larbjov Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hva slag program kan frigjøre minne fra PCen? Er på jakt etter et lite hendig program som gjør dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Bruker et smart program som heter "RAM Idle Pro", google litt så finner du det... Er veldig kjekt å ha om du ikke har for mye RAM Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Sikker på at det er noen vits i å 'frigjøre minne'? Minne er noe du vil at skal brukes for fullt hele tiden. Ledig minne er bortkastet minne. The Memory-Optimization Hoax: RAM optimizers make false promises http://www.winnetmag.com/Windows/Article/A...1095/41095.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Men for oss som kanskje ikke har mer enn 256MB ram så er det litt greit at det blir frigjort noe innimellom... Hvis et program henger seg opp så sletter det kanskje ikke sine filer i minnet, og da blir det fullt etter en stund. Jeg føler værtfall at det er bedre med noe som rensker RAMen min Lenke til kommentar
Pels Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 er det noe sånt du tenker på http://www.tucows.com/preview/345927.html a.k.a. ram cleaner eller noe ? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Med Memturbo kan du i tillegg gjøre andre "tweaker", men om det funker er jeg ikke sikker på. Tester det selv for tiden, men kan ikke si jeg merker noen stor forskjell. XenZor Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 bortkastet å bruke slike progs såvidt jeg vet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Er aldeles ikke bortkastet! om jeg slår av min ram-cleaner så merkes det... Da er det fullt i minnet med en gang, og alt går mye tregere... Slike programmer gjør susen Lenke til kommentar
Pels Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 når du har hatt pc'en på i over en uke vet du at sånne programmer hjelper en god del Lenke til kommentar
larbjov Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Jeg trodde minne i min PC ikke ble frigjort av programmene og defor gjorde PCen tregere. Installerte "RAM Idle Pro" og PCen ble USTABIL. Plutselig fryser maskina eller en feilmelding som "could not restart" og så slår den seg av.?!?! Driver litt med 3d og dette skjedde flere ganger i rendre prosessen da maskina brukte en god del ytelse. I photoshop skjedde det i det jeg skulle lagre, nei jeg fikk ikke lagra. Spill som CS:S (ikke bare fjortiser som spiller det nei ) hakket veldig. Etter å ha avinstallert "RAM Idle Pro" har jeg ikke fått slike problem. Tror heller at jeg skal rydde opp på diskene ettersom jeg har nesten 400GB lagret Jeg har forøvring 1GB ram. Endret 30. desember 2004 av larbjov Lenke til kommentar
Pels Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 kanskje du renska opp brukt ram. Altså mere enn det som er ledig. PC'en bruker en god tid "å komme tilbake" igjen har jeg opplevd. HDD jobber da også mye. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 når du har hatt pc'en på i over en uke vet du at sånne programmer hjelper en god del som med alt annet: har man en gode tro, så virker nesten alt! Lenke til kommentar
Pels Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 når du har hatt pc'en på i over en uke vet du at sånne programmer hjelper en god del som med alt annet: har man en gode tro, så virker nesten alt! nah ikke sånn dah. Altså: dag 1 ; 100MB av 512 MB brukt - etter en uke -> 450 av512 MB brukt. Så bruker du ram cleaner og voila 300 er ledig igjen. Ikke no tro her nei, bare fakta. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 nah ikke sånn dah. Altså: dag 1 ; 100MB av 512 MB brukt - etter en uke -> 450 av512 MB brukt. Så bruker du ram cleaner og voila 300 er ledig igjen. Ikke no tro her nei, bare fakta. Så du forutsetter at ledig minne er en bra ting. Mener du det er ikke er tilfelle det som står i den artikkelen jeg linket til lenger opp? Den begrunner hvorfor det er motsatt. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 nei nå tror jeg det ble litt missforståing her. Tror vi avslutter her før det blir personangrep. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) nah ikke sånn dah. Altså: dag 1 ; 100MB av 512 MB brukt - etter en uke -> 450 av512 MB brukt. Så bruker du ram cleaner og voila 300 er ledig igjen. Ikke no tro her nei, bare fakta. Så du forutsetter at ledig minne er en bra ting. Mener du det er ikke er tilfelle det som står i den artikkelen jeg linket til lenger opp? Den begrunner hvorfor det er motsatt. bra artikkel men det er mye humbug i mange ( freeware ) software! Endret 30. desember 2004 av gaggen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå