PM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå