Gå til innhold

Skjermkort til 600kr å nedover.


Vismut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg er meget lei for det, men det spørs hvilke spill du tar sikte på å få kjørt med de skjermkortene som du har plukka ut der gitt... blir ikke hl2 og doom3 med høy oppløsning og masse detaljer iallefall. Jeg ville derimot tørre å påsta at 9550 kortet kan være bitte litt raskere enn resten av bunchen... (mulig jeg tar feil nå)

Lenke til kommentar

Kjøpte et Sapphire 9550 (ikke SE) på Komplett.

Kosta 615,- inkl. frakt betalt med kort.

Kortet har samme kjerne som 9600 og klokker ganske bra.

Å nå hastigheten til 9600 (325/200MHz) med orginalkjøler går greit.

En annen greie med SE er minnebussen på 64bit.

9550/9600 bruker 128bit som gir ganske mye bedre ytelse.

 

Bortsett fra Doom3 (må kjøre 800X600) fungerer resten helt greit på 1024X768 med moderat påøs av eyecandy.

Vil du lavere i pris tror jeg det sliter med de nyeste spilla.

Lenke til kommentar

tror ikke den oppgraderingen der vil gjøre stor nytte, og vil før til skufelse heh.

Jeg ville helt klart ha spart litt mer penger til du har råd til noe bedre.

9600 pro til 800-900 vil værre det beste valget hær. Er jo ikke store pris hoppet fra ditt første beløp, men vil tro at denne oppgraderingen er absolutt verdt det.

 

edit: link til et slikt kort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302975&cks=SER

Endret av JRL
Lenke til kommentar

Her om dagen gav jeg 650,- for et Leadtek 5700LE på en lokal butikk her, og må si meg fornøyd. Kjører nå 465 / 565 mhz (1130mhz DDR) på kortet med "original" kjøling (jeg rev av vifta på en P4 prescott boxed kjøler, kunne bare knipse den på :) ), og kortet ligger 6-7 grader høyere enn romtemperaturen her (som f. øvrig er 16 grader) etter å ha kjørt aquamark 4-5 ganger. Knallbra ytelse til budsjettkort å være mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Hvilke spill skal du spille? Det nevner du ikke. Uansett, av de du har valgt er FX5500 kanskje det beste valget. Uansett BØR du spare opp litt mer penger, du får så utrolig mye mer for f.eks en høvding mer. Det er rett og slett ikke mulig å få et -nytt- "godt" skjermkort som fungerer skikkelig i nye spill (om det er det du er ute etter). Du får nesten alltid hva du betaler for, unntaket er overraskelsen 6600GT som som nevnt fåes for skarve 1750,- på PCUTSTYR.no. Det er et kort som mange varmt anbefaler, meg inkludert.

Lenke til kommentar

Det var et tragisk utvalg du hadde funnet der. Jeg vil påstå at ingen av disse duger til spilling. Hvis du vil ha spillbare skjermkort i den prisklassen så må du nok på bruktmarkedet. Geforce4 Ti4x00-serien går ofte for rundt 400kr og det drar mange spill på lav oppløsning langt bedre enn de kortene fra psdata.

 

Et brukt Radeon 9600pro bør gå for rundt 700kr og det yter ca likt, men gir noe bedre bildekvalitet pga Dx9.

 

Over den prisklassen så er nok brukte Radeon 9700Pro og 9800Pro de beste valgene. De koster fra ca 900 til 1100kr.

 

OVer der igjen vil jeg si nye Geforce 6600GT er det som gir mest for pengene. PCI-e versjonen koster fra ca 1500kr og AGP-versjonen fra ca 1750kr

Lenke til kommentar
Men da kjøper jeg:

Msi VGA-Card GeForce V6600GT 128MB AGP DVI TV-Out V-In Retail

 

Spiller mest nå fortia er NFSU2 og SoFII

 

Hva er forskjellen på PCI og AGP?

 

Takker for hjelpen men tar fortsatt imot tips :)

AGP og PCIe er 2 forskjellige grensesnitt, du må sjekke hva du har på ditt hovedkort.

Største forskjellene er vel mer båndbredde og muligheter for SLI (dual skjermkort, hvis hovedkortet støtter det)

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på PCI og AGP?

PCI er en eldgammel standard som kan ansees for utdødd i grafikk-sammenheng.

 

AGP har vært den viktigste standarden for grafikk de siste 5-6 årene. Det finnes i versjoner fra 1x til 8x.

 

PCI-e (express) er en ny standard som er i ferd med å overta etter AGP. Denne har selvfølgelig forbedringer i forhold til AGP. Både skjermkort og hovedkort må ha denne porten og det er bare helt nye kort som har det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...