Gå til innhold

Spillverket.no: Hvorfor må TST?

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-06-08 02:29, ilex skrev:

hvis dere ser etter et bra pub. system kan jeg anbefale eZ publish.

Kan det 100% tilpasses designet og opplegget vårt? Kan det generere like "lesbare" urler som vi benytter i dag? Vi er avhengig av et system vi kan bygge rundt vår site. Ønsker ikke å tilpasse siten etter systemet, hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke ut som det er noe vits å diskutere dette videre så lenge moderatorene ikke er i stand til å diskutere dette på en saklig måte.

Målet mitt var å fremme mitt syn på saken og komme med konkrete løsningsforslag. Jeg syns det er mye unødvendig tukling med trådene.

Sammendrag:

-Oppfordre brukerne selv si fra til andre brukere ved unødvendig/usaklig posting.

-Si fra direkte til folk som gjentar "flaming" etter at de har fått beskjed fra andre brukere.

-Revurdere om tråder som bør stenges/slettes/flyttes.

eks. no-cd patch'er er nødvendigvis IKKE til bruk med warez.

-Er kart og lignende i fil format(som normalt følger med spillene) warez? Nei, ikke etter min mening. Slike tråder har også blitt fiklet med.

-Se på andre forum f.eks hos ITPro.no hvordan disse håndterer dette og hvordan er resultatet der.

Eks. på svar jeg får fra Moderator her:

Quote:

-Kan du gi noen eksempler på dette?

-..angriper oss for å slette poster og misbruke makt..

-Greit, det er deres profil. Vi har en annen holdning

-For øvrig har du en dårlig måte å sitere på

-Da er ikke dette forumet noe for deg

-Hvis du ikke liker at vi stenger slike tråder, må jeg nesten fortelle deg at du er på feil forum

warrior.gif

"Computers let you make more mistakes faster than any other invention in human history, with the possible exception of handguns and tequila"

[ Denne Melding var redigert av: klorin på 2002-06-08 03:23 ]

Lenke til kommentar

Quote:

klorin skrev:

Ser ikke ut som det er noe vits å diskutere dette videre så lenge moderatorene ikke er i stand til å diskutere dette på en saklig måte.

Målet mitt var å fremme mitt syn på saken og komme med konkrete løsningsforslag. Jeg syns det er mye unødvendig tukling med trådene.

Joda, vi kan diskutere på en saklig og grei måte, det er jo det jeg vil oppnå. Problemet dreide seg mye om at vi misforsto hverandre pga den setningen jeg beklageligvis skrev feil.

>> Oppfordre brukerne selv si fra til andre brukere ved unødvendig/usaklig posting.

Jeg er ikke sikker på hvordan det skal kunne gjøres i praksis. Har ikke sett mange tilfeller hvor brukere av forumet har sagt fra til andre på en skikkelig måte at de er useriøse. Stort sett sies det på en fleipete måte, slik at ikke blir tatt alvorlig. Men jeg er åpen for forslag, så kan vi jo teste det ut.

Jeg har sett litt på ITPro sitt forum, men synes det er litt uoversiktelig pga for mange kategorier og har ikke funnet noen tråder der som viser hvordan de løser det. Det kan jo hende du rett og slett har rett i at brukerne av ITPro er eldre enn brukerne våre.

>> Si fra direkte til folk som gjentar "flaming" etter at de har fått beskjed fra andre brukere.

Absolutt. Det gjør vi vel forsåvidt allerede, men kan jo bli enda flinkere med det.

>> Revurdere om tråder som bør stenges/slettes/flyttes. eks. no-cd patch'er er nødvendigvis IKKE til bruk med warez.

Det er riktig at no-CD patcher ikke bør sammenfattes med warez. Det er mange andre grunner til å bruke slike midler. Det er ikke den type tråder vi har vært strengest på i det siste heller, men ja, det er et behov for enda klarere retninglinjer for både moderatorere og brukere slik at alle vet akkurat hva som er tillatt og ikke tillatt. Det skal vi gjøre noe med!

>> Er kart og lignende i fil format(som normalt følger med spillene) warez? Nei, ikke etter min mening. Slike tråder har også blitt fiklet med.

Det var en episode for noen dager siden hvor en slik tråd ble stengt. Den ble åpnet igjen da jeg kom hjem fra jobb, og moderatoren fikk beskjed om at det ikke var grunnlag for stengig. Tror ikke det er noen stor fare for at slikt skjer igjen.

Quote:

klorin skrev:

Eks. på svar jeg får fra Moderator her:

-Kan du gi noen eksempler på dette?

-..angriper oss for å slette poster og misbruke makt..

-Greit, det er deres profil. Vi har en annen holdning

-For øvrig har du en dårlig måte å sitere på

-Da er ikke dette forumet noe for deg

-Hvis du ikke liker at vi stenger slike tråder, må jeg nesten fortelle deg at du er på feil forum

Et par av disse punktene er et resultat av min setning, som gjorde at vi misforsto hverandre litt. Det har jeg nå beklaget et par ganger. Jeg ante meg at du kom til å reagere fordi jeg bemerket måten du siterte på, men det har da ingenting med resten av denne diskusjonen å gjøre? Du siterte jo på en dårlige måte.

De andre kommentarene mine skal jeg være enig i at kom litt feil ut. Men jeg står for det at vi kan ha en annen og strengere profil enn f.eks. ITPro på forumet. Vårt ønske er å ha et seriøst forum, men hvis det er feil måte å gjøre det på så må vi jo finne andre løsninger.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-09 20:20, zimen skrev:

Heh, nettopp lest igjennom threaden og må si jeg fikk litt flashback fra threaden jeg startet da gamer.no var nokså nytt.. :smile:

Vi får mange nye brukere vet du, så med jevne mellomrom er det så mange nye at vi må gå igjennom dette. Gang på gang på gang. På gang. Repeat.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:

Den 2002-06-09 20:36, Macint0sh skrev:

Vi får mange nye brukere vet du, så med jevne mellomrom er det så mange nye at vi må gå igjennom dette. Gang på gang på gang. På gang. Repeat.

(klarer ikke å dy meg)

Kanskje på tide med litt klarere retningslinjer for både moderatorer og brukere da...

Ellers har forumet blitt merkbart bedre de siste ukene.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-21 19:54, lavizh skrev:

Er det virkelig noe å grine over folkens ? ... Moderatorene på gamer.no og hardware.no gjør en god jobb, hadde det ikke vært for dem, ville anarkiet tatt helt over og forumet blitt ødelagt.

Jepp... med vanlig folkeskikk kommer man seg veldig langt.

Legg også merke til at moderatorene har knapt stengt noen tråder denne uken i forhold til tidligere. Ser ut som om den strenge moderatorlinjen den siste tiden har vært korrekt og gitt resultater :smile:

Lenke til kommentar

Og takk for det!

Jeg _hater_ å måtte stenge tråder der folk spør etter noe konkret eller vil diskutere noe spesielt. Men er det feilposting, så er det feilposting. Brukerne av forumet har selv valgt hva vi skal gjøre med det - og det fungerer glimrende.

Med det samme vi startet vår "vær streng" - kampanje, ble det utrolig mye tull. Det resulterte i at en god del brukere ble utestengt, andre modererte seg og fikk slippe til igjen - og vi slipper nå masse vås og tull der moderatorene får gjennomgå.

En saklig kommentar blir hørt og tatt seriøst av meg - en usaklig fører bare lettere til utestengning.

Jeg synes selv at forumet er blitt _mye_ bedre. Jeg må ikke inn å moderere så ofte som før, noe som er mye koseligere for meg. Jeg vil helst bruke tiden min på å lese om ting som interesserer meg, og skrive litt for overklokking. Da er det fint at brukerne spiller på lag med oss moderatorer. Og: det er kjempebra at dere aksepterer at jeg også måtte gå meg litt til i starten. Tror jeg gjør en brukbar jobb nå.

Angående patcher og crack: ideelt sett burde det ikke være behov for å diskutere det på dette forumet - dersom en søker litt på google, finner en som regel bra med info. Og er det en lovlig patch, kan en søke hjelp hos "produsenten".

Jeg bruker selv no-cd - patch fordi jeg ikke ønsker å putte CD'n inn hver bidige gang jeg skal spille (studerer data, så her ligger det en del CD'er på det ellers lite ryddige PC - bordet). Men jeg forteller IKKE hvor jeg får tak i slikt, eller aksepterer at slik info kommer på dette forumet. Selv om jeg kjøper spillet, er en no-cd - modifikasjon et brudd på lisensen; ergo noe som ikke hører hjemme på dette forumet.

Dette er ikke dobbeltmoral fra min side - det er for å forhindre at forumet skal bli skueplass for warez, cracks og liknende. Vi kan fort få problemer med diverse offentlige instanser om dette blir akseptert på forumet. I tillegg er IP - adressene deres registrert, så det er i deres (og min) egen interesse at vi slår ned på slikt.

Vi er _nødt_ til å skjære alt over én kam. Selv om akkurat du spør om noe du faktisk har lov til å gjøre, er det ikke sikkert at nestemann har tilegnet seg spillet eller programmet lovlig - og han/hun kan da benytte seg av din informasjon til å bruke programmet / spillet. Derfor er all slik informasjon warez - informasjon - selv om dette ikke alltid er tilfelle. Skjønner? :smile:

Mvh. moderator yummy.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Moderatorene gjør en god jobb. Det at de gidder, og ikke minst tør, å stenge poster som bør stenges står det all ære av.

Jeg sier ikke at jeg aldri har vært uenig i noen av beslutningene som er tatt, men jeg har vært enig i langt fler av dem, og jeg for min del mener det er bedre at man holder noenlunde orden på forumet enn at man sikrer seg 100% mot at "tvilen skal komme tilalte til gode".

For å snakke om klorins forsøk på retorikk og sirkelargumentasjon... altså, skaff deg utdanning, dannelse, folkeskikk, kunnskaper om grunnlegende logikk, eller forsøk i det minste å lese og forstå motargumentene du blir servert. Jeg sier ikke at alle var like gode, men jeg sier at svarene dine vitner om svært liten grad av evne eller vilje til forståelse.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

åååå!Slutt og tull!slutt og prat om fjortisser og sånt,foresten er vel ikke gamle siklegubber eller overlegne 18 åringer noe bedre!TST sletter litt riktig on litt galt,man må jo kunne dikutere ting som har vært tatt opp før.

drittsekker som tror de er noe har ingen rett til og herse rundt,moderator eller ikke moderator.

[ Denne Melding var redigert av: D@T@ M@N på 2002-10-15 19:38 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...