Gå til innhold

Qtek 9090 erfaringer?

Jørnan

Anbefalte innlegg

Har SÅÅÅÅ lyst på Qtek 9090, men det er noe jeg må vite først.

1. Hvor stort minne har den, hvor stort minnekort følger med, hvor stort minnekort støtter den, og hva slags minnekort støtter den?

2. Hvo slags, og hvor stor prosessor har den?

3. Er kamera på 640x480 pixler? Kan den filme, ev. hvor bra oppløsning?

4. Hvor stor er skjermen, og hvor skarp er skjermen?(pixler, farger og ppi eller pixler per tomme)

5. Har den Pocket Pc 2000, 2002 eller 2003?

6. Har den: Ir, BT, 3G eller/og w-lan?

7. Bruker den mye strøm?

8. Støtter den telenor netcom chess...?

9. Lett e-post oppsett, og fungerer den som outlook ekspress på pc´en? (sånn cirka lik)

10. Er den verdt pengene?

11. Finnes det menge ekstraprogrammer til den?

12. kjører den vanlig mediaplayer så jeg kan se dvd filmer uten å konvertere de om til mpeg4?

Støtter der bare Mp3 elle andre musikkfiler også?

13. Kan den kjøre alle (nesten alle) filene jeg har på pc´en? zippede filer også?

14. Er det verdt å selge en P900 med en god del ekstrautstyr for å kjøpe den om jeg trenger en PDA men masse utstyr og nyeste teknologi?

Kommer sikkert på flere spørsmål som jeg fyller på under der.

Håper på svar, og takker på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Har SÅÅÅÅ lyst på Qtek 9090, men det er noe jeg må vite først.

1. Hvor stort minne har den, hvor stort minnekort følger med, hvor stort minnekort støtter den, og hva slags minnekort støtter den?

2. Hvo slags, og hvor stor prosessor har den?

3. Er kamera på 640x480 pixler? Kan den filme, ev. hvor bra oppløsning?

4. Hvor stor er skjermen, og hvor skarp er skjermen?(pixler, farger og ppi eller pixler per tomme)

5. Har den Pocket Pc 2000, 2002 eller 2003?

6. Har den: Ir, BT, 3G eller/og w-lan?

7. Bruker den mye strøm?

8. Støtter den telenor netcom chess...?

9. Lett e-post oppsett, og fungerer den som outlook ekspress på pc´en? (sånn cirka lik)

10. Er den verdt pengene?

11. Finnes det menge ekstraprogrammer til den?

12. kjører den vanlig mediaplayer så jeg kan se dvd filmer uten å konvertere de om til mpeg4?

Støtter der bare Mp3 elle andre musikkfiler også?

13. Kan den kjøre alle (nesten alle) filene jeg har på pc´en? zippede filer også?

14. Er det verdt å selge en P900 med en god del ekstrautstyr for å kjøpe den om jeg trenger en PDA men masse utstyr og nyeste teknologi?

Kommer sikkert på flere spørsmål som jeg fyller på under der.

Håper på svar, og takker på forhånd ;)

ikke selg P900`n din. du kommer til å angre har hatt p900 som jeg var fornøyd med hele tiden. så mistet jeg den på bussen, fikk forskrings penger. uheldigvis kjøpte jeg meg qtek 9090:( bare problem telefon, treig(stort os) tastaur paden begynner å bli slapp osv.

Lenke til kommentar

Jo det har det til en viss grad. Hva skal egentlig en 14-åring med f.eks EDGE? Selvfølgelig er det kjekt å ha pluss at man kan skryte av at man har fått den nyeste mobilen av pappa. Ytterst få 14-åringer har råd til å kjøpe en 9090, og da mener jeg det er bortkastet å gi en slik pda/mobil til en unge som kunne greid seg like bra med en 3220.

Regner med jeg tramper noen på tærne nå.....

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar
Hva skal egentlig en 14-åring med f.eks EDGE?

Haha, det var jo ekstremt dårlig eksempel. EDGE er jo en av få ting en fjortenåring kan ha nytte av (laste ned bilder, video, spill etc.).

Hva en fjortenåring skal med en enhet som i utganspunktet er laget for å organisere kontakter, avtaler, dokumenter og kommunikasjon (e-post) er heller usikkert... :p

Hvorfor ikke heller kjøpe Qtek s100?

Lenke til kommentar
Hva skal egentlig en 14-åring med f.eks EDGE?

Haha, det var jo ekstremt dårlig eksempel. EDGE er jo en av få ting en fjortenåring kan ha nytte av (laste ned bilder, video, spill etc.).

Hva en fjortenåring skal med en enhet som i utganspunktet er laget for å organisere kontakter, avtaler, dokumenter og kommunikasjon (e-post) er heller usikkert... :p

Hvorfor ikke heller kjøpe Qtek s100?

s100 = 9090 i mindre format. bare bedre kamera.

Hovedpunktet her er at 9090, og S100 koster mellom 5500 og 8000 kr. det er i hovedsak telefon for de som trenger planlegger, kraftig epost klient osv. Sorry, men jeg tror dette er langt på vei overkill for en på den alderen.

Dragon: Jo, alder avgjør mye. Det henger sammen med modenhet,utvikling osv osv.

Jeg er av oppfatning at telefoner som de to krever en viss forståelse og modenhet ;) besides, en slik telefon er nokså ettertraktet blandt ranere. Du er et lettere mål jo yngre du er.

Lenke til kommentar
usnkyld at jeg spørr, men hva skal du med en 9090 før du er 14 en gang? :p

Vel. Jeg trenger nok ikke alle fungsjonene den har, men jeg trenger word, w-lan er kjekt å ha men ikke et must. E-post trenger jeg. Trenger også noen av de vanlige PDA fungsjonene, og trenger en litt mer pc enn P900 er. Brukte P900 til mye mediagreier som mp3 bilder o.s.v., men 9090 har bedere leser og støtter dvd filmer. Trengte også større minne.

Har tenkt på 2020 også. Er det stor forskjell på 2020 og 9090 utenom qwerty tastaturet?

Lenke til kommentar

Vel. Jeg trenger nok ikke alle fungsjonene den har, men jeg trenger word, w-lan er kjekt å ha men ikke et must. E-post trenger jeg. Trenger også noen av de vanlige PDA fungsjonene, og trenger en litt mer pc enn P900 er. Brukte P900 til mye mediagreier som mp3 bilder o.s.v., men 9090 har bedere leser og støtter dvd filmer. Trengte også større minne.

Har tenkt på 2020 også. Er det stor forskjell på 2020 og 9090 utenom qwerty tastaturet?

jeg har strengt tatt vanskelig for å tro på det, men men. ingen vesentlig forskjell

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare kjøpe en vanlig PDA? F.eks. Fujitsu siemens Loox 420 eller Loox 720?

Lenke til kommentar

festlig;

9090 er ikke noe særlig til word hvis du tror det.

128mb minne forsvinner veldig fort, og ikke regn med at gir deg noe særlig med filmer.

dvd film kan du da få på p900 også. Samme program for begge, og jeg tror du glemmer at dette er en mobiltelefon, ikke en multimedia dåse som har like langt batteri uansett hva du gjør. ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare kjøpe en vanlig PDA? F.eks. Fujitsu siemens Loox 420 eller Loox 720?

Hvorfor er 9090 en ''uvanlig'' PDA?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...