ophylicious Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Når jeg åpner "Task Manager" og ser hva som bruker så mye av cpu'n min finner jeg ut dette. Det som bruker 97-99% av cpu'n min er "svchost.exe" Hva er egentlig dette? Hvorfor bruker denne så mye av cpu'n min? Har jeg fått virus? BTW: Har nettopp formatert. Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Har du Flasha hovedkortet ditt får ikke lenge siden? Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Har ikke flasha hovedkortet mitt nei. Eneste jeg har gjort er å formatere. Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Det finnes virus som kjører via svchost.exe ja, men det trenger ikke være grunnen. En ting du kan prøve er å lese PID (prosessID'en) i taskman og kjøre : tasklist /svc /fi "pid eq #PID" om du har XP (i w2k må du ha f.eks systemtools eller legge inn tlist/tasklist manuelt som du kan laste ned fra microsoft.com) og bytte ut #PID med PID'en til prosessen som bruker mye CPU. Da får du vite hvilken service som kjører i den instanten av svchost.exe. Om det bare er en så blir jo alt mye lettere og du kan prøve å finne ut hvorfor det er problemer med den servicen eller om den er et virus. Om det er flere kan du prøve å avslutte en etter en til du finner ut hvilken som er synderen. Avslutt services med "net stop" så om du vil avslutte printer spooler servicen skriver du : net stop spooler Endret 29. desember 2004 av Gunnar_ Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Nå er det ikke svchost som bruker 99%, men "System Idle" bruker 99%. Kan det hende at jeg har fått sasserviruset? Noen som har direktelink til sasser removal tool elns? Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 "System Idle"s CPU bruk er simpelt sagt så mye CPU du IKKE bruker. Så når "System Idle" er på 99% bruker du kun 1% og har 99% ledig. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 "System Idle"s CPU bruk er simpelt sagt så mye CPU du IKKE bruker. Så når "System Idle" er på 99% bruker du kun 1% og har 99% ledig. Så sant, så sant. Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Tehehe. Jaja, takk for svaret Edit: Nå har jeg et annet problem. Jeg har 2 pc'r. På denne pc'n (har nettopp formatert) får jeg 900-1700kbs på itavisen sin speedometertest. På den andre pcn får jeg over 2000kbs hele tiden. Jeg har Telenor ADSL 2048/256. Noen som vet hvorfor jeg ikke får full utelling av linja mi på den nyformaterte pcn? Endret 29. desember 2004 av ProxymuZ Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 I really need some answers! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå