Gå til innhold

Rome Total War: Hater å miste byer pga opprør!


Anbefalte innlegg

Nei, du sier noe, kanskje det er best å ha det som du har det nå :hmm:

Men si meg stemmer det at det er byene borte i vest-europa (helt til venstre på miniatyrkartet) som har gjort opprør.

 

Men du kan jo alltids exterminate noen byer, gjerne ALLE sammen.

Oppskrift for å unngå store utgifter i EN by:

Spiller med scipii nå, gikk i heidundrende underskudd på grunn av de plagsomme folka, bestemte meg dermed for å sende en dipomat for å gi bort 6 av 7 byer (unntatt capital) Så angrep jeg og exterminated(  ) alle byene i samme turn, så skifta jeg capitol og ga bort min forrige capitol (fortsatt i samme turn) så angrep jeg den og exterminated, hadde nå renset alle byene mine i samme turn og dermed gikk jeg fra -10 000 til 150 000 denarii  Etterpå var alle folka mine glade og nå når jeg på "Very high tax rate" i ALLE byene mine har byene mine 140-210 i public order  !

Og antall befokning øker med7-10%(!!)

 

Har nå etter en del turns 120 000 går ikke i underskudd, men bruker mye av pengene på nye bygninger og fler soldater. Deter nok noe av grunnen til at byene mine er populære.

 

Hva har vi lært i dag?? Jo exterminate ALLE byene så går det bra  !

Ps: i samme turn!!!

 

Ps: Helst bør byene ha alle sine oppgraderinger før du begynner med dette, så du ikke risikerer å bli sint på deg selv hvis du exterminater en by 5967 folk når oppgradering til neste type by er på 6000 tusen folk.

Dummeste jeg har hørt. Jeg tjener 55000 HVER runde, uten opprør. Hvis du vil gi alle skattebetalerne en kvikk død, så versågod, jeg foretrekker å tyne de hele livet :devil:

 

Når dette er sagt, så er jeg ikke sen om å slakte ned en by, dersom den er umulig å få over 80%

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var kanskje litt dumt ja :blush: men jeg manglet penger og måtte ha litt mer, spiller som scipii og har store utgifter (av en eller annen grunn) prøver å begrense soldatantallet, men da begynner bare byene å ta opprør mot meg :cry:

Derfor tenkte jeg at for å få raske penger og mer de neste turnsa exterminated jeg hele riket... :devil: Men etter 7-10 turns var det tilbake på normalen og VERRE.... :roll:

Har lært at dette ikke var så lurt nå i etterkant....

 

Dummeste du har hørt... :ermm:

...Da må du lese fler av postene mine :p ...

 

 

TSP :innocent:

Lenke til kommentar
Var kanskje litt dumt ja :blush: men jeg manglet penger og måtte ha litt mer, spiller som scipii og har store utgifter (av en eller annen grunn) prøver å begrense soldatantallet, men da begynner bare byene å ta opprør mot meg :cry:

Derfor tenkte jeg at for å få raske penger og mer de neste turnsa exterminated jeg hele riket... :devil: Men etter 7-10 turns var det tilbake på normalen og VERRE.... :roll:

Har lært at dette ikke var så lurt nå i etterkant....

 

Dummeste du har hørt... :ermm:

...Da må du lese fler av postene mine :p ...

 

 

TSP :innocent:

Det du gir er en enkel løsning på et komplekst problem og fremstiller den som genial. Mitt poeng er at dette er en dårlig løsning, rett og slett fordi det er lite økonomisk.

 

Du er nødt til å forstå forskjellen på at jeg sier dette er det dummeste jeg har hørt og å kalle deg dum.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tror ikke det er så urealistisk som du mener... Husk at Romerriket mangla en del infrastruktur og oppfinnelser som ikke gjorde dem i stand til å kontrollere et så stort rike i virkeligheten. Vi så jo alle åssen det gikk med dem til slutt..

 

Begynn å spille det igjen! Det er best!

Endret av cun
Lenke til kommentar
Tror ikke det er så urealistisk som du mener... Husk at Romerriket mangla en del infrastruktur og oppfinnelser som ikke gjorde dem i stand til å kontrollere et så stort rike i virkeligheten. Vi så jo alle åssen det gikk med dem til slutt..

 

Begynn å spille det igjen! Det er best!

 

Vel synes ikke det er urealistisk!

Diskuterte dette for veldig lenge siden i denne tråden å har godtatt at det ikke er urealistisk i det hele tatt!

Men jeg skulle ønske de hadde tatt det bort fra spille forde da det blir ganske plagsomt etterhvert å ødelegger spill opplevelsen etterhvert! (synes jeg)

Lenke til kommentar

Er en del ting du kan gjøre for å hindre opprør:

 

1. begrens vekst (ikke bygg farming oppgraderinger)

2. riv alle bygninger som ikke er av din kultur(reduserer culture penalty)

3. fokuser på handel i de byene du ikke ønsker vekst

4. la kun de byene som er nærmest hovedstaden vokse som troppeprodusenter, hold resten stabilt små

5. bygg happyness og law bonus templer

 

Gjør dette så bør du klare deg med en passelig garrison på noen enheter town watch, i stedet for 3000 mann. Ett opprør må jo nødvendigvis slå ned de styrken du har i byen så det er ikke fordel å ha enorm garrison i så måte. Dessuten er militære avdelinger til krigføring, ikke vakthold... :p

Endret av GA75
Lenke til kommentar

Hei. Dessverre har jeg på automanage på alle byene uten guvernører, og det er mange! De bygger og rekrutterer på en måte som er helt høl i huet. Neste gang skal jeg kanskje ikke sette det på automanage, men på en måte er det jo mer realistisk da.

 

Takk for mange gode tips uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...