Gå til innhold

Finner ikke ny hdd i partition magic

Amdy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ro ned nå ... tråden handler ikke om at en 200GB disk blir oppdaget som 137GB. Den handler om en 200GB disk som blir oppdaget i BIOS, men ikke av Partition Magic 8.0. Det nytter lite å bare lese "137GB" og så automatisk anta at det er Windows og 137GB-issuet

Til trådstarter: Hvis du bruker Partition Manager'n i Windows da? ( Høyreknapp på "Min Datamaskin" og velg "Egenskaper"/"Properties" -> "Disk Manager" / xxx ?

Lenke til kommentar

Ro ned nå ... tråden handler ikke om at en 200GB disk blir oppdaget som 137GB. Den handler om en 200GB disk som blir oppdaget i BIOS, men ikke av Partition Magic 8.0. Det nytter lite å bare lese "137GB" og så automatisk anta at det er Windows og 137GB-issuet

Til trådstarter: Hvis du bruker Partition Manager'n i Windows da? ( Høyreknapp på "Min Datamaskin" og velg "Egenskaper"/"Properties" -> "Disk Manager" / xxx ?

Tenkte kanskje at det kunne funke etter at windows var fixed. Mente ikke å være så veldig triggerhappy ;)

Lenke til kommentar
Til trådstarter: Hvis du bruker Partition Manager'n i Windows da?  ( Høyreknapp på "Min Datamaskin" og velg "Egenskaper"/"Properties" -> "Disk Manager"  / xxx ?

Jepp. Finner ikke hdd der heller. har xp sp 2. Og editert regedit fila uten hell.

Lenke til kommentar
WD'er er kjent for å ikke bli funnet av maskinen hvis de står alene på IDE kabel og jumperen står i master (hvilket den ikke skal gjøre hvis disken er alene på bussen).

Stemmer det. Må stå som "Single". Men nyere disker (ATA-100) bør vel uansett stå på "Cable select"?

Lenke til kommentar
Hvorfor det?

Kjører master/slave settings på alle mine WD'er.

Vet ikke helt, mener det ble anbefalt da jeg kjøpte nye disker. Jeg har ihvertfall brukt "Cable select" på mine Seagate disker, og syns det funker bra. Da blir master/slave bestemt av posisjonen på kabelen, så slipper jeg å endre på jumperene.

Til trådstarter: Hvis du bruker "Cable select" med én disk må den stå ytterst på kabelen for å bli master. Har du prøvd å sette jumperen på "Single drive"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...