FleshEater Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg har et problem med en av de letteste tutorialene. Jeg prøver å lage en sånn knott som er på komodene. Men når jeg bruker lathe så blir det feil. http://img62.exs.cx/img62/6923/pr13xc.jpg Før lathe http://img62.exs.cx/img62/908/pr24uq.jpg Etter lathe Lenke til kommentar
nes88_88 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Høyreklikk og i tools 1 menyen velg axis. (sub-ettelleranna!) Litt usikker på alle dei namna i brukergrensesnittet, men du skjønne sikkert! Derretter vel du move (select and move) og fluttar aksen litt vekk frå seg sjølv, dvs til ein av sidene. Oppsumering: høyreklikk, velg axis, og flytt. (Det blei grusomt dårlig forklart) Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Er det ikke mulig å plassere aksen du tar lathe rundt litt mot venstre? Bruker ikke Max, så jeg kan ikke si hvordan. Trykk F1 for hjelpefil, eller bla opp i manualen du fikk da du kjøpte Max.. ( ) Endret 28. desember 2004 av medi8or Lenke til kommentar
FleshEater Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Huff, det er ikkeno axis når jeg høyreklikker på den å ser i sub menu 1. Lenke til kommentar
nes88_88 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Har du valgt objektet? Høyreklikke du i ein av viewports? Når du har lagt til lathe-modifieren kan du trykka på han, eller + ved sida av han, då skal det stå axis! Dersom du bruker nurbs så må du velga min/center/max eller noke sånnt Lenke til kommentar
FleshEater Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Ååååååååja, etter man har lagt til lathe funksjonen ja. Takk skal du ha. (Wohoo post nr 100!) :!: Lenke til kommentar
FleshEater Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Men jeg har et aldri så lite problem til, jeg finner ikke rett texture. Hva menes det med at hvis jeg ikke innstallerte rett så vil ikke resten av prosedyren funke? Er det så mange måter å innstalere på? Note! If you did not install correctly then then below images and procedures will not work! First, click the '5' button and switch to Raytrace. Now click on this button Where it says 'Browse From:' select Mtl Library and scroll all the way down to the bottom. You should see this material Double-Click it. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Du må innstallere teksturer separat. Lenke til kommentar
FleshEater Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Åj-a. Noen som vet hvor ifra jeg kan laste ned textures? Endret 29. desember 2004 av FleshEater Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Med såpass dyr programvare ville jeg tro de fulgte med da du kjøpte den... Har du sett gjennom cd'en(e)? Endret 29. desember 2004 av medi8or Lenke til kommentar
FleshEater Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Hmm. Jeg fant noen bilder som de brukte til bakgrunn i glass peon tutorialen. Men de er i jpg format. Hvordan får man de inn i 3ds max? Lenke til kommentar
FleshEater Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Glem det.. fant det ut Lenke til kommentar
FleshEater Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Men hvis noen kan fortelle hvor i huleste pivot point option er, jeg driver på å lager en sånn skrivebords stol, men jeg synes at tutorialen er litt dårlig forklart. Det står ikke hvor man velger pivot point tingen. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Du må inn på "Hierarchy" rett ved siden av "Modify" Så tipper jeg du klarer resten selv Lenke til kommentar
FleshEater Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Ååja, såpass. Jeg tror aldri jeg hadde kommet til å funnet den selv.. Lenke til kommentar
FleshEater Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Er du sikker på at det er dit jeg skal gå? Når jeg velger begge sidene på hjulet å går inn i Hierarchy å fikser pivot tingen å går ut igjenn å velger poly så gjelder jo ikke pivot optionen jeg satte når jeg var inne i Hierarchy. jeg blir frustrert Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Må du ikke ta en "array" med pivoten da? altså at du først velger hjulene og bena og så velger pivot? Lenke til kommentar
FleshEater Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Er det ikke det jeg har prøvd å gjort? Endret 30. desember 2004 av FleshEater Lenke til kommentar
FleshEater Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Eller.. Jeg har vell ikke kommet så langt ennå, jeg holder ennå på med å lage det ene hjulet. Lenke til kommentar
FleshEater Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Menne. Kan noen fortelle meg hvor det gikk galt med denne? Det er akkurat som om texturen er litt trekantig.. Å på preview greia inne i editoren så er den usynelig. Det skjedde etter at jeg gjorde slik at den liksom skulle bli hul innvendig eller no sånnt.. Jeg fulgte bare tutorialen. http://img153.exs.cx/img153/7667/jokka20uz.jpg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå