Larsen88 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg så på de gammle postene om dette, men de var dårlige.. Så lurte på om noen har noen bra forslag til hva jeg burde kjøpe? tenkte å ta utganspunkt i psdata eller kompletts pc-bygger. Tenkte på 3,2 ghz P4, 2x Raptor disker i raid, 2 gb ram, SÅ lurer jeg på å ha en dobbel skjerm løsning, tenkte på LCD, men ikke sikker. I så fall hvilket skjermkort er passende for dobbel skjerm løsningner til videoredigering? takk på forhåd- Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Det blir fort meget dyrt med 2 skjermer, kommer disse i tillegg til de 15000,- eller innunder? og du trenger en ny pc med alle deler, du har ingenting fra før? EDIT: Her er ett system jeg satt opp etter dine beskrivelser: Miljøgebyr 50 pr stk kommer i tillegg.Varenr.: 302499 Lagerstatus: 1 stk på lager NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Western Digital Raptor 74GB S-ATA Samsung 17" LCD Syncmaster 710T TCO03 Chieftec Bravo Miditower, Sort/Sølv Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Sapphire Radeon X600XT 256MB DDR Norman Internet Control, 1 år lisens Musmatte Blå 4/6mm Infocare 3 års PC Garanti Støtsikker PC-eske SoftThinks Installation/Recovery Asus P5GD1 Hovedkort for S775 Logitech Deluxe Access Keyboard, Logitech X-120 Høyttalere Stereo Intel Pentium 4 540 3.2 GHz Boxed Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Western Digital Raptor 74GB S-ATA Logitech MX310 Optical Mouse, Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB MS Royalty Microsoft Win XP Home MS Coa Label Microsoft Win XP Home SP2 N MS XP Home SP2 Norsk Manualer Microsoft Win XP Home SP2 Norsk Totalt: 17941,- Dette er med kun 1 skjerm, så regn med 3000,-+ for en til. Du sparer fort 1500,- ved å halvere rammen (valgte kvalitetsmerket Corsair fremfor det litt billigere Twinmos, selv om de er helt greie.) Endret 28. desember 2004 av AndersT2 Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Vil bare legge til at det er utrolig praktisk med to skjermer. Det letter arbeidet og gir bedre oversikt, og gjør en i stand til å gjøre en bedre jobb raskere. Men prisen er jo noe å tenke på også. En mellomting vil vel å være å kjøpe én stor skjerm i stedet. Edit: Du sparer fort 1500,- ved å halvere rammen Ja, men videoredigering er jo temmelig minnekrevende, i alle fall etter min erfaring. Nå vet jeg ikke hvor stor betydning hastigheten på minnet har ved videoredigering, kanskje det lønner seg å velge en billigere variant istedetfor å kutte på kapasiteten... det kan andre svare på bedre enn meg. Endret 29. desember 2004 av o-haavard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå