Gå til innhold

Tildelt minne/RAM - Øker mye !

Anbefalte innlegg

Når jeg starter pcn så er tildelt minne på ca 190/2460 .. Men når pcn har stått på, spilt litt spill, gjort litt av hvert og jeg til slutt etter en del timer stopper alle programmer slik at alt er slik som det var når pcn startet opp ligger tildelt minne ofte på 600/2460 eller mer.. Hva er galt ? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da vel ikke nødvendigvis noe galt? Windows vil gjerne beholde nylig brukte ting i ram da sannsynligheten for at disse blir startet på nytt er stor. Da vil man få raskere oppstart. Har du 2GB ram er det vel ikke noe stort problem at 600 MB brukes til dette? Dette minnet vil vel uansett frigjøres når andre applikasjoner behøver det.

Er usikker på om det er normalt at så mye som 600MB bli benyttet til dette, mulig det står i et slags forhold til at du har mye ram installert totalt.

Sjekk uansett om det er programmer som ligger og kjører. Kanskje noe ikke er skikkelig avsluttet.

Hvis det er noe som er feil her vil du ikke løse problemet med å ta i bruk et av disse hersens "ram-booster" programmene. Det er i tilfelle bedre å løse problemet en gang for alle enn å behandle symptomet. Men som sagt, jeg er ikke sikker på at det er noe galt.

Lenke til kommentar
2460 var da et rart tall ? hørtes ut som dette var med regnet virtuelt minne og da er ikke de tallene noe rare i det hele tatt...

Detter er tildelt minne selvfølgelig.. Jeg har jo ikke 2460 mb ram. men 1024 .. En pc med 512 ram står det som regel ***/1250 på tildelt minne. Og en pc med 2048 ram vil det stå ****/4*** osv osv..

Poenget er at når jeg trykker alt, ctr, del og går på prosesser og deretter legger sammen alt tildelt minne programmene bruker blir dette langt fra 600, men det står at det er 600 som blir brukt.. dårlig forklart men :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...