sycho Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hei. Lurte på hvilket GeForce 6600 GT (AGP) som er best i forhold til pris og ytelse? Takker for alle svar! <3 Lenke til kommentar
sycho Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Ingen som gidder slenge inn en url på et godt 6600 GT kort engang ? :\ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Alle 6600GT yter så og si likt. Så mest ytelse for pengene må bli det billigste: 1750kr: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24391 Lenke til kommentar
ADT Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) litt uenig der, så en artikkel på "anadtech" (om jeg stavet dette riktig) der de testet 11 ulike 6600gt kort, der de fikk frem klokkepotensiale, standard hastigheter, ytelse, støy +++ husker ikke helt som vant, men hvis du ser litt rundt på siden deres, finner du nok artikkelen (tror de testet en del PCI-E også...) Endret 28. desember 2004 av ADT Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 litt uenig der, så en artikkel på "anadtech" (om jeg stavet dette riktig) der de testet 11 ulike 6600gt kort, der de fikk frem klokkepotensiale, standard hastigheter, ytelse, støy +++ husker ikke helt som vant, men hvis du ser litt rundt på siden deres, finner du nok artikkelen (tror de testet en del PCI-E også...) Vel, så skulle trådstarter frem til ytelse/pris og da tar jeg han på ordet og bryr meg ikke om de andre faktorene som støy, klokkepotensiale, osv. Kun ytelse/pris og AGP er det jeg har tenkt på her. En annen ting er at prisforskjellen mellom det billigste og nest billigste AGP-kortet med 6600GT er 178 kr (=10%) Hvis vi tar pris/ytelse-forholdet på ordet så må altså det nest billigste være minst 10% raskere enn det billigste for at prisforskjellen skal betale seg i ytelse. Det tviler jeg sterkt på at det gjør. Ergo: Det kortet jeg linket til har høyest ytelse/pris-forhold. Men det er flott med en sånn test. Post gjerne en link så vi andre får litt lesestoff Lenke til kommentar
ADT Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) ja, enig med deg denne gangen, vet verken hvor mange som var agp, eller hva de forskjellige kostet. Skulle gjerne slengt fram en link også, men jeg har glemt hva nettstedet heter! (anadtech, eller noe i den duren) Endret 28. desember 2004 av ADT Lenke til kommentar
sycho Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 www.anandtech.com :> MEN! Jeg tror det var pci-ekspress :\ Lenke til kommentar
ADT Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) ah, der var den! edit: link til testen: HER! Endret 28. desember 2004 av ADT Lenke til kommentar
sycho Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Vet. Men det var PCI-E! SÅ det hjelper meg 0 % :\ Takk for hjelpen uansett Lenke til kommentar
ADT Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Vet. Men det var PCI-E! SÅ det hjelper meg 0 % :\Takk for hjelpen uansett tror ikke det er store forskjellen, men det får du kanskje bekreftet gjennom produktinformasjonen på de forskjellige nettbutikkene... Lenke til kommentar
sycho Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Orker ikke stresse så mye med det. Vil bare vite om et bra kort ! Lenke til kommentar
ADT Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 6600gt kjører det som er av dagens spill, absolutt, personlig er jeg derimot veldig glad i mitt x800pro vivo @ XT PE, dette koster 1500kr mer, men er i mitt tilfelle det lille ekstra som får meg til å felle tårer når jeg spiller HL2 Lenke til kommentar
sycho Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 HAHA! Lekkert ordbruk <3 Fikk meg nesten til å trygle mamma om mer penger. Men grunnen til nytt er at jeg hadde Club3d 6800 LE. Men det er 0 ytelse på kortet mitt. 4000 poeng i 3dmark03. pluss noe annet tull. Får penger tilbake fra mpx da jeg returnerer. SÅ da må jeg selvfølgelig kjøpe nytt med en gang. Tenkte da på 6600 GT Lenke til kommentar
ADT Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Men da blir du nok ikke skuffet. Bruker selvfølgelig enhver anledning til å prøve å konvertere folk her på forumet (fra nVidia -> ATI, that is) *peker på seg selv* Jeg er hva man kan kalle en standhaftig ATI fanboy Lenke til kommentar
sycho Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 MEN! Jeg er "progamer" i cs. Og har fått vite at det er MYE bedre hitbox med nvidia kortene. Hadde ATi før selv. Lenke til kommentar
JRL Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 så du har dårlig ytelse med 6800 le, og "oppgraderer" til 6600gt? Lenke til kommentar
ADT Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) MEN! Jeg er "progamer" i cs. Og har fått vite at det er MYE bedre hitbox med nvidia kortene. Hadde ATi før selv. hm, da så, trodde ikke det hadde noe å si... merker derimot en del fps drops hos kamerater med nVidia kort, selv om disse er mer enn kraftige nok... Edit: (ikke kameratene altså, men kortene ) Endret 28. desember 2004 av ADT Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 MEN! Jeg er "progamer" i cs. Og har fått vite at det er MYE bedre hitbox med nvidia kortene. Hadde ATi før selv. Kan ikke unngå å le. Beklager. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå