Gå til innhold

Artifacts power color 9800se

papabear

Anbefalte innlegg

Har softmoddet kortet mitt,(Pow Color 9800 se) til 8 pixel pipe lines og 371/655 via ati tool og Omegadrivers,

Dette har skjedd uten noen protester fra maskinen. Spiller stort sett bare strategi og ikke hatt noen problemer der.

Ikke før nå.

Lastet ned en demo av Settlers Heritage of Kings som kommer ut i Februar.

Etter en tid med spilling kommer det avlange svarte felt på skrå (på kryss og tvers?)

De forsvinner igjen og oppstår fort et annet sted på skjermen igjen.

Går jeg ut av spillet f.ex. med windowsknappen så er det borte på skrivebordet men kommer fort tilbake når jeg går inn i spiilet igjen.

Nå lurer jeg veldig på hva som forårsaker slike artifacts.

varme??? bruker 1 vifte inn og to ut + powercolors eget heatpipe og ramsinksett(passiv).

Mener det egentlig er bra nok.

Har også satt innstillingene i catalyst tool på "balanced" så ikke noe ekstremt her.

Jeg har derimot kjørt høyere spenning enn default til kortet.

Kan det være brent.

Noen som vet? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå lurer jeg veldig på hva som forårsaker slike artifacts.

De pipelinene du slo på var orginalt slått av. Ikke fordi du skal få en "bonus" ved å tukle med kortet, men sikkert fordi de er defekte eller ikke klokker så bra.

Når du da slår på disse tvilsomme pipelinene så gambler du på at de fungerer. Hvis de ikke fungerer så vil du få et regelmessig mønster på skjermen der den pipelinen som er defekt hele tiden bare lager tull. F.eks sorte ruter. Hvis 1 av de 8 pipelinene er gåen så er det normalt at 1/8 av skjermflaten blir omgjort til defekte bilder (f.eks sorte eller bare grøt) Hver pipeline gjør hver sine firkanter av bildet (samme finrkanter hver gang) og da vil de defekte pipelinene lage tull på samme plass hver gang.

For å fjerne defektene kan du enten klokke ned eller slå av de defekte pipelinene.

Lenke til kommentar

De pipelinene du slo på var orginalt slått av. Ikke fordi du skal få en "bonus" ved å tukle med kortet, men sikkert fordi de er defekte eller ikke klokker så bra.

enig med simen1

kan være en/fler av pipe'ene dine som har sakt takk og farvel.

prøv å skru av en og en, så finner du ut hvilke som kan være deffekt.

eller skjer dette bare i det ene spillet?

hvis kan det være noe feil med demoen din.

Lenke til kommentar

Jeg har nå satt core/memory til default men beholdt 8 pixel pipelines.

Spiller uten tegn til mer artifacts.

Planlegger å sette opp en 120 mm vifte i kabinettdøra.

Den vil da blåse rett over kortet,men da begynner vitsen med passiv kjøling på kortet å bli borte. Kan like godt starte med kjøling med vifte igjen. Er det noen som kan fortelle meg hva som er den beste kjøleløsningen for 9800 SE.

Jeg må jo prøve å klokke litt mer. Det er jo moro da.

Takker for innspillene. :D

Lenke til kommentar

Har kikket på den før og lurt på om den er bedre enn thermaltake sin med 2 vifter men jeg er enig med deg. Støy er jo også et tema og termaltake sin støyer noe veldig har jeg hørt.

Ditt forslag er herved bestilt.

Gleder meg mye til jeg får den.

Lenke til kommentar

Har samme kortet og kjører med 9800pro softmod drivere. Opplever sjakkbrett feilen i vannet på HL2, ellers ingen problemer.

Har vannkjøling på skjermkortet og CPU, men har satt GPU kjøleren etter CPU kjøleren, kan det være at dette blir for varmt for skjermkortet? (Vannkjøling = RESERATOR og cpu temp ligger på 40 grader)

Kan jeg bli kvitt artifactsene ved bedre kjøling tror dere eller er det noen av de 4 siste pipelines'ene som er gåen ?

Har ikke klokket kortet... ikke bevisst iallefall :)

Hvilken klokk kjører dere med samme kortet på, og med hvilken kjøler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...