Gå til innhold

Rome Total War: Hater å miste byer pga opprør!


Anbefalte innlegg

Rome Total War er til nå det nest beste strategi spillet som er gitt ut...

Bare slått av C&C serien... :love:

 

Derfor er det jævlig kjipt at det er så vanvittig mange ting som skal ødelegge den deilige spillopplevelsen som jeg har fått med RTW....Synes enkelte ting kunne de ha utelatt å ha med i spillet...

 

Den største tingen som ødelegger spillet mest er at byene gjør opprør...

Har fem byer som har gjort opprør å kastet meg ut av byen på en runde!

å i hver av byene så har jeg rundt 3000 av de beste menene man kan få i spillet...

Hvordan er det mulig?? Å enda verre er jo at på mirakuløst vis har det dukket opp en hær på godt over 3000 mann i de byene jeg har blitt kastet ut av!

Hvor kommer de fra?? masse kjempe sterke menn! heavy ditt å heavy datt!!

Drikker de styrke drikk eller no?? ikke mulig at de bare plutselig får trent opp en hel haug me kjempe sterke menn på ingen tid!!!

Da jeg ville ha brukt flere år på å trene like mange!

Er utrolig urettferdig...

 

 

Tror heller det ikke var vanlig på den tiden at det ble opprør i byene hvert 10`ende år heller...

Har bygd alt av fancye bygninger til befolkningen men happiness raten går ned med 5 prosent for vær runde! (som jo da er på et halvt år)!!!!

Utrolig ulogisk!!

Ingen som hadde turt å gjøre opprør på ordentlig, med de armeene jeg har i byene mine!!!

Kunne lett ha drept 30000 pesants med mine 3000 mega oppgraderte atom supermenn...

Hadde ikke hatt nubbkjangs!!!

 

Noen andre som har samme prob??? noen jævlig go måte å forebygge det på???

Finnes det noe mod eller cheat eller no som forhindrer det???

Kunne gjort alt for å slippe det...

Bruker sinnsykt mye penger å tid på å ta tilbake byene...

Får ikke tid å penger til å gå videre når det skjer...

åsså er det så kjedelig å måtte sloss med en hær som utav ingenting har kommet å tatt over byen din....

Å det verste er at det er ingenting jeg kan gjøre for å forhindre det...Hadde jeg kunne ha samlet alle mennene i byen å begynt å sloss mot innbyggerne før de kasta meg ut å ble supersoldater så hadde det vært mye bedre...Hadde aldrig mistet en by!!

Endret av Fat_ASS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, det er irriterende med opprør. At de plutselig får en masse über-soldater er jo kansje litt rart, men hvis du tenker over det kan disse ha blitt trent opp over tid mens de planla opprøret. Dette er jo selvfølgelig bare tekning, men virker jo litt mer fornuftig da. Skulle jo gå greit å ta en hør med bønder, har liksom selv aldri hatt noe problemer med dette.

Lenke til kommentar

Ved å stadig justere tax rate og flytte på hovedstaden din så den hele tiden ligger midt i emperiet ditt er du langt på vei.

 

Romerene kan bygge arena osv og ved å justere hyppigheten på "festspillene" er det lett å bedre populariteten din.

 

Har du ikke en guvernør i byen er growth build policy det beste for å hindre opprør. Ellers kan det lønne seg å ha Academy osv i byene da karakterene i byen blir bedre av dette..

 

Lykke til!

Endret av Zamoht
Lenke til kommentar

Kan ikke drive å flytte på hovedstaden...

Blir bestandig opprør i noen andre byeer da...

Er julii å har hovedstaden edr den bestandig har vært fra da jeg begynte spille...

Har like i underkant av 50 områder minus de fem jeg nettop har mistet da....:(

Blir vel nødt t å slakte motstanderne...

Har ordnet meg med en guvernør i alle byene jah...

Men det har ikke noe å si... blir rævp**t uansett hva jeg gjør i spillet... :no:

 

For det meste de greske byene som jeg mister hele tiden...

Har mistet de fleste av dem minst tre ganger hver nå...:(

Trives når innbyggertallet er lavt...

Bare det at når byen er fult utbygd å jeg nettop har exterminata alle folka i byen så blir det en befolkningseksplosjon med opptil 10% økning....

Å da er jo liksom byen overfylt nesten med en gang....:(

Lenke til kommentar

Har tatt tilbake neste alle opprører byene nå da...

Bare en igjen...

Har så store å mange hærer nå at jeg har gått kraftig i minus også.... glemte å følge med på økonomien å bare bygde... :blush:

 

Men som du ser på screen shoten så er jeg å leker meg litt i egypt å i spania...

Flytter jeg hovedstaden nermere egypt så koker spanjolene å motsatt andre veien....

Så jeg tror det er best å bare ha den der den altid har vært....eller vet du om en ubèr plass å putte den??

post-236-1104320593_thumb.jpg

Endret av Fat_ASS
Lenke til kommentar

Nei, du sier noe, kanskje det er best å ha det som du har det nå :hmm:

Men si meg stemmer det at det er byene borte i vest-europa (helt til venstre på miniatyrkartet) som har gjort opprør.

 

Men du kan jo alltids exterminate noen byer, gjerne ALLE sammen.

Oppskrift for å unngå store utgifter i EN by:

Spiller med scipii nå, gikk i heidundrende underskudd på grunn av de plagsomme folka, bestemte meg dermed for å sende en dipomat for å gi bort 6 av 7 byer (unntatt capital) Så angrep jeg og exterminated(  ) alle byene i samme turn, så skifta jeg capitol og ga bort min forrige capitol (fortsatt i samme turn) så angrep jeg den og exterminated, hadde nå renset alle byene mine i samme turn og dermed gikk jeg fra -10 000 til 150 000 denarii  Etterpå var alle folka mine glade og nå når jeg på "Very high tax rate" i ALLE byene mine har byene mine 140-210 i public order  !

Og antall befokning øker med7-10%(!!)

 

Har nå etter en del turns 120 000 går ikke i underskudd, men bruker mye av pengene på nye bygninger og fler soldater. Deter nok noe av grunnen til at byene mine er populære.

 

Hva har vi lært i dag?? Jo exterminate ALLE byene så går det bra  !

Ps: i samme turn!!!

 

Ps: Helst bør byene ha alle sine oppgraderinger før du begynner med dette, så du ikke risikerer å bli sint på deg selv hvis du exterminater en by 5967 folk når oppgradering til neste type by er på 6000 tusen folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...