Gå til innhold

Harddisk størrelse Mangedoblet?

Lanka

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle ta i bruk min harddisk som har ligget en stund i min harddiskskuff. Jeg er helt sikker på at det var 20 GB størrelse på den, fordi jeg pleide å overføre backup-data til den. Men nå står det plutselig at disken har over 400 GB. Kom som et sjokk må jeg si, og isåfall, hvordan får jeg denne Unallocated plassen til å bli Healthy som det andre. Se billde nedenfor

Sprottt.jpg

Endret av Lanka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Unallocated betyr at det ikke er noen partisjon der. Så du kan velge å lage en partisjon, da får du to. Men det er sikkert bedre å fjerne partisjon H først (NB: ta vare på data først), og så lager du en partisjon som dekker hele disken. Deretter kan du formatere.

Lenke til kommentar

Hvis noe ser for godt ut til å være sant så er det nok det!

Det var en bug i ett eller annet partisjoneringsprogram for en tid siden som skapte store overskrifter fordi folk vistnok fikk mye større harddisk av det. Selvfølgelig var det tull fordi plassen ikke var brukbar. Den ledige plassen som ble rapportert var rett og slett feil. Plassen var ikke der.

Sikkert det samme som har skjedd her også.

Lenke til kommentar
Men får ikke formatert heller :mad: Det står bare formatting i Disk Management. Så skjer det ingenting når den når 100%. Den formaterer ikke vanlig med høyreklikk i Min datamaskin heller.

Siden det er en 20gig hdisk som viser 400 gig OG som du ikke får formatert skikkelig, er det vel rimelig å anta at den er på vei til di evige jaktmarkeder?

Tviler liksom på at disken vokser i skuffa :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...