Gå til innhold

Alternativer til Ferrariene med lavere prislapp?


Ernie

Anbefalte innlegg

Ja, jeg er altså på jakt etter en bærbar med Ferrari 3200/3400 lignende specs. Itbutikken selger en 3200 til drøyt 14k og slik det ser ut nå blir det vel den jeg kjøper. Dog er jeg student og liker ting som koster mindre men fortsatt har omtrent de samme egenskapene.

 

Hvorfor Ferrari? Vel, først og fremst kan man spille på den noe som er veldig fint når man drar litt frem og tilbake, men det er jo ikke dermed sagt at det dermed er det riktige valget.

 

Så eksakt hva er det jeg trenger?

- Bærbar til å spille krevende spill på

- Bluetooth

- Minst 512MB ram

- Minst 3t batteritid (Ja, jeg veit Ferrariene ikke akkurat stiller bra der, men 2,5t kan jeg klar meg med)

 

Så hva er alternativene?

 

Btw: hvis jeg skulle gå for en Ferrari, finnes det f.eks noen bedre batterier med tilhørende lengre batteritid? Ellers så går det jo med 2 batterier, men da må jeg vel sette maskinen i dvalemodus elns og skifte?

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har vel heller ikke Itbutikken det beste ryktet på seg her på forumet heller. Det er mange som har hatt problemer med reklamasjons-saker har jeg inntrykk av.

Ja, men det skyldes vel at Itbutikken ikke klarer å innser at de norske kundene skal behandles med de norske reglene i hendhold til EU/EØS reglementet. Dessuten har man garanti fra produsenten, dog gir det norske lovverket i dette tilfellet 2år og garantien 1.

Lenke til kommentar
Ja, men det skyldes vel at Itbutikken ikke klarer å innser at de norske kundene skal behandles med de norske reglene i hendhold til EU/EØS reglementet. Dessuten har man garanti fra produsenten, dog gir det norske lovverket i dette tilfellet 2år og garantien 1.

Det er riktig som du sier at Forbrukerkjøpsloven også gjelder her. Det er likevel et problem når butikken ikke vil forholde seg til lovverket, og med garanti er det nok ennå verre.

Det vil forøvrig i utgangspunktet være 5 års reklamasjonsrett på bærbare pc'er.

Lenke til kommentar

Hmm... godt mulig det faktisk er 5 års reklamasjon. Jeg mente å ha hørt det var 2 år, men der kan jo enten jeg ta feil eller vedkommende jeg har hørt det av ta feil :)

 

Ja, men det skyldes vel at Itbutikken ikke klarer å innser at de norske kundene skal behandles med de norske reglene i hendhold til EU/EØS reglementet.  Dessuten har man garanti fra produsenten, dog gir det norske lovverket i dette tilfellet 2år og garantien 1.

Det er riktig som du sier at Forbrukerkjøpsloven også gjelder her. Det er likevel et problem når butikken ikke vil forholde seg til lovverket, og med garanti er det nok ennå verre.

Da har Itbutikken et stort problem hvis jeg må ta i bruk reklamasjonsmuligheten. For jeg tviler på at jeg vil gi opp i en sånn sak med det første. Kan godt dra de med inn i rettsystemet om det er det som skal til.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Er det noen som har efraring med Acer 3200? Den ser ut som et veldig bra kompromiss mellom vekt og ytelse. Jeg hadde opprinnelig sett meg ut Acer 8000 eller 6000, men 2,18 kg uten vesentlige tap av funksjonalitet frister meget. Største minus er vel oppløsnigen på 1024x768.

 

Edit: Er lokket på denne av plast eller metall?

Endret av alexf
Lenke til kommentar

Jeg ville gått for en fullt utrustet 1557-GLS

 

(men nå er jeg subjektiv, nettopp bestillt denne og har 1557-GLS på hjernen tydeligvis ettersom jeg ikke klarer å la være å nevne ordet "1557-GLS" I annenhver post jeg skriver).

 

Allikevel..

 

Denne, hvis du da endrer til 2.0Ghz, 1024MB 400mhz minne og en silentseek 80GB disk så kommer prisen på litt under 15.000

med ATI Radeon 9700 128MB dedikert chip-minne.

 

http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3142

 

eller denne:

 

https://www.psdata.no/ps.asp?it=108125&mlevel=090400

 

De burde trygt kjøre spill like raskt som Ferrari, og har en batteritid på 4.5 timer ved normal bruk, og ca 2 timer ved intens spill-bruk.

 

Karmacom

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...