Gå til innhold

2 spørsmål til eiere av Pentax *istDS

Anbefalte innlegg

For de som har sett tråden jeg startet om hvilket entusiastkamera jeg skulle velge, vet dere at jeg seriøst har begynt å vurdere Pentax *istDS.

Etter å ha lest litt tester og erfaringer har jeg kommet ett langt steg nærmere dette kameraet enn andre jeg har vurdert så langt.

Men jeg har 2 kjappe spørsmål, som burde være veldig enkle for de som har kameraet med 18-55 objektivet.

1. Hva slags batterier følger med kameraet fra Pentax? Det kan bruke enten 4 stk. AA batterier eller en slags batteripakke som heter CR-V3 lithium (som forøvrig finnes enten som engangsbatteri eller oppladbare - iflg. testen hos Steve's digicams). Hva slags batterier bruker dere som har kameraet? Jeg finner ikke i farten verken engangs eller oppladbare/lader til CR-V3. Min ide hvis jeg kjøper kameraet, er at jeg kjøper en Varta lader med 4 stk. 2000mAh batterier + 4 ekstra batterier. Laderen jeg snakker om har jeg sett hos Clas Ohlson bl.a. - den bruker noe som heter IC-3™ teknologi. En slik pakke med 8 stk. batterier + adapter for å lade fra 12V bil koster totalt 847,- kroner - noe som faktisk er langt billigere enn å kjøpe ekstra batteripakker, billadere osv. til andre dSLR kameraer jeg har sett på.

2. På 18-55 objektivet som følger med (bl.a. i kit'et som Netshop selger); følger det med en såkalt "lens hood" der? Altså den skjermen du kan sette ytterst på objektivet.

En sånn:

pentax_da18-55.jpg

Ellers er det bare for eiere av *istDS og komme med både positive og negative ting om kameraet. Jeg er takknemlig for all info.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Hva slags batterier følger med kameraet fra Pentax?

2. På 18-55 objektivet som følger med (bl.a. i kit'et som Netshop selger); følger det med en såkalt "lens hood" der? Altså den skjermen du kan sette ytterst på objektivet.

En sånn:

pentax_da18-55.jpg

1. Mitt kamera kjøpt på www.netshop.no levert fra norsk importør hadde 2 stk. batterier av typen Panasonic CR-V3 i pakken.

Jeg kjøpte i tillegg 8 stk Hänhnel AA 1,25V nickel metall hydride 2350 mAh og en Hänhnel PowerStation TC Max2 4 Channel Charger (220 Volt). Hos Netshop kom dette på kr. 385 (hentepris).

Jeg er interessert i en 12 volt lader for disse batteriene.

2. Ja, skjermen avbildet ytterst på objektivet er en såkalt "lens hood" eller motlysblender om du vil.

Jeg er ikke kommet så langt i læreprosessen, men så langt virker "knapper og glansbilder" veldig intuitivt. Har man håndtert PC-menyer en stund + hatt et kompaktkamera i bruk, går ting veldig greit, - mitt inntrykk så langt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...