Haraldson Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 La posten min her, siden den egentlig handler om å få ting litt unna skjermkortet, for å få ting litt kaldere, samt at det gjelder PCI-slotter og lignende. Har altså tenkt å flytte det trådløse PCI-kortet fra den øverste slotten, og ned innimellom noen andre kort. Før jeg gjør dette, ville det være fint å vite om dette vil forårsake at jeg må installere drivere og lignende til nettverkskortet på nytt, eller om det vil dure og gå som lite eller ingenting har skjedd. Anyone? Lenke til kommentar
Kristoffer(x1co) Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Det vil nok dure og gå som om ingenting har sjedd.... Jeg har iallefall aldri merka noe problem med dette Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Høres bra ut. Noen andre som kan dokumentere dette? Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Er ikke 100% sikker, men jeg tror du vil trenge driver cd til stede... Tror også dette spørs litt på OS. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg har flyttet mye på mitt trådløse nettverks kort, trengte ikke å installere noe drivere på nytt funket bra det Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 OK, da kommer jeg til å teste det i morra. Nå er det snart kubbetid. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Nå er det snart kubbetid. Hva i huleste er kubbe tid ? :!: Lenke til kommentar
snole Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hva i huleste er kubbe tid ? :!: Å kubbe blir ofte brukt som uttrykk for å legge seg, selv om enkelte områder brukes det for å si at man skal gå på do og drite. Lenke til kommentar
ptrip Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Gjorde dette med xp og en usb adapter, og da måtte jeg sette opp nettet på nytt. Fant forøvrig ut at når jeg byttet tilbake til den opprinnelige usb porten, så var de gamle instillingene faktisk der. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Gjorde dette med xp og en usb adapter, og da måtte jeg sette opp nettet på nytt. Fant forøvrig ut at når jeg byttet tilbake til den opprinnelige usb porten, så var de gamle instillingene faktisk der. hmm merkelig, kanskje det er akkurat sånn på kortet ditt da. Lenke til kommentar
ptrip Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Gjorde dette med xp og en usb adapter, og da måtte jeg sette opp nettet på nytt. Fant forøvrig ut at når jeg byttet tilbake til den opprinnelige usb porten, så var de gamle instillingene faktisk der. hmm merkelig, kanskje det er akkurat sånn på kortet ditt da. Ellers så kan det være forskjellig mellom pci og usb. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Det står PCI i topic ! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Det var voldsomt til chatting her da. Spørsmålet gjelder PCI, og da hjelper det lite med erfaringer angående USB. Flytting av kortet er utsatt til i morra, da jeg får ny kabinettvifte i posten. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Så lenge det er pci det er snakk om så er det bare å flytte den, men er det usb så blir det sikkert problemer, jeg har musen i usb å når jeg setter den i en ennan usb en der jeg installerte den blir det bare tull. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Min erfaring med å flytte vanlige nettverkskort er at det må installeres på nytt. Med Win98 måtte drivere installeres på nytt, men XP håndterer jo dette mye bedre. Men alle parametre må settes på nytt, det blir en ny Connection med nytt nummer. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Hvilke parametere er det snakk om, og hvilket nummer? Er ikke så altfor inne i dette. BTW: Gratulerer med 5000 innlegg hårek. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg tenkte på IP adresse etc, men det er fordi jeg har manuell innstilling av disse. Hvis du bruker DHCP (som jo er default, og mest brukt) så er det jo ingen parametre å sette opp. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Bruker DHCP ja, siden alle innstillinger er i router nummer 2. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Har nå byttet PCI-slot. Jeg slapp å legge inn drivere på nytt, men måtte imidlertid føre inn innstillinger på nytt, f.eks. WEP-koder og SSID. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå