Gå til innhold

3dmark 2001 liten score go data

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I 3dmark er det grafikkortet som har nesten alt og si. Pcen din er hard, men grafkortet er ikke stort å skryte av. Derfor får du så lav score. Er ikke sikker på hva som er vanligt men det du fikk hørtes alikevell litt lite ut med fx5200...

Noen som vet hva som er vanligt?

Lenke til kommentar

skal få meir!

Dette får ein som kallar seg manuel her på forumet:

Jeg får rundt 9200 poeng i 3dmark 2001

Maskinen er som følger:

Athlon XP 2000+

A7N8X

TwinMos 512mb

Aopen Gf4 4200

To drittharddsiker, som en midlertidig løsning pga. IBM tok kvelden

Windows 98SE...

visst han får 9200 så bør vell eg få meir enn det eg har no?

Kva kan vere feil?

Lenke til kommentar

jeg vet hvertfall at:

I 3dmark er det grafikkortet som har nesten alt og si. Pcen din er hard, men grafkortet er ikke stort å skryte av. Derfor får du så lav score. Er ikke sikker på hva som er vanligt men det du fikk hørtes alikevell litt lite ut med fx5200...

Noen som vet hva som er vanligt?

det er helt feil, når det gjelder 3DMark01SE. Grunnen er at den bruker dx8.1 og det er nesten ingen belastning på grafikkkortet, i forhold f.eks 3DMark05, hvor det er nesten BARE GPU'en din som får støyten. En god regel som jeg har skjønt det, er 01 nesten bare maskin, 03 mer GPU, 05 (nesten) bare gpu...

kan ikke si grunnen men kjør testen på oppsettet som er lagt fram fra default i programmet (det som kommer først når du starter det opp). Grunnen til at "manuel" antagelig får så god score er at han har et overklokket system...

(sikker på at du ikke kjører noe annet?) Hører nemlig om folk som kjemper om førsteplassen på svimlende 40000 poeng i 3DM01SE. Hørtes litt suspekt ut...

MvH Daniel

Lenke til kommentar

Tror ikke det at du kjører på default har mye å si, selv om du kan stille edn til aller laveste innstillinger for å få bedre score. Jeg er enig med StepOw her. Det er nok ditt FX5200 som har skylda, men uansett vill jeg trodd du skulle få MYE mer enn 1667 poeng. En kompis har dette kortet og han har:

Intel Celeron 2,4

GeiL 512 RAM PC3200

GeForce FX5200

80GB HDD

Han får rundt 5000 i 3D01

Jeg har Intel P4 2,4@2,8

GeiL 512 RAM PC3200

GeForce Ti4200 64mb

120+40 HDD

Jeg får 13500...

DU skal ha mer enn 1667 altså. Har du nye drivere? Rammen din er ikke så veldig "ram" da. PC2700 er vel det treigeste du får, men du har jo 1GB av det.

Endret av SpecialUnit69
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...