Gisse Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Har fått tak i en Toshiba Portege 320CT (ultraportabel bærbar) som jeg tenkte å bruke som MP3 spiller tilkoblet stereoanlegget. Er bare litt usikker på hvilket OS MAskinen har 266MHz Pentium MMX CPU og 64MB ram, og dette er minimumskravene til XP, tror den kjører best med Win98SE evt WinME, men for enkelhets skyld hadde evt W2K eller XP vært og foretrekke. MAskinen hvor MP3 ligger kjører NTFS. Noen som har link til plug-in som får Win98 til å lese dette? LEser WinME NTFS? Hva krever minst ytelse på maskinen W2K eller XP? Synspunkter på OS. Den skal i hovedsak spille MP3, men tror Microsoft foretrekkes foran Linux Lenke til kommentar
capy Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 tror du skal holde deg til win98SE. med nød win2k. ikke finn på å installer winXP. det krever mye minne (som win2k, bare mer), og winME suger kraftig i forhold til win98se. Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Ja HATER egentlig WinME... krasjer jo HELE tiden... Men noen som har link til en plug-in så Win98SE leser NTFS? Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Vet ikke om det kommer til å fungere til ditt bruk, men win nt? eller hva med en linux distro. Hadde 2000 på en p2 300. kanskje det går hvis du skaffer mere ram. Lenke til kommentar
hce Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg ville kjørt en lett Debian GNU/Linux installasjon og brukt Openbox som windowmanager. Linux leser fint NTFS. Du har også XMMS som ser nesten identisk ut som winamp. I tillegg har du en drøss andre mediespillere som både er mer fancy og mindre fancy. Du kan jo teste maskinen i Linux ved å prøve Ubuntu sin Live CD, se her for å laste ned: http://releases.ubuntu.com/warty/warty-release-live-i386.iso eller om du vil ta den med torrent: http://releases.ubuntu.com/warty/warty-rel...386.iso.torrent Lenke til kommentar
bonito Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Ja HATER egentlig WinME... krasjer jo HELE tiden... Men noen som har link til en plug-in så Win98SE leser NTFS? Har ikke noe å si at mp3 disken bruker NTFS når det ligger på en annen maskin med win2k eller xp, du kan lese det over netverket. Er disker på samme maskin du må ha FAT/FAT32 til win98. Forøvrig hold deg til Win98 hvis du ikke vil at det skal gå tregt da. Øystein Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Tja.. liksom fikk maskinen gratis, og har en annen bærbar. Den er så liten at den passer i stereobenken. Vet liksom ikke hvor mye jeg gidder å bruke på den bare for å ha den permanent til å spille MP3.. KAn jo alltids koble til den andre bærbare når jeg har behov.. Eller evt bruke Dreamboxen.. Tror nok det er Win98SE som er best så lenge jeg får plug in til å lese NTFS Lenke til kommentar
Racerfreak Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Synspunkter på OS. Den skal i hovedsak spille MP3, men tror Microsoft foretrekkes foran Linux Etter min erfaring så funket Linux ypperlig til multimedia. Vil absolutt anbefale det. Trenger ikke noe særlig erfaring heller vist du kun skal bruke det til multimedia [egen erfaring] Mandrake Comunity 10.1 Linux Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) trenger ikke noen plugin for å lese NTFS som sagt ovenfor pga at musikken ligger på en annen maskin! Alt går fint over nettverk Ville oxo anbefale 98se, da det vil virke helt klart best! Endret 28. desember 2004 av ZanZel Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 hvis jeg var deg, ville jeg kjørt linux på den, kjørt uten X (vindubehandler osv) og brukt et PHP-script til å styre en mp3-spiller. da kan du styre den over nettverk, og lokalt. Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Problemet med evt å renske den opp før installasjon av linux etc er at jeg ikke får den til å boote fra cd. Diskettstasjonen er defekt, og CD rom leser ikke alle CDer... Dog leser den min Win98SE cd... så får jobbe litt med bootingen av den.. Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Da var det bestemt.. fikk den til å ta CD fra boot med litt tull og tøys etter formatering... blir Win98SE Liksom greit å renske opp og starte fra "scratc" når man får en brukt maskin... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå