L03VIk Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) En liten historie fra idag. Bergens Tidende dumper ned i postkassen med en helsides annonse fra Elkjøp. Jeg ser blant annet "24 sesong 3" til 299,- I annonsen står det tydelig "Vi GARANTERER at vi har varene i 3 dager..." Setter kursen mot Elkjøp Fana (1 av 2 Elkjøp i Bergen). "Nei denne har vi ikke fått inn". Spør om han kisen kan skjekke Elkjøp Åsane (2 av 2). "Nei, de har ikke fått den inn heller... Skikkelig profft. Setter altså inn en annonse i BERGENS Tidende, og så er ikke produktene å oppdrive i Bergen. Så til rosinen i pølsen. Kommer hjem og skjekker Elkjop.no. Går selvfølgelig ikke an å bestille varen der, siden lokketilbudene som ikke er å oppdrive har noe særlig nytte for seg i webshopen. Men kan skjekke lagerstatus: Fana, har riktignok ikke varen på lager, men det har Åsane! Kuken på Elkjøp har altså løyet meg opp i trynet. (Ikke første gang kan det nevnes...) Er helt fantastisk at det er mulig å drive business på denne måten... Vet ikke om Elkjøpsjefen har noen nyttårsforsetter på gang, men jeg ville begynne med å sparke alle amøbene han har ansatt (presiserer at det finnes noen dyktige selgere der også...), og begynner å vise respekt for kundene sine +++ GOD JUL OG GODT NYTTÅR! Endret 28. desember 2004 av L03VIk Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 send klage. jeg er av den typen som ikke finner meg i slikt og maser til en eller annen der gir meg en beklagelse eller gjor opp for feilen. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Lagerstatus På nettet blir gjort sånn halvhjertet hver mandag. Så ikke ta det for god fisk. Men at Elkjøp er på vei til og miste 1000-vis av kunder pga lureri, JA. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 send klage. jeg er av den typen som ikke finner meg i slikt og maser til en eller annen der gir meg en beklagelse eller gjor opp for feilen. Joda... Prøver igjen i morgen... 299,- er såpass mye billigere enn andre steder at jeg ikke har råd til å havne i unåde... Men prøver de seg igjen i morgen skal de søren meg få høre det. Da går jeg rett til sjefen. Greit at de kanskje har hatt prob. med leveranser og sånt, men da 1. GARANTERER man ikke at man har ting på lager og 2. Unnskylder overfor kunden og sier at man kan legge av et eksemplar så fort man får inn... Ingen av disse punktene ble fulgt... Dessuten tror jeg det er verre for Elkjøp at vi skjeller de ut over nettet, enn at en stakkars selgeramøbe får bakoversveis av kjeftingen min... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 I annonsen står det tydelig "Vi GARANTERER at vi har varene i 3 dager..." Det de OGSÅ skriver, er at "... hvis vi likevel skulle bli utsolgt/ha forsinkede vareleveringer/act of god/<din mer eller mindre gode grunn her> OG ikke få tak i varen iløpet av 7 dager, garanterer vi deg at du får et likeverdig eller bedre produkt til samme pris." Det er kanskje litt vanskelig å få tak i noe tilsvarende eller bedre for en DVD-samling ... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Lagerstatus På nettet blir gjort sånn halvhjertet hver mandag.Så ikke ta det for god fisk. Men at Elkjøp er på vei til og miste 1000-vis av kunder pga lureri, JA. det stemmer ikke. Nettet angir tidspunkt og dato. denne er oppdatert daglig. besides: tror de pa kundeservice har bedre system for slikt enn vi som bruker nettsiden. Endret 28. desember 2004 av Christian86 Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Lagerstatus På nettet blir gjort sånn halvhjertet hver mandag.Så ikke ta det for god fisk. 1. Er vel neppe mitt problem at de jukser med lagerstatusen. 2. Når det står dato og klokkeslett for lagerstatusen bør det være riktig... 3. Når de sier de ikke har fått inn en vare, når de har det, er det nok flere lagerstatuser enn den på webshopen som skulle hatt en oppgradering... Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Det de OGSÅ skriver, er at "... hvis vi likevel skulle bli utsolgt/ha forsinkede vareleveringer/act of god/ (...) Ikke uttal deg om en annonse du tydeligvis ikke har sett da mann... Godt Nyttår:-) Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Dette må begyne å bli pinlig for elkjøp, de er ikke den første elkjøp tråden her på forumet i det siste, spørsmålet er bare: Når noe av denne kritikken elkjøp? kanskje noen burde tatt seg bryet med å sende en mail med linker til tråder på forumet her høyt opp i elkjøp sentralt? Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Jeg har da mottat mange annonser og de garranter da ikke at de har varen. Hvis du lesere så tar de forbehold om at varene kan være forsinket eller at de ha bestilt for lite. Men de garrantere at hvis du bestille varen inne 3 dager etter annonsering (dvs du betaler for den delvis eller helt) så skal de skaffe deg den inne 7 dager og hvis ikke så skal de gi deg tilsvarende eller bedre til samme pris. (akkurat dette er vanskelig med film da) Det er ingen grunn til å kjefte på fyren bak disken. han er sikkert like frustert over at de ikke har filmen og må beklage til folk at de ikke har den. Hvis du gjør det så skjønner jeg godt de ikke gidder hjelper deg. Og som du leser på nettsiden til elkjøp så er ikke den lagersjekken 100% korrekt da den ikke er realtime. Mitt forslag er at du stikker å bestiller disse og så vil du nok få de så snar leverandøren klarer å skaffe dem. Du kan da ikke forvente at de ansatta skal kle seg ut som jack bauer og spille inn epiosodene for at du skal få filmene. Det er garrantert ikke de ansatte sin feil. Og jeg tipper annonsen er lagd for lenge siden og at de hadde vært lovd filmene av leverandør til den angitte dato, men ikke hadde noen mulighet til å endre det når de oppdaget at de ikke kom. Hvis du L03VIk ikke forstår dette er du nok en d*** som ikke fortjener filmene Her i Trondheim var det samme problemet. De hadde bare sesong 2 inne, men de var lovt at filmene skulle vært kommet. Jeg reserverte meg bare på de 2 andre sesongene og de regnet med de kom snart. Jeg ble ikke sur pga av det for jeg vet det ikke er de ansatte sin feil. Endret 28. desember 2004 av overLoad Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg fikk et elkjøp-gavekort på 1200,- til jul, så nå venter jeg bare på at den store LOTR-boksen skal komme inn.. Meget bra pris på den, og på de fleste andre dvd-er hos elkjøp også må jeg si. Boksen var jo selvsagt utsolgt nå da, og "problemer med bestillinger, vi får den om en uke" som beskjed fra den lokale sjefen der, men ellers kan jeg ikke klage på noe.. At -alle- elkjøp-butikker ikke har -alle- varer de skal selge til -alle- tider syns jeg må være lov når det jo uansett kun er snakk om kanskje en uke med ventetid før varen er inne.. Nå etter jul er det jo også ganske forståelig at de mangler litt varer her og der, og spesielt i den prisklassen du nevner. Slike ting selger som faen rett før jul. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Lagerstatus På nettet blir gjort sånn halvhjertet hver mandag.Så ikke ta det for god fisk. 1. Er vel neppe mitt problem at de jukser med lagerstatusen. 2. Når det står dato og klokkeslett for lagerstatusen bør det være riktig... 3. Når de sier de ikke har fått inn en vare, når de har det, er det nok flere lagerstatuser enn den på webshopen som skulle hatt en oppgradering... De jukser neppe med lagerstatusen. Den sier vel ikke noe om hvor mange som er på lager (om det er 1 eller 1000) Hvis det f.eks er noen som er stjelt en boks av sesong 1 og betjeningen ikke vet om det så vil det stå i deres system at de har 1 uten at de har det. Det vil også vises som om de har på lager på nett. 2. Tja, det kan jo hende det var som i trondheim med kun noen få av sesong 2. Det står jo fortsatt at de har på lager selv om jeg kjøpt den siste de hadde. Dette blir nok oppdatert i morgen tidlig. 3. De tjener ingenting på å lyve til en kunde og det gjør de heller ikke. Hva skulle poenget være med å irritere på seg en masse kunder. De er sikkert skikkelig frustert over dette selv at de ikke hadde produktene de hadde annonsert. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Nå må du da lese HELE annonsegarantien før klager slik! 3 dagers annonsegaranti. Hvis vi blir utsolgt innen 3 dager fra annonsedato, og vi ikke innen 10 dager klarer å skaffe deg det annonserte produktet, garanterer vi deg et likeverdig eller bedre produkt til samme pris. Med annonsert produkt menes her et produkt som annonseres i avis, trykksak, eller på TV. Internett alene er ikke et annonsemedium i forhold til Elkjøps annonsegaranti. ------------------------------ Gå tilbake i morgen, bestill varen, få den innen 10 dager til annonsert pris. EDIT: Når det gjelder lagerstatus som sjekkes i nettbutikken, så oppdateres den sånn ca 1 gang i døgnet, men noenganger senere. Den gir ingen info om hvor mange som er igjen på lager, og er det bare et par produkter igjen, så kan det faktisk godt hende at det selges i tidsperioden fra når lagerstatusen er oppdatert til du kommer i butikken. Sånn er det dessverre bare. EDIT2: ser her at varen har vært på lager i dag ettermiddag. Om dette var etter du faktisk var i butikken, så kan 2 ting ha skjedd. Butikken kan ha fått det levert etter du var her, eller lagerfeil. Nettbutikken kan feks ikke vite om det ene produktet som står i beholdning feks ble tatt av en tyv før på dagen..for å sette det litt på spissen. At folk lyver en opp i trynet på en dvd-filmpakke som koster 299,-, det tviler jeg meget sterkt på. Endret 28. desember 2004 av Alastor Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 1. Varemottak og sjekk av status på nettet er nok litt gærent satt opp egentlig... men kundene burde jo ikke lide av den grunn for det går jo ann å sjekke mottaket på lageret! 2. Når Elkjøp reklamerer med at de garanterer at de har varen inne i 3 dager er det såkallt LURERI, men det er fra kjedens siden for de stakkars butikkene får jo ikke varene før hovedlageret har fått ut fingeren... 3. Hvis bare Elkjøp hadde beklagd dette og f.eks. skrivd ned navn og nummer og ringt deg opp når den hadde kommet inn hadde det vel ikke vært noe stort problem, men sånn er det da altså ikke.. Lykke til med Elkjøp i Bergen Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Men prøver de seg igjen i morgen skal de søren meg få høre det. Da går jeg rett til sjefen. Greit at de kanskje har hatt prob. med leveranser og sånt, men da 1. GARANTERER man ikke at man har ting på lager og 2. Unnskylder overfor kunden og sier at man kan legge av et eksemplar så fort man får inn... Ingen av disse punktene ble fulgt... Spurte du selv om de kunne holde av/reservere et eksemplar av den DVD-filmen da? Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Elkjøp viser seg fram igjen, uten at noen skulle bli overrasket skulle jeg tro. Er ikke helt uten grunn at både Elkjøp og Lefdal har fått en rekke vedtak mot seg både av Forbrukerombudet og Markedsrådet (For ikke å snakke om FTU). De ser ut til å mangle grunnleggende respekt for forbrukeren og forbrukerlovgivningen. Elkjøp holder man seg unna i hovedsak, synd ikke dette trenger gjennom til den gemene hop. Mye av problemet er nok mangel på adekvate alternativer, synd men sant. Folkebevegelse meg i ræva. Lenke til kommentar
snole Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Å kjefte på han som står bak disken er en uting. Men observerer at folk har lavere terskel for å gjøre slikt enn godt er. Se på det på denne måten. Hvis noen kjefter på deg, synes du positivt eller negativt om den personen? Ville du mere enn gjerne hjulpet denne personen? Neppe. Det er ikke han bak disken sin feil alltid. Hva skjer med vanlig folkeskikk? Har selv opplevd å bli oppringt av f.eks kundesupport hos ISP for å få tilbakemelding om at problemet jeg hadde kontaktet dem for var løst. Dette vil jeg tru de ikke gjør med alle, og skyldes nok at jeg var høflig på tlf og la saken min frem saklig istedenfor å kjefte og sette urimelige krav. Dette er ikke spesifikt myntet på trådstarter, men gjelder for mange folk her inne på forumet og ellers der ute IRL. Blir skremt av det jeg ser innimellom. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Bestile hl 2 over netet på Elkjøp,så jeg skulle få spillet god tid får jul(var julegave)men har ikke sett noe til spillet ennå etter nesten 3 uker ! Virker som mange er misfornøyd med Elkjøp,synes de tar alt som heter sørvise med en klype salt.ingen mail fra dem,kansje de ikke har spillet på lager men er jo ikke værre enn de mailer meg om dette ? Ser ut som du også har fått samme sørvisen ! Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Så vidt jeg vet har ikke elkjøp noen provisjon av salget innregnet i lønningen - de ansatte vil ikke tjene på personlig å snyte deg for penger (i tilfeller der de forsøker å selge deg en annen vare osv.). Derimot, om de hadde fått provisjon, tror jeg det ville ført til en større villighet til å løse kundens problemer med tanke på et så raskt salg som mulig. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Så vidt jeg vet har ikke elkjøp noen provisjon av salget innregnet i lønningen - de ansatte vil ikke tjene på personlig å snyte deg for penger (i tilfeller der de forsøker å selge deg en annen vare osv.). Derimot, om de hadde fått provisjon, tror jeg det ville ført til en større villighet til å løse kundens problemer med tanke på et så raskt salg som mulig. Ble det ikke bekreftet i den andre elkjøp tråden at de hadde provisjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå