Gå til innhold

Kamera med mere enn 3x zoom

Anbefalte innlegg

Vi skal ha et nytt kamera, da med mer enn 3x zoom.

Det som vektlegges er at det ikke blir altfor stort. Har sett på Canon Powershot S1 IS, Nikon Coolpix 4800, Kodak DX6490, Olympus C-770 UZ og Panasonic Lumix DMC FZ10.Jeg har bare sett dem på nettet.. Jeg må inn i ulike foretninger for å få "tatt" i dem... Men jeg kunne ha tenkt meg litt for og i mot av de som er brukere av de ulike kameraene. Kamerat vil bli benyttet i jobb, som dokumentasjon, og privat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forgjengeren til C770, C-750. Det er jeg meget fornøyd med. Det er utrolig hvor kompakt det egentlig er med tanke på den kraftige zoomen. Optikken er ellers meget bra, det tar svært bra bilder. Noen etterlyser bildestabilisator på så kraftig zoom, som enkelte andre merker har, men jeg har iallfall klart meg helt fint uten. Nærgrensen er også på grensen til pervers, med sine 3 cm. Sjekk bilder på Tronds galleri samt på Tronds kameratest. Jeg ville ellers tro du klarer deg med C-765. 770 har en del ekstra videogreier, men jeg kan fortsatt ikke helt se hvorfor fotoapparater skal brukes til såpass primitiv video.

Ellers er batterikapasiteten meget bra. Jeg erikke helt sikker på de aller siste i C-700-serien, men iallfall brukte de frem til mitt C-750 standard AA-celler x 4, og benytter du da oppladbare på rundt 2100 mAH, er de meget seige.

En annen ting som er spesielt med kameraene med kraftig zoom, er at de fleste (vet faktisk ikke om noen unntak) benytter LCD-skjerm også til den lille søkeren, og altså ingen ekte optisk søker. Det virker noe uvant i begynnelsen, men det er en rask tilvenningssak. Det blir selvsagt noe kornete i forhold til en optisk søker, men fordelene er bl.a. at du har et tilnærmet 100% riktig bilde av søkerbildet, det er jo eksakt likt det på den store skjermen, og du har også all bildeinformasjonen på den lille skjermen også. Jeg synes iallfall det går helt greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...