abdobe Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Tastaturet er vel noe av det viktigste for oss som skriver mye. Det er faktisk lite opplysninger om forskjellige tastaturkvalitet, med unntak av tastatur for gaming. Dersom jeg skulle sette opp en liste over hva jeg savner for å kunne sitte å skrive over tid, så er det en liste som har litt andre egenskaper en det gaming/multimediatastaturene reklamerer med. Jeg trenger: -Presise taster uten slingring -at tastene ikke må trykkes helt i bånn før signalet gies -at det er litt minimalistisk, dvs. uten masser av ekstrataster som jeg ikke bruker allikevel -nedre kant av tastaturet er rett, slik at det ikke er noe problem å legge en gel håndleddsstøtte der -at det ikke bråker Grensesnittet spiller ingen rolle. Det forundrer meg at så få produsenter leverer tastatur med norsk oppsett. Jeg er også litt forundret av at så få lager gode reviewer av den delen av en datamaskin som er så viktig for den som bruker det. Jeg har ikke forsøkt det selv, men har en følelse av at Keytronic er det jeg bør se etter, men er fortsatt ikke sikker. Erfaringer fra dem som skriver mye er velkomment. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Anbefaler Key Tronic KT2001 Pro, presist og godt å skrive med, noe mere holdbart skal du lete lenge etter Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg har også et key tronic tastatur og er veldig fornøyd med det, men har ikke peiling på hva modellen heter Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hadde et gammelt Keytronic tastatur i 14år før det kvelda og jeg må si meg veldig fornøyd med det. Kjøpte en nyere versjon av det da det kvelda og må si meg veldig fornøyd med det kjøpet også. Nå har jeg Happy Hacking Lite 2 USB. Det er et utrolig deilig skrivetastatur i tanke på at det er tungt og meget behagelig å ha i fanget slik at man kan kose seg mens man skriver. Eneste haken ved dette tastaturet er at det koster en formue. Men selv fikk jeg det billigere så ville gått for Keytronic. Mest for pengene. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 the_zombie - står vel på undersiden kanskje...? Lenke til kommentar
PC Gamer Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 MIST tastaturene fra. www.microplex.no oppfyller alle dine krav. -Presise taster uten slingring: tastene er presise, og henger aldri -at tastene ikke må trykkes helt i bånn før signalet gies: Det oppfyller også dette -at det er litt minimalistisk, dvs. uten masser av ekstrataster som jeg ikke bruker allikevel: Det miste tastaturet jeg har sett, med halvstore taster og bare kjekke snarveier -nedre kant av tastaturet er rett, slik at det ikke er noe problem å legge en gel håndleddsstøtte der: Så rett man kan få det -at det ikke bråker: noe av det mest lydløse jeg har testet Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 men de er stygge da... Lenke til kommentar
PC Gamer Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Vel.... kanskje ikke du liker de så veldig godt, men etter min mening har det et mye bedre utseende enn mitt gamle, Logitech Internet Navigator SE.. Lager en test av mitt nå, legger den ut innen noen dager Endret 28. desember 2004 av PC Gamer Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 OK, Takk for flere gode innspill. Jeg kommer nå til å bestille Keytronic 2001 pro, fordi jeg har hørt så mye om dette. Det fine er at det er så billig med tastatur, så dersom jeg ikke liker det, så kjøper jeg et annet i stedet. Mist tastaturet så også interessant ut, så det hadde vært spennende å teste det også. Kjøper kanskje dette til en annen maskin litt senere. Jeg følger opp tråden når jeg har fått testet dette en smule.... Takk igjen! Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 OK, Takk for flere gode innspill. Jeg kommer nå til å bestille Keytronic 2001 pro, fordi jeg har hørt så mye om dette. Det fine er at det er så billig med tastatur, så dersom jeg ikke liker det, så kjøper jeg et annet i stedet. Mist tastaturet så også interessant ut, så det hadde vært spennende å teste det også. Kjøper kanskje dette til en annen maskin litt senere. Jeg følger opp tråden når jeg har fått testet dette en smule.... Takk igjen! Godt valg Tror ikke du kommer til å bytte det ut Lenke til kommentar
PC Gamer Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 hehe, ville sagt det samme om MIST tastaturet men uansett, tror su gjorde et veldig bra valg. Keytronic er kjent for å lage kvalitet Lenke til kommentar
whom Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Anbefaler Key Tronic KT2001 Pro, presist og godt å skrive med, noe mere holdbart skal du lete lenge etter normale Harde taster som bråker... Jeg listet opp lignende kriterier for et tastatur, og det kommer alltid en eller annen som overser kriteriene helt, og anbefaler ivei... Endte da opp med det tastaturet etter oppfordring. Tastaturet ligger nå på hyllen fordi det bråker og har harde taster. Myke lydløse taster var da også hovedkriteriene Les før dere anbefaler! Lenke til kommentar
E.T Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg sitter med et Keytronic KT2001 nå. Jeg hater det Har nå bestilt nytt tastatur av typen Logitech Kjøp logitech, diu kommer ikke til å angre Lenke til kommentar
PC Gamer Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det må i tilfelle bli av Deluxe serien... har veldig gode erfaringer med de. Hadde selv kjøpt Logitech, hadde det ikke vert for at jeg ble nyskjerrig på MIST Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Vel, logitech kan bare lage gode drivere for musene sine. Tastaturdriverne dems har jeg aldri orket å ha på pcen mer enn 2 timer. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Vel, logitech kan bare lage gode drivere for musene sine. Tastaturdriverne dems har jeg aldri orket å ha på pcen mer enn 2 timer. ?? 2 tima du babler om ??? Lenke til kommentar
stb Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg synes også at det er interessant å lese tester og erfaringer om tastaturer. Jeg bryr meg heller lite (ingenting) om fancy plasskrevende knapper og tilkobling som gjør at jeg trenger batterier. Tastaturet jeg bruker er min nest eldste komponent som jeg har brukt siden jeg hadde en Olivetti 286 i 1990. (De eldste komponentene er thumbscrews fra en ITT Extra (8088) fra 1987). Tastaturet er lite og har forholdsvis små knapper, noe som gjør at fingrene mine raskt rekker over hele tastaturet uten at jeg må flytte hele armen. Til stadighet tar jeg meg selv i å lete etter Windows tasten som ikke er der. Derfor ønsker jeg meg også et lett, lydløst, kompakt tastature som er godt å ha i fanget. Det hadde vært greit å hatt flere tester for å lese erfaringer. Det blir litt tynt vurderingsgrunnlag å bruke bilder for å gjette seg til hvordan forskjellige tastaturer føles i bruk. Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Vel, logitech kan bare lage gode drivere for musene sine. Tastaturdriverne dems har jeg aldri orket å ha på pcen mer enn 2 timer. ?? 2 tima du babler om ??? Det var en som roste logitechs tastaturer opp i skyene, men de har elendige drivere. Lenke til kommentar
PC Gamer Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Logitech lager jo ikke elendige drivere, de fungere helt greit.. men jeg er enig i at de ikke er noe jeg hadde giddet å ha på maskinen Synes de er litt tungvinne, samme med musedriverne... bruker de ikke på min MX 510 Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hvordan er tastene på mist tastaturene? Sånne som på bærbare? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå