Gå til innhold

Elektronisk skjerming av pc

Anbefalte innlegg

Hallo!

Har et litt eldre chiefteckabinett jeg vil/skal modde, og tenkte i den anledning om og spørre pappa om litt hjelp/veiledning.

For det aller første tenkte jeg å dele det som dekker kabinettet i to(har av den gamle typen der det ikke er en dør på den ene sida, men en heldekkende plate som dekker hele kabinettet). Tenkte å kutte over slik at jeg får en dør den ene sida, og at resten står permanent(nesten) på. Det som er problemet da, er at min far(som kan mye innen elektronikk), sier at dette skaper problemer med henhold til den eletroniske skjermingen av komponentene inne i pcen. Han sier også at problemet vil bli enda værre om jeg monterer vindu i den platen jeg da gjør om til dør.

Jeg står på mitt og mener at det ikke skal være noe problem (tenk på alle som kjører med åpent kabinett.) Da sier han bare at problemet kan dukke opp senere engang da man har oppgradert til rasker prossesor.

Noe som kan bekrefte/avkrefte om det er tilfelle? Er det noen som helst sjanse for at noe slikt skal skje?

På fothånd takk!

Mvh

HetrTiXc

Endret av HetrTiXc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(tenk på alle som kjører med åpent kabinett.)

tenk på de som har pc'n sin liggend utover gulvsteppet :whistle:

de som har pc'en liggende utover gulvteppet har nok ikke en virkende pc lenge.. :roll:

Funker det, må bare jorde gulvteppet :!:

Trur ikke jeg ville jordet teppe hvis jeg hade ting som et hovedkort liggende på det mens det var på. Ganske mange lodde pungter under hovedkorte som jeg ikke tror har godt av å bli jordet. :roll:

Men er ikke helt sikkert, har aldri prøvd det. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...