Gå til innhold

Skjermkort til 600kr å nedover.


Vismut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Du får da ett nytt 9600Pro til ca. 800kr.

Det er det beste valget i denne prisklassen, og det har allerede noen andre påpekt.

Bruktmarkedet er også ett alternativ, men nå for tiden går 9700Pro/9800Pro for omtrent det de koster nytt (nesten)..dersom du får tak i ett..:)

 

Edit:

9700Pro får du selvsagt ikke tak i som nytt. Utgått vare.. men ett aldeles glimrende kort.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

De er ca like raske (FPS) men Radeon 9600Pro gir bedre bildekvalitet i Dx9-spill. (dvs. noen av de aller nyeste spillene).

 

Men om den ekstra bildekvaliteten er verd nesten dobbel pris det er vel heller tvilsomt.

 

Sistnevnte ville jeg styrt unna, ellers er de to andre ok, men jeg ville som sagt ikke betalt ca 1000kr for noe som yter like bra som et brukt Geforce4 Ti4x00 til ca 400kr. Et annet alternativ er å kjøpe et brukt Radeon 9700pro/9800pro til rundt 900-1000kr. Disse yter ca over dobbelt så bra som de to Radeon 9600Pro-256MB-kortene du linket.

 

I prisklassen under 1500kr til spillbruk er det for tiden bare brukte skjermkort som gir valutta for pengene.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Så ålreit ut det. :)

 

OFFTOPIC: klarer ikke å dy meg, bruker erfaring fra komplett på et sapphire radeon 9600 pro:

 

fint kort er dette apsulutt kjøp dette, 2004-12-28

Anmelder: xxxx xxxx

 

dette korte kjøpte eg for ett år siden eg hadde hørt så mye skryt om dette korte men nor eg kjøpte dette kostet dette 1600 men de er litt pussig att de liger på 1000 kr no men de børde logge på same pris i dag så ett år siden ikke hatt noe bal med dette helt fint til hl 2 ja eg har de spile veldig bra oppløsning på korte kan klokke korte men eg har hatt de en gang de funket fint men eg vile ikke ødelege de korte men gradene var helt fin men vil ha dette korte lengst mulig veldig gått kort ville eg kjøpt med nytt kort så ville eg kjøpt nytt av dene typen fint til cs hl2 farcry de er de spile som kan ha best oppløsning eg kjører på midium du må ha 618 mb kjermkort vist du skal klare full grafikk på de men de sjermkorte koster 16000 kr men eg klarer veldig bra med dette korte her har altig skrøte overdette korte dette er like gått som 300 mb skjermkort og+++ desidert de beste

 

 

 

ROFLMAO!!!!!! går det ann? :D

Lenke til kommentar

Heisan!

Det er i hvert fall meningsløst å bruke penger på et GeForce 5200-kort. Det gamle Ti 4200 er bedre. Selges stadig som demovare for ca. 400 kr. på Komplett.

 

Ta en titt på Toms test av ulike kort.

 

Ellers er det begrenset hva man kan finne av kort for ca. 600 som er merkbart bedre enn ditt gamle. Jeg er redd du vil bli skuffet over ytelsesforbedringen, i hvert fall når det gjelder nye spill. Muligens vil du kunne merke en forbedring på et litt eldre spill, men som sagt, lite på de nye...

 

Du kan forresten titte litt på denne siden også:

Eldre test hos Tom.

Her finner du også det kortet du har nå.

Han tester mange kort opp mot mange spill, slik at du selv kan gjøre deg opp en mening.

 

Altså: Kjøp et Ti 4200-kort, eller spar penga.

 

HH

Lenke til kommentar
Så ålreit ut det. :)

 

OFFTOPIC: klarer ikke å dy meg, bruker erfaring fra komplett på et sapphire radeon 9600 pro:

 

fint kort er dette apsulutt kjøp dette, 2004-12-28

Anmelder: xxxx xxxx

 

dette korte kjøpte eg for ett år siden eg hadde hørt så mye skryt om dette korte men nor eg kjøpte dette kostet dette 1600 men de er litt pussig att de liger på 1000 kr no men de børde logge på same pris i dag så ett år siden ikke hatt noe bal med dette helt fint til hl 2 ja eg har de spile veldig bra oppløsning på korte kan klokke korte men eg har hatt de en gang de funket fint men eg vile ikke ødelege de korte men gradene var helt fin men vil ha dette korte lengst mulig veldig gått kort ville eg kjøpt med nytt kort så ville eg kjøpt nytt av dene typen fint til cs hl2 farcry de er de spile som kan ha best oppløsning eg kjører på midium du må ha 618 mb kjermkort vist du skal klare full grafikk på de men de sjermkorte koster 16000 kr men eg klarer veldig bra med dette korte her har altig skrøte overdette korte dette er like gått som 300 mb skjermkort og+++ desidert de beste

 

 

 

ROFLMAO!!!!!! går det ann? :D

Klarer ikke å lese en dritt av den erfaringen der. Bruk komma og punktum der det hører hjemme. ;)

Lenke til kommentar

Ett kort med 9600Pro kjerne ville nok yte merkbart bedre enn ett med ren 9600(uten at det ville kostet stort mer enn 9600 kortet hos PSDATA), men du vil uansett merke en betydelig ytelsesøkning i forhold til MX kortet ditt(skal lite til).

 

Morsom den review saken, selv mistet jeg tråden etter det som burde vært setning 1.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Likte spesielt: "ville eg kjøpt med nytt kort så ville eg kjøpt nytt av dene typen fint til cs hl2 farcry de er de spile som kan ha best oppløsning eg kjører på midium du må ha 618 mb kjermkort vist du skal klare full grafikk på de men de sjermkorte koster 16000 kr men eg klarer veldig bra med dette korte her har altig skrøte overdette korte dette er like gått som 300 mb skjermkort og+++ desidert de beste"

 

Tilater meg en liten "lol" her.

Folk som dette burde virkelig ikke skrive review heh. Husket en gang i 1. klassen så skrev jeg en text uten punktum/komma. Lærern sa at det måtte jeg ikke gjøre, og slutta med det da.

 

Edit: vil bare klargjøre at jeg ikke mener at han har dysleksi og alle som har det burde ikke skrive ting, mente at det virker som han ikke helt har peiling på hardware, og med den dialekta så blir det litt tungt når det ikke er noen pauser!

Endret av JRL
Lenke til kommentar
jeg er meget lei for det, men det spørs hvilke spill du tar sikte på å få kjørt med de skjermkortene som du har plukka ut der gitt... blir ikke hl2 og doom3 med høy oppløsning og masse detaljer iallefall. Jeg ville derimot tørre å påsta at 9550 kortet kan være bitte litt raskere enn resten av bunchen... (mulig jeg tar feil nå)

Du finner ikke kort til under 600 som er brukbare til dagens spill. Kan anbefale dette kortet som du finner på

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=135853 som det rimeligste. Med dette går nfs2 veldig bra, og kortet kan overklokkes. Skal du likevel kjøpe kort til under 600 så er dette et brukbart valg http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=137795 Dette kjører også nfs2 med brukbar oppløsning og kan overklokkes.

Endret av vidaremil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...