Gå til innhold

Spillverket.no: Hvorfor må TST?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TST har alltid en grunn til å stenge postene. En god en, sådan. Jeg er egentlig også klar for sletting av poster, så vi blir kvitt dem.

 

Tullete poster ser ikke ut til å ta slutt her på forumet, og det minner mer og mer om IRC.

 

Har vært noen forslag om strengere moderatorer, jeg sier meg meget enig.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-07 13:26, HFL skrev:

Hvorfor må TST (Tor-Steinar Tangedal) stenge så mange tråder hele tiden? Hvorfor kan vi ikke få ha de emnene vi vil, samma hvor mange lignene det er?Jeg syntes det er dumt gjort av Tor-Steinar Tangedal


 

Støtter Tor Steinar fult ut i denne saken. Er så mye piss ute og går nå for tiden. Når forumet blir bombet av poster som feks : XBOX ER BEST!!, Liker du xbox?, hater xbox!!, xbox bedre en ps2. Vi trenger ikke hundre slike "look alike" poster. En eller 2 er nok. Da er det på tide med CTRL+ALT+DELETE.

Lenke til kommentar

Tor Steinar MÅ stenge poster fordi det ikke er mulig å ha seriøse diskusjoner her. Personer med genuin interesse for spill, og som vil se mange synspunkter på problemstillinger som de kommer frem til blir ofte ikke hørt fordi mange andre skriker høyere.

 

Forumet drukner i slagg, og som en slags siste utvei har moderatorene fått beskjed om å være meget strenge, og det er slikt vi trenger for å holde en viss seriøs tone. Visst du ikke liker det så ta heller en tur til http://www.popit.no/ og diskuter med mennesker som deler ditt syn.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-07 13:26, HFL skrev:

Hvorfor må TST (Tor-Steinar Tangedal) stenge så mange tråder hele tiden?


Hei, jeg skrev et informasjonsinnlegg om dette for noen dager siden. Det meste av grunnen til min (og resten av Gamer.no moderatorene) sin økte aktivitet er forklart der. Det har rett og slett gått for langt nå, og vi ønsker et seriøst forum her på Gamer.no. Jeg skriver for øvrig alltid en grunn til hvorfor jeg stenger tråden, så det bør ikke være så veldig mye å undres over. Som jeg også skriver i den informasjonsposten har jeg fått mange tilbakemeldinger fra brukere om at forumet ikke lenger er som det var. Folk er misfornøyd, og føler ikke at dem blir tatt seriøst når den poster. Før var det klager på at vi var for strenge, nå er det faktisk motsatt.

Lenke til kommentar

Jeg syns også at det blir for mye usakelig stenging/sletting av tråder. Hos f.eks ITPro ordnes det stort opp i egne rekker. Andre brukere er flinkere til å si fra når det er ting de ikke liker. Vet ikke om dette kommer av at det sannsynelig er noe eldre brukergrupper der.

Det er også stor interesse for spill der med anmeldelser osv der også. Moderatorene der blander seg sjelden inn der med mindre det er absolutt nødvendig. Ang. warez og ting som det har de ikke blandet seg inn i det hele tatt UTEN at dette har blitt et problem. Det kan diskuteres hvorfor en patch ikke virker uten at det kommer en moderator og kødder med tråden. Går det for langt så sier folk i fra selv og andre respekterer det.

 

Her finner jeg ofte ikke igjen tråder eller så har de blitt stengt eller endret. Det er bedre med noen poster for mye enn for lite, folk kan heller sortere bort det de ikke vil lese mener jeg.

 

En oppfordring til brukerne forøvrig er at de må lære seg å skrive. Ser ofte to og tre skrivefeil bare i overskriften. Noen skriver til og med "Klarer ikke å starte xxxxx tror det er noe med DirectX, gadd ikke lese allt.. hva er feil????".

 

Utrolig late!

 

Klorin

------

Lenke til kommentar

Quote:


klorin skrev:

Jeg syns også at det blir for mye usakelig stenging/sletting av tråder.


Kan du gi noen eksempler på dette?

 

Quote:


klorin skrev:

Hos f.eks ITPro ordnes det stort opp i egne rekker. Andre brukere er flinkere til å si fra når det er ting de ikke liker.


Det er jo det jeg sier. Brukerne våre har sagt fra, og mener at det er alt for mye useriøst. Derfor må vi gjøre noe med det. Når du sier at ITPro ordner opp i egne rekker, høres det ut som de har et problem internt. Det er ikke akkurat det dette dreier seg om.

 

Quote:


klorin skrev:

Det kan diskuteres hvorfor en patch ikke virker uten at det kommer en moderator og kødder med tråden. Går det for langt så sier folk i fra selv og andre respekterer det.


Har vi pleid å stenge tråder hvor folk diskutere om en patch på grunn av warez? Kan du evnt. vise til eksempler?

Lenke til kommentar

Den 2002-06-07 21:41, TST skrev:

Quote:


klorin skrev:

Jeg syns også at det blir for mye usakelig stenging/sletting av tråder.


Kan du gi noen eksempler på dette?

 

::Ja, blandt annet rett etter GTA3 kom ut skrev jeg i to tråder minst om at patchen de brukte ikke virker som den skal og i første tråden fortalte jeg hvor den riktige patchen kunne hentes.. hele tråden ble borte!

I den andre ble tråden stengt.

 

Quote:


klorin skrev:

Hos f.eks ITPro ordnes det stort opp i egne rekker. Andre brukere er flinkere til å si fra når det er ting de ikke liker.


 

Det er jo det jeg sier. Brukerne våre har sagt fra, og mener at det er alt for mye useriøst. Derfor må vi gjøre noe med det. Når du sier at ITPro ordner opp i egne rekker, høres det ut som de har et problem internt. Det er ikke akkurat det dette dreier seg om.

 

:: Når jeg skriver egne rekker mener jeg de som diskuterer samme tema/interesse. Når enkelte skriver meldinger som noen føler seg støtt av eller går over streken på en eller annen måte har jeg ved flere anledninger sett at brukere har sagt i fra og fått medhold/støtte fra andre brukere.

 

Dere nevnte blandt annet "flaming" i den notisen dere hadde og du skriver nå at brukerne sier fra.. Da syns jeg brukerne i stedet burde si i fra selv i forumet og hvis folk fortsetter/ikke respekterer det DA først bør dere rykke inn.

 

Quote:


klorin skrev:

Det kan diskuteres hvorfor en patch ikke virker uten at det kommer en moderator og kødder med tråden. Går det for langt så sier folk i fra selv og andre respekterer det.


Har vi pleid å stenge tråder hvor folk diskutere om en patch på grunn av warez? Kan du evnt. vise til eksempler?

 

:: Samme som eksemplet på toppen ang GTA3. Kan godt finne flere.. Har ved et par anledninger kommentert i ny tråd stengningen av en tråd. Neste gang jeg er på er disse slettet.

Missbruk av makt!

 

Men for å si noe fint også... Jeg syns det er flott at frekvensen på artikler og nyheter har økt i det siste. Merker også at kvaliteten på artiklene øker. Oppetiden på serverne deres er jo også kjempebra, bedre en ITPRo sine. Trodde de lå på samme sted men det virker ikke sånn.

Stå på!!

_________________

warrior.gif

"Computers let you make more mistakes faster than any other invention in human history, with the possible exception of handguns and tequila"

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: klorin på 2002-06-07 22:16 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: klorin på 2002-06-07 22:22 ]

Lenke til kommentar

Quote:


klorin skrev:

Ja, blandt annet rett etter GTA3 kom ut skrev jeg i to tråder minst om at patchen de brukte ikke virker som den skal og i første tråden fortalte jeg hvor den riktige patchen kunne hentes.. hele tråden ble borte!

I den andre ble tråden stengt.


I denne tråden spør en bruker hvorfor GTA III ikke virker etter at han la til cracken. Hva slags forum tror du dette er? Vi hjelper ikke folk som har problemer med cracks til spill.

 

Er det denne tråden du mener vi har slettet? Jeg foreslår at du sjekker din profil, før du går ut å angriper oss for å slette poster og misbruke makt. Tipper du har ikke har aktivert "vis leste poster", eller noe.

 

Quote:


klorin skrev:

Når jeg skriver egne rekker mener jeg de som diskuterer samme tema/interesse. Når enkelte skriver meldinger som noen føler seg støtt av eller går over streken på en eller annen måte har jeg ved flere anledninger sett at brukere har sagt i fra og fått medhold/støtte fra andre brukere.


Greit, det er deres profil. Vi har en annen holdning.

 

For øvrig har du en dårlig måte å sitere på. Det bør komme tydeligere fram hva som er sitat fra meg og ikke, slik at det ikke misforstås.

 

Quote:


klorin skrev:

Men for å si noe fint også... Jeg syns det er flott at frekvensen på artikler og nyheter har økt i det siste.


Takk for det! Vi har prøvd å skjerpe oss, men vi har fortsatt et _meget_ tungrodd system for å legge opp nyheter. Hvilket betyr at jeg ikke har så mye soalait liv de dagene det er mye nyheter her. Håper engang i fremtiden vi kan få til et pub. system av noe slag slik at det blir mulighet for å legge ut enda mer. Det setter faktisk en grense på hvor mye vi kan legge ut, ettersom systemet er manuelt og tungvindt.

_________________

Tor-Steinar Tangedal

Gamer.no

 

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-06-07 22:30 ]

Lenke til kommentar

Poenget med mitt innlegg var å legge frem hva JEG syns om hvordan ting og tang fungerer på forumet her og forslag om hvordan det kan løses...

Da hjelper det ikke å svare:

 

Quote:

Greit, det er deres profil. Vi har en annen holdning.


 

Blir litt for enkelt.

 

Nei, det er ikke de trådene jeg tenkte på. Som sagt så etterlyste jeg dem også i en ny tråd.. Som også selvsagt er slettet.

 

Quote:

Har vi pleid å stenge tråder hvor folk diskutere om en patch på grunn av warez? Kan du evnt. vise til eksempler?


 

Du fant eksemplet selv..

Sammenlign innholdet i den første linken du lagde i forrige melding med hva du har skrevet over!

Dobbeltmoral?!?!

 

Poenget er at blandt annet den posten skulle ikke vært stengt.. han kaller det Crack'e. Jeg kaller det å patch'e. Problemet er det samme om du har orginalen eller warez. Hvis du vil ha "no'cd" Får du samme feilen på begge versjonene.

_________________

warrior.gif

"Computers let you make more mistakes faster than any other invention in human history, with the possible exception of handguns and tequila"

 

[ Denne Melding var redigert av: klorin på 2002-06-08 00:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-08 00:00, klorin skrev:


Quote:

Har vi pleid å stenge tråder hvor folk diskutere om en patch på grunn av warez? Kan du evnt. vise til eksempler?


 

Du fant eksemplet selv..

Sammenlign innholdet i den første linken du lagde i forrige melding med hva du har skrevet over!

Dobbeltmoral?!?!

Hva? Det eksempelet viser jo en meget gyldig grunn for å stenge en tråd. Overhodet ikke dobbeltmoral. Hvis du ikke liker at vi stenger slike tråder, må jeg nesten fortelle deg at du er på feil forum. Da er ikke dette forumet noe for deg.

Lenke til kommentar

Himmel og hav.. nå må du lese hva du selv skriver, du kommenterer ikke det jeg skriver til deg i det hele tatt:

 

Du skrev(Håper denne Quote'n er klar nok for deg):

 

"Har vi pleid å stenge tråder hvor folk diskutere om en patch på grunn av warez?"

 

DETTE er en post hvor det blir diskutert patch og p.g.a av warez!!

 

og posten er stengt!

 

Ta deg sammen, innrøm at du har feil og lås opp posten du.

_________________

warrior.gif

"Computers let you make more mistakes faster than any other invention in human history, with the possible exception of handguns and tequila"

 

[ Denne Melding var redigert av: klorin på 2002-06-08 01:45 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-08 01:42, klorin skrev:


Du skrev(Håper denne Quote'n er klar nok for deg):


"Har vi pleid å stenge tråder hvor folk diskutere om en patch på grunn av warez?"


DETTE er en post hvor det blir diskutert patch og p.g.a av warez!!


og posten er stengt!


Ta deg sammen, innrøm at du har feil og lås opp.


Beklager. Nå ser jeg misforståelsen her. Jeg mente selvsagt ikke å skrive den setningen slik. Det var ikke meningen å skrive warez i den setningen i det hele tatt. Det var jo opprinnelig et svar til deg etter at du skrev følgende: "Det kan diskuteres hvorfor en patch ikke virker uten at det kommer en moderator og kødder med tråden. Går det for langt så sier folk i fra selv og andre respekterer det."

 

Det var altså en skrivefeil fra min side i den setningen. Det skulle ikke stå warez der. Det var jo heller ikke det du klagde på. Vi stenger poster når de inneholder warez selvsagt, og den tråden vi snakker om der gjør akkurat det. Det står jo til og med i reglementet vårt. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skrev det slik jeg skrev, og forstår jo at du blir irritert når jeg motsier meg selv slik, men jeg la ikke merke til at jeg hadde formulert meg feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...