Gå til innhold

NEC ND-3520A vs. ND-2500A

JKJK

Anbefalte innlegg

Får kanskje muligheten til å oppgradere min NEC ND-2500A til ND-3520A for 200kr, og annser dette som en god deal (noen andre meninger??)

Støtter denne bitsetting? Hva med rippe-hastighets-sperre? Noe annet snacks jeg kan glede meg over på den nye brenneren i forhold til den gamle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ok kan noen fortelle meg hva som er poenget med rippesperre og hva er bit setting ?!?

Poenget med rippesperre, eller fjerning av denne er kort sagt at det ikke ligger neoen begrensning på rippehastighet av dvd filmer. Min gamle Sony dvd brenner sperrer på 4X selv om den er kapabel på 8X lesing på dvd.

Bitsetting gjør kort sagt at dvd+R plater blir identifisert som dvd-rom, og dermed kompatibel med flere dvd spillere.

Lenke til kommentar

Har vært å kjøpt meg NEC 3520A i dag. Tester å ta en DVD backup nå, og det ser ut som hastigheten makser ut på ca 4.400 KB/s. Aner ikke hvor mange "X" det er men. Ser ut som den greit brenner 12X på Verbatim "8X" DVD-R plater. Gjenstår selvsagt å se hvor lasbart resultatet blir... :hmm:

K :w00t:

Edit: Resultatet var helt lesbart i min DVD-spiller i stua.

Testet også med en ny firmware - "1.24 firmware (I-O Data), Bitsetting for DVD+R SL and DVD+RW along with RPC1 and Rip Lock patched versions. (TDB) (NEW 29-12-2004)" og fikk en del raskere rippe-hastighet enn med den originale firmwaren (1.04).

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
Edit: Resultatet var helt lesbart i min DVD-spiller i stua.

Testet også med en ny firmware - "1.24 firmware (I-O Data), Bitsetting for DVD+R SL and DVD+RW along with RPC1 and Rip Lock patched versions. (TDB) (NEW 29-12-2004)" og fikk en del raskere rippe-hastighet enn med den originale firmwaren (1.04).

Hei,

Det var jo bra :thumbup:

Har du en link til der du lastet ned den 1.24 firmware?

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Søk på google og du vil finne fler steder med både orginale og uorginale firmware. Bla et sted som tilbyr en firmware som er lagd i dag og som flere nå tester. (Modda orgina.)

http://club.cdfreaks.com/

Ams

Edith:

eller for å være mere spesifikk:

http://club.cdfreaks.com/lite/f-86

.........og, en ting til. Dette gjelder også for TDK 1616 (samme brenner)

Har begge. Vær bare obs på at enkelte firmware "forlanger" at du gjør om din Tdk til Nec før du oppgraderer.

Endret av arve19
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...