Gå til innhold

Kjøp av mobil på QXL?


Anbefalte innlegg

Er Chess bruker og ønsker og fortsette med det, jeg kommer da ikke til å kjøpe meg noen mobil med binding til et eller annet crap telenor abonnement. Jeg har da funnet ut at det er like greit å handle mobil brukt da man kan spare endel gronker på det. Er det imidlertid helt safe å kjøpe på QXL? Er det mange lurendreiere og hvordan kan man sikre seg?

 

mvh

 

Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QXL er relativt trygt. QXL har rutiner for budgiving og evt. utestengelse av de som ikke følger reglene. Det finnes en karakterbok for hver bruker, og man kan selv velge om man vil ta imot bud fra alle, eller f.eks utelukke noen som har negativ karakter.

 

Man kan under auksjonen sende forespørsel til selger, men man vet aldri selgers identitet, i alle fall dersom det ikke fremgår av brukernavnet. Man har ikke lov å oppgi adresse, e-postadresser eller telefonnumre! Dette for å hindre at folk møtes på QXL, og så handle på egen hånd. Disse dataene oppgis først etter at budrunden er slutt, auksjonen stenges, og partene skal gjøre opp.

 

Jeg har solgt mye på QXL, og stort sett hatt meget gode erfaringer. I kun få tilfeller har kjøpere "hoppet av", noe de er blitt belønnet for med negativ karakter. QXL på sin side har rutiner for klager etc. De kontakter alle parter ved evt. uoverensstemmelser. Alle som registrerer seg må oppgi navn, adresse, e-postadresse, telefon osv.

 

Jeg har aldri kjøpt selv på QXL, men dersom jeg finner noe jeg vil ha, ser jeg ikke noen betenkeligheter med å prøve der.

 

De fleste folk er ærlige, og QXL er en glimrende måte å handle på. Anbefales!

Lenke til kommentar

jeg og en kompis har kjøpt mange ting på QXL, noen fra Sverige,Danmark, noen som vi måtte hente selv, noen som ble sendt i posten.

Det har aldri vært noe kluss, og det er jo bra :yes:

Det har vært et par som har vært sene med å sende, men de sendte til slutt.

bare positive erfaringer fra QXL.

Men det er lurt å sjekke selgers karakterer og tilbakemeldinger

Lenke til kommentar

Det er da det er greit med karakterer. Enten det er de "endel kamerater" av fthomassen som selger ;) , eller andre som prøver å lure mainnskit på folk.

 

Man kan i annonsen gi beskjed om man f.eks ikke ønsker bud fra de som har negative kommentarer, eller fra de som ikke har noen kommentarer i det hele tatt. Om man kan få systemet til å gjøre dette automatisk, vet jeg ikke. I så fall kan de som utelukkes ikke by på den varen.

 

Det skal ikke mye negative kommentarer til, så ryker man ut. QXL har navn og adresse på sine kunder, det er en del data man må legge inn for å kunne registrere seg. Ja, ikke personnummer og slikt da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...