Gå til innhold

Tror hk ikke funker ?

t0ffemannen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-Sjekk at strømledningen til prosessorvifta står i riktig kontakt. Noen hovedkort krever at ledningen står i en spesiell kontakt for denne ellers nekter det å starte. Sjekk manualen.

-Sjekk at alle strømkablene står i.

-Sjekk ledning for power-knapp at den står riktig plassert. Sjekk manualen.

-Er det AMD64, kreves det (på mitt hovedkort) at P4-strømkontakten står i kortet. Sjekk manualen.

-Har du 6800GT eller noe sånt, må strømkontakt stå i skjermkortet.

-Har du AMD754, kan det være at minnet ikke blir godtatt, se på sticky-tråd under kategorien minne her i forumet.

-Prøv å resett CMOS.

Lykke til ;)

Sveinl.

Lenke til kommentar
jeg har ikke prøvd og resette CMOSm,hvordan gjør jeg det da ? ta ut det batteriet på hk i 1 min ?

jeg har et MSI HK !

Nei, det skal være en "jumper" i nærheten av batteriet. Sjekk manualen om du ikke finner den.

Det er en sånn svart dings du kan ta ut og kortslutte 2 pinner med. Til vanlig er det 3 pinner der og jumperen står på pinne 1og2. Du skal sette denne på pinne 2og3 i 10 sekunder og så flytte tilbake igjen. Husk å ta ut strømmen når du gjør det.

Å ta ut batteriet er et tjuvtriks som ikke virker på alle kort. Men bruker du jumperen er du garantert at det blir riktig.

Sveinl.

Lenke til kommentar

Uff da... men testet du delene dine i en annen maskin, eller testet du bare andre deler i din egen maskin?

Selv om harddisken ikke starter så skulle du fått bilde for det, med en melding om at den ikke virker. Så det må være noe annet enn disken.

Edit: Og det piper ikke heller?

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

har du sjekka om du ikke har noen skruer paa hovedkort brettet som ikke skal vaere der??(avleder str;mmen)

det hadde jeg paa den gamle pcen min...da fikk jeg ikke no skjermbildet..

sjekk bak der du har festa hovedkortet og skjekk om det er mer enn 6 skruer der(forskjellig fra hk til hk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...