Gå til innhold

hvilket er best i forhold til pris og ytelse ?

sycho

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

litt uenig der, så en artikkel på "anadtech" (om jeg stavet dette riktig) der de testet 11 ulike 6600gt kort, der de fikk frem klokkepotensiale, standard hastigheter, ytelse, støy +++ husker ikke helt som vant, men hvis du ser litt rundt på siden deres, finner du nok artikkelen (tror de testet en del PCI-E også...)

Endret av ADT
Lenke til kommentar
litt uenig der, så en artikkel på "anadtech" (om jeg stavet dette riktig) der de testet 11 ulike 6600gt kort, der de fikk frem klokkepotensiale, standard hastigheter, ytelse, støy +++ husker ikke helt som vant, men hvis du ser litt rundt på siden deres, finner du nok artikkelen (tror de testet en del PCI-E også...)

Vel, så skulle trådstarter frem til ytelse/pris og da tar jeg han på ordet og bryr meg ikke om de andre faktorene som støy, klokkepotensiale, osv. Kun ytelse/pris og AGP er det jeg har tenkt på her.

En annen ting er at prisforskjellen mellom det billigste og nest billigste AGP-kortet med 6600GT er 178 kr (=10%) Hvis vi tar pris/ytelse-forholdet på ordet så må altså det nest billigste være minst 10% raskere enn det billigste for at prisforskjellen skal betale seg i ytelse. Det tviler jeg sterkt på at det gjør. Ergo: Det kortet jeg linket til har høyest ytelse/pris-forhold.

Men det er flott med en sånn test. Post gjerne en link så vi andre får litt lesestoff :)

Lenke til kommentar

ja, enig med deg denne gangen, vet verken hvor mange som var agp, eller hva de forskjellige kostet. Skulle gjerne slengt fram en link også, men jeg har glemt hva nettstedet heter! (anadtech, eller noe i den duren) :)

Endret av ADT
Lenke til kommentar

HAHA! Lekkert ordbruk <3 :D Fikk meg nesten til å trygle mamma om mer penger.

Men grunnen til nytt er at jeg hadde Club3d 6800 LE. Men det er 0 ytelse på kortet mitt. 4000 poeng i 3dmark03. pluss noe annet tull. Får penger tilbake fra mpx da jeg returnerer. SÅ da må jeg selvfølgelig kjøpe nytt med en gang. Tenkte da på 6600 GT :D

Lenke til kommentar
MEN! Jeg er "progamer" i cs. Og har fått vite at det er MYE bedre hitbox med nvidia kortene. Hadde ATi før selv.

hm, da så, trodde ikke det hadde noe å si... merker derimot en del fps drops hos kamerater med nVidia kort, selv om disse er mer enn kraftige nok...

Edit: (ikke kameratene altså, men kortene :p)

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
MEN! Jeg er "progamer" i cs. Og har fått vite at det er MYE bedre hitbox med nvidia kortene. Hadde ATi før selv.

Kan ikke unngå å le. Beklager. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...