Gå til innhold

problemer med fildeling winxp og win2k *LØST*

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har problem med å dele noen filer mellom winxp og win2k pro.

Når jeg sitter på win2k maskinen finner jeg winxp maskinen og kan bla igjennom alle delte filer på den.

Men når jeg sitter på winxp maskina og jeg skal prøve å bla igjennom filene på win2k maskina får jeg opp et vindu der det står: "Koble til *****"

Så må jeg skrive brukernavn og passord. Det som er problemet er at jeg ikke vet hva som kan vere passordet :cry:

På win2k maskinen bruker jeg administrator som hoved bruker og null passord..

Må jeg bruke passord på win2k maskinen får at det skal fungere???

Vist ikke, hva er feilen???

MVH.

Filip

Endret av Filip_KickAss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

problemet er muligens at XP ikke liker at du prøver å bruke en bruker med en annet passord enn det den samme brukeren har på den lokale maskinen :wow:

At du prøver å bruke brukeren "administrator" med blankt passord for å koble til 2k maskinen mens det allerede er en bruker "administrator" på XP maskinen som ikke har blankt passord. Da kan du få er feilmelding som sier noe om "not matching credentials" eller noe. Det kan være en annen grunn til dette, men dette er min teori.

Det kan være at en endring i "local security policy" kan fikse problemet, men det letteste er nok bare å opprette en ny bruker på 2k maskinen med samme brukernavn som det du bruker på XP maskinen. (med mindre du logger inn på XP maskinen med bruker "administrator")

Så om du logger på XP maskinen med en bruker "filip" med passord "hei" så legger du til en bruker på 2k maskinen med samme navn og passord og legger den i ønsket access gruppe. (users, administrators osv) eller bruker CMD:

net users filip hei /add

net localgroup administrators /add filip

(ikke ikke glem at administrators heter administratorer i norsk XP)

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Har testet og gjort slik du sa nå men det funker fortsatt ikke.

Jeg får ikke opp "Koble til ****" nå men jeg får opp en rute der det står:

"\\*** er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne ressursen. Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser.

Påloggingsfeil! Brukeren har ikke fått innvilget forespurt påloggingstype på denne datamaskinen."

:cry::cry::cry::cry::cry:

Hva er feil nå???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...