Gå til innhold

skifte av power supply vifte og skjermkort vifte pga støy-hj


Anbefalte innlegg

Hei

 

Etter å ha merket støyen fra pcen i flere netter så tenkte: Nå er det F** nok.

 

Jg merket at støyen kommer hovedsaklig fra power supplyen (vifteren i strømforsyningen). Kommer faktisk mye støy fra geeforce 3 kortet mitt (ti200).

 

Uansett..det jeg lurte på er følgende spørsmål og jg håper alle dere kan bidra med til å svare på da jeg tror det er veldig mange som er plaget av støy:

 

1) Jg vil bytte vifteren i strømforsyningen. Hvilken vifter kan jeg bruke? Kan jeg sette en enermax på den og ha det på den laveste rpm på den? Blir den ikke varm?

 

2) Hva med å bruke en papst vifte på 19 db eller 12 db? Blir ikke det for varmt?

 

3) Hvordan setter jeg en ny vifte i strømforsyningen?? må jg kutte noe eller?

 

4) Tenkte å bytte vifteren på skjermkortet mitt også. har du noen forslag..??

 

Håper på gode svar..

 

TAKKEr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lett å bytte vifta i strømforsyningen. Åpne den, klipp dei to strømledningene til vifta. Så løsner du vifta. Skrur inn den nye og kobler ledningene til igjen. Men husk at du får høyere tempraturen i kabbinettet hvis vifta er svakere! (flytter mindre luft.)

Lenke til kommentar

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SDVMAV <- bruk slike til å feste vifta med, de har gjort en stor forsjell til meg i hvertfall.

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=UC8FAB <-- Har potmeter så du kan stille hastigheten, da kan du jo får den til å gå ganske stille og samtidig ha tilstrekelig kjøleeffekt.

 

Eller så kan du jo bruke f.eks 2 vifter 1 i psu og ei et annet sted.

Lenke til kommentar

Jeg har en enermax 350w psu med to vifter, en 80mm og en 92mm. disse byttet jeg ut med to stk papst-vifter, og kjører disse på 7v. resultat: lydløs psu!

har også et gainward geforce3 ti200 med en relativt støyende vifte. Kjøpte meg termisk lim hos microplex, fant en gammel kjøleribbe til en intel boxed cpu og limte på denne. deretter limte jeg på en 60x60 papst-vifte oppå denne, og kjørte ned hastigheten på den med en zalman fan-mate. resultat: lydløst skjermkort, og gooode overklokkingsmuigheter! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...