zhitler Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Tenker jeg på tilkobling av feks HD,dvd spillere etc..og på ett stick.. Nå har jeg 4x160 Gig HD tilkoblet,og grubla litt her.. Har en 400W Fortron\source og den er jo kraftig nok.. men hvor mye kan man belaste det? Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Kommer ann på hvilken CPU, GPU(skjermkort) du har. Det er disse to som trekker mest strøm fra PSU. zhitler : ta og sjekk denne Power Wattage Calculator Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Ja riktig...jeg må minst ha en 400W..hehe Men den jeg har nå har liksom ikke flust av kabler ut,og det er litt kjipt. Hvor mange HD kan jeg koble sammen på ett uttak?Må nok kjøpe meg noen forgreninger for å få koblet alt. Specs er FX-53 X800Xt 1Gig Corsair Pc 4400 2x512 4 stk Samsung Spinpoint 160 Gig 3 fans Audigy 2 Dvd rom Dvd brenner Trådløst nettverkskort Pci Cooler Master Aerogate 1 viftestyring Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Glemte HK Asus A8V deluxe Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Tverrsnittet på ledningene fra PSU til molex og selve pluggen tillater max. 5A pr.pinne leste jeg i ATX spec dokumentene (med 18 AWG wire). (Også derfor 6800Ultra har delt powering over to kontakter) Mere belastning enn det og du risikerer varmegang og svidde plugger. Å gå vill med forgrenings splitter og høyt effekt uttak kan være en dårlig ide . Men moderne harddisker er ikke akkurat strømslukere . Ikke uvanlig at nye PSUers molexer for HDs har tre uttak + 1.stk floppy +5v . Så det er jo bare å regne watt , ampere for hva man tilkopler en molex og holde seg under 5A pr. +5v / +12 tilførsel. Endret 29. desember 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 zhitler : ta og sjekk denne Power Wattage Calculator Linken funker ikke hos meg. Bruker Opera Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hadde turt å gå litt over 5A (5A @ 12volt = 60W). F/S er jo kjent for å ha en kvalitet over det (tragiske) gjenomsnitt. Utenom grafikkortet trenger du vel erligtalt ikke trekke mer en 100W per. kabel (PSU er jo på 400). Da snakker jeg maximalt. På eget ansvar selvfølgelig. _____________________________ Har du godt med strøm til grafikkortet trekker ikke harddisker, cd-rom osv så mye strøm. Iallfall blir det ikkenoe problem med mindre du bruker mange splittere, som ikke anbefalles... Power Wattage Calculator Fungerer fint her! Opera! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 På nye harddisker kan man bruke følgende tommelfinger regel : 10w på +5v og 10w på +12v . Oftest er det mindre (7-8w) . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå