Potetfar Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Sorry hvis det er feilpost, flytt hvis det er det. Jeg har nå bestilt alle deler til min nye PC, men dette var med AGP skjermkort. Jeg skal hovedsaklig bruke maskinen til tung spilling, så jeg vil helst ha mest mulig rå ytelse. Var det da dumt å kjøpe AGP, vil det være for dårlig om 2 år, eller vil det holde en stund? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Sorry hvis det er feilpost, flytt hvis det er det. Jeg har nå bestilt alle deler til min nye PC, men dette var med AGP skjermkort. Jeg skal hovedsaklig bruke maskinen til tung spilling, så jeg vil helst ha mest mulig rå ytelse. Var det da dumt å kjøpe AGP, vil det være for dårlig om 2 år, eller vil det holde en stund? Jeg ventet på nforce4 med pci-e en stund før jeg fant ut at alt som var på nforce4 var bare bra på papiret, det var ingenting nytt der jeg noensinne ville få nytte for. PCI-E var noe jeg absolutt ikke ville ha, det var slik at jeg ventet på nforce4 til tross på pci-e.. Vurder selv.. Neste gang jeg oppgraderer skjermkort kommer jeg samtidig til å oppgradere cpu + hk så jeg har null behov for pci-e. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hvis du tenker å kjøpe hovedkort i klassen 1500kr og oppover så var det nok en tabbe ja. Men kun dersom du har planer om å bytte ut skjermkortet før du bytter hovedkort. Dvs. hvis valget sto mellom to like kort (f.eks 6600GT) ett med AGP og ett med PCI-e så vil begge kortene yte like bra nå og like dårlig om 2 år. Problemet dukker først opp når du har tenkt til å oppgradere skjermkort uten å oppgradere hovedkort. Da vil du mest sansynlig ikke finne AGP skjermkort som er noe raskere enn det gamle kortet ditt. Utvalget for PCI-e vil derimot være stort. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 kjøper du HK og skjermkort i dag, så er det dumt å satse på AGP. HK holder lenger enn ett topp skjermkort, så hvis du ofte bytter skjermkort, så er PCI-e ett sikkert valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå