Gå til innhold

Post OC/åpnede pipes resultat fra 6800LE kort her

Anbefalte innlegg

Nå har endelig Rivatuner 15.3 kommet og oss med nye 6800 kort kan låse opp pipes :)

Er interessert i hvor mye andre klarer å klokke 6800LE kort til og hvilke modifikasjoner de har gjort.

Kort: Gainward 6800LE Demo1 hos komplett (kostet meg 1650,-) - jepp jeg tok en sjanse på ett demo kort.

Resultat i 3dmark 2k3 rett ut av boksen: 6326

Resultat åpning av pipes:

1 defekt Vertex enhet.

Så jeg fikk altså åpnet 1 vertex enhet og 2 (x4) Pixel enheter. så mitt kort er nå 16x1,5vp.

Resultat i 3dMark 2k3: 9327

Overklokking:

En forsiktig voltmod til 1,2Volt i BIOS (1,1Volt er standard), vil nok prøve 1,3 og muligens 1,4 Volt senere.

Kjerne: 370MHz (Standard 300MHz)

Minne: 800MHz (Standard 700MHz)

Driver enda og stiller litt frem og tilbake - og jeg tror kortet kan enda mer :)

Resultat i 3DMark 2k3: 10776

Totalt sett må jeg si meg fornøyd - mye ytelse for de 1650,- pengene jeg betalte for dette kortet.

Ja takk til andre sine resultater med 6800LE kort - uansett merke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joda - kortet mitt ville mer :)

Kjerne: 415MHz!!! (standard 300MHz)

Minne: 875MHz (Standard 700MHz)

3dMark 2k3: 11378

Men kortet blir #¤%%&" varmt (82-85 grader under lange test-økter), kunne nok trengt en bedre kjøler enn den orginale gainward kjøleren :p

Safer "litt" og kjører til daglig på 400MHz kjerne og 850MHz minne - som er mer enn nok og gir en ok 3Dmark 2k3 score på 11226 :)

Er vel det kortet som har gitt meg "mest for pengene" på lenge :D

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe Gainward 6800LE for å overklokke det, men jeg har hørt rykter om at nVidia nå har begynt å kappe ekstra pipelines fysisk med laser, er dette bare bullshit ment for å skremme overklokkere?

Jeg har denne nye "endra" utgaven som det ryktes at var laserkutta.

Det stemmer ikke - de har bare endra litt slik at den gamle opplåsinga ikke funka.

Løsningen heter Rivatuner 15.3 som kom for 2 dager siden :D De luringene fant en vei rundt denne nye sperren - så nå kan alle pipes åpnes på nye kort også. Dog ingen garanti om pipes'ene virker. ;)

Jeg var dog heldig med bare en vertex enhet med feil på :D

Klokket til 400/850MHz har jeg nå et kort som yter opp mot 6800GT i de fleste program :D Til ca halv pris av et 6800GT kort.

Lenke til kommentar

Fikk opp de siste pipes'ene med den nye versjonen av rivatuner, men skjønner ikke helt dette med øking av Mhz.

Problemet er:

Jeg finner rett og slett ikke den menyen der man "klokker"

Fant denne på den andre versjonen, men da fikk jeg ikke flytta på de "klokke dra sakene" :roll:

Kan noen hjelpe meg litt ?

Lenke til kommentar

ja, ein får ganske mykje ut av 6800LE korta

Har no klokka mitt kort til 390/930 og alt er stabilt, tempen ligger på 60-65(har Club3D)

Skal prøve å få opne dei siste pipelines i morgon, har heller ikkje testa det i 3Dmark05 enda etter at eg har klokka det, men med standard frekvens på kortet fekk eg 2500 poeng. :thumbup:

Lenke til kommentar
Fikk opp de siste pipes'ene med den nye versjonen av rivatuner, men skjønner ikke helt dette med øking av Mhz.

Problemet er:

Jeg finner rett og slett ikke den menyen der man "klokker"

Fant denne på den andre versjonen, men da fikk jeg ikke flytta på de "klokke dra sakene" :roll:

Kan noen hjelpe meg litt ?

I "main" vinduet til Riva Tuner går du på "driver" --> "customize"-->"system settings"-->Der ligger overklokkingsmulighetene ;)

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe Gainward 6800LE for å overklokke det, men jeg har hørt rykter om at nVidia nå har begynt å kappe ekstra pipelines fysisk med laser, er dette bare bullshit ment for å skremme overklokkere?

Jeg har denne nye "endra" utgaven som det ryktes at var laserkutta.

Det stemmer ikke - de har bare endra litt slik at den gamle opplåsinga ikke funka.

Løsningen heter Rivatuner 15.3 som kom for 2 dager siden :D De luringene fant en vei rundt denne nye sperren - så nå kan alle pipes åpnes på nye kort også. Dog ingen garanti om pipes'ene virker. ;)

Jeg var dog heldig med bare en vertex enhet med feil på :D

Klokket til 400/850MHz har jeg nå et kort som yter opp mot 6800GT i de fleste program :D Til ca halv pris av et 6800GT kort.

:D

Da blir det nok et Gainward 6800LE kort på meg en gang før TG.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte også et 6800le kort demovare på komplett.no til 1650,-

Resulatet av softmoddingen er 12x1,6vp, altså det var en pixel unit som var defekt.

Men jeg har et problem med dette kortet. Nemlig at jeg får svart skjerm under de forskjellige 3dmarks-versonene og jeg må restarte PCen... Dette skjer mest sansynlig under spill også (men det har jeg ikke testet ennå)..

Dette med svart skjerm skjer også med stock innstillinger. Har jeg fått et gammelt kort som kan fixes med en bios-oppdatering? Hvor kan jeg i så fall finne dette? Har prøvd å google litt rundt, men uten hell... Eller er kortet rett å slett defekt, slik at jeg må sende det tilbake?

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte også et 6800le kort demovare på komplett.no til 1650,-

Resulatet av softmoddingen er 12x1,6vp, altså det var en pixel unit som var defekt.

Men jeg har et problem med dette kortet. Nemlig at jeg får svart skjerm under de forskjellige 3dmarks-versonene og jeg må restarte PCen... Dette skjer mest sansynlig under spill også (men det har jeg ikke testet ennå)..

Dette med svart skjerm skjer også med stock innstillinger. Har jeg fått et gammelt kort som kan fixes med en bios-oppdatering? Hvor kan jeg i så fall finne dette? Har prøvd å google litt rundt, men uten hell... Eller er kortet rett å slett defekt, slik at jeg må sende det tilbake?

Jeg installerte Gainward EXpertool 3.18 som kom med kortet (denne Bios oppdatering funsjonen er fjernet i nyere versjoner av en eller annen grunn)--> startet expertool --> gikk på information --> trykket på EXPERT update --> Update VGA bios.

Da fikk jeg laste ned bios, denne ser i utgangspunktet ut til å være identisk med den jeg hadde - men det er mulig gainward har fikset problemene i denne. (rykter om da de kjørte for aggressiv CAS timing - men hva som er sant vet jeg ikke).

Har til nå ikke hatt noen svart-skjerm problemer med mitt kort - dog ikke kjørt så mange heftige spill enda. 3dmark og alle andre programmer virker ihvertfall fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...