Dahl Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Heisann! Tittet litt på listen over alle prosesser som kjører, og da fant jeg ut at svchost.exe kjører hele 6 ganger. Dette må jo være et enormt minnesluk? Når jeg avslutter en av de får jeg den samme medlingen som man får ved Blaster-viruset (1 min til datamaskinen skrur seg av)... Noen spesiell grunn til dette? Edit: Leif... Edit 2: Enda flere leifer! Edit 3: Leif i Edit 2... Endret 28. desember 2004 av @kd Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) svchost = Microsoft Service Host Process Services (og/eller dll filer) blir kjørt gjennom denne prosessen. Om du har WXP/W2003 kan du i CMD kjøre : tasklist /svc /FI "imagename eq svchost.exe" I W2k trenger du tlist.exe som du kan laste ned fra microsoft.com eller i W2k systemtools som du også får fra microsoft.com. tlist tror jeg ikke støtter filter så der blir kommandoen : tlist /svc EDIT: Bør jo egentlig forklare hva som skjer. Da får du se servicene som kjører bak hver instant av svchost.exe. Om du har funnet ut at det er noen services du ikke trenger kan du enten hindre oppstarten av de i services.msc eller midlertidig avslutte de med "net stop" komandoen. Om du f.eks ikke har tenkt å printe noe særlig kan du avslutte print spooler med: net stop spooler Jeg sitter f.eks nå på min fars XP maskin med 256 MB RAM og når jeg starter maskinen her kjører jeg en bat fil som avslutter mye jeg ikke trenger for å frigjøre mest mulig minne. net stop alg net stop wuauserv net stop browser net stop cryptsvc net stop ersvc net stop fastuserswitchingcompatibility net stop helpsvc net stop nla net stop navapsvc net stop nprotectservice net stop spooler net stop protectedstorage net stop rasman net stop remoteregistry net stop seclogon net stop wscsvc net stop lanmanserver net stop shellhwdetection net stop "speed disk service" net stop "symantec core lc" net stop ccevtmgr net stop ccsetmgr net stop symwsc net stop sens net stop themes net stop stisvc net stop wzcsvc tskill usbtd tskill ccapp tskill wdfmgr tskill msmsgr Endret 28. desember 2004 av Gunnar_ Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Takker og bukker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå